Samler inn penger til Stine Sofies Stiftelse i hele desember

Gjennom hele desember samler alle McDonald’s-restaurantene i Norge inn penger til Stine Sofies Stiftelse, som jobber for å forebygge og avdekke vold og overgrep mot barn og unge, ivareta de som er utsatt og styrke deres rettigheter.

Gjennom hele desember samler alle McDonald’s-restaurantene i Norge inn penger til Stine Sofies Stiftelse. McDonald's Norge.

Ronald McDonald Barnefond og McDonald’s har lenge hatt et samarbeid med Stine Sofies Stiftelse. De siste to årene har McDonald’s samlet inn penger til stiftelsen i sine restauranter. I hele desember går 1 krone fra hver solgte Big Mac-meny uavkortet til stiftelsen. I restaurantene kan gjester også bidra med donasjoner til Ronald McDonald Barnefond gjennom salgskioskene eller Vipps. Alle bidrag derfra i desember, går uavkortet til å styrke det viktige arbeidet som Stine Sofies Stiftelse gjør.

– Ronald McDonald Barnefond og McDonald’s var sentrale for å få realisert Stine Sofie Senteret i 2016. Det vedvarende samarbeidet og støtten vi har hatt siden, er uvurderlig. Enda viktigere enn den finansielle støtten, er betydningen av at en så stor aktør og merkevare ser, anerkjenner og støtter barn som ofte blir usynlige i samfunnet vårt, forteller Ada Sofie Austegard som er generalsekretær i Stine Sofies Stiftelse.

I sommer ble samarbeidet tatt enda et steg videre. Gjennom et internt prosjekt kalt «Sammen om noe større», bestående av franchisetakere i McDonald’s i Norge samt deres egeneide restauranter, ble over én million kroner samlet inn som skal gå til et aktivitet- og lekerom i en utvidelse av tilbudet ved Stine Sofie Senteret i Lillesand.

– Sammen med McDonald’s er vi stolte støttespillere av Stine Sofies Stiftelse. Alle bidrag betyr noe, og med denne kampanjen får enda flere barn muligheten til å mestre livet etter å ha opplevd vold og overgrep, avslutter Veronica Flinck, daglig leder i Ronald McDonald Barnefond.

Om Ronald McDonald Barnefond
Ronald McDonald Barnefond er en ideell stiftelse som jobber for å gi familier som har barn under medisinsk behandling et «hjem utenfor hjemmet» mens de er under behandling og rehabilitering. Det gjør de ved å etablere og drive familiehus og familierom tilknyttet helseinstitusjoner. Stiftelsen er en selvstendig enhet tilknyttet den verdensomspennende stiftelsen Ronald McDonald House Charities. Barnefondet ønsker å hjelpe flere barn og familiene deres, og jobber derfor også med å få muligheten til å etablere et Ronald McDonald familiehus for alvorlig syke barn ved et av sykehusene i Norge. Les mer om Barnefondet her:
www.barnefondet.no.

Om Stine Sofies Stiftelse
Stine Sofies Stiftelse er en ideell organisasjon som arbeider for å forebygge og avdekke vold og overgrep mot barn og unge, ivareta de som er utsatt og for å styrke deres rettigheter. Stine Sofie Senteret er et nasjonalt kurs- og mestringssenter for barn og unge som er utsatt for vold og overgrep. Senteret tar årlig imot 500 barn og unge fra hele landet. Stine Sofies Stiftelse har i dag 65 ansatte og holder til i Grimstad.

Generalsekretær i Stine Sofies Stiftelse Ada Sofie Austegard og daglig leder i Ronald McDonald Barnefond Veronica Flinck.

«Sammen om noe større»: McDonald’s og Ronald McDonald Barnefond gir millionbeløp til det nye Stine Sofie Senteret i Lillesand30.6.2023 17:30:03 CEST | Pressemelding

– Arbeidet Stine Sofies Stiftelse gjør for voldsutsatte barn er utrolig viktig, både på individ- og samfunnsnivå. Gjennom flere år har vi vært stolte bidragsytere til stiftelsen og Stine Sofie Senteret, som med sin utrettelige innsats gjør en stor forskjell for utsatte barn og familiene deres, sier Ann Helen Våge, administrerende direktør for McDonald’s i Norge og styremedlem i Ronald McDonald Barnefond.