McDonald’s etablerer seg i Stange ved E6 Kåterudkrysset

McDonald’s har inngått en avtale med Rimfeldt Eiendom om å etablere en McDonald’s Drive Thru-restaurant ved E6 i Stange kommune, rett syd for Hamar sentrum. Hele anlegget vil dekke et tomteareal på ca. 4 000 kvm, og vil ligge veldig godt synlig og tilgjengelig fra E6 og Fylkesveg 192, Kjonerudvegen.

McDonald’s etablerer seg i Stange ved E6 Kåterudkrysset

Administrerende direktør i Rimfeldt Eiendom, Karl Erik Rimfeldt, ser fram til samarbeidet med McDonald’s:

- Det er svært gledelig å få McDonald’s inn på det nye næringsområdet, med alle arbeidsplassene og aktiviteten de fører med seg. Vi kjenner McDonald’s godt fra før og det er kvalitet i alle ledd. McDonald’s er trolig verdens mest kjente merkevare, så dette var en god start. Nå starter utleieprosessen for de fire tomtene som gjenstår i næringsparken, sier Rimfeldt.

Eiendomssjef Liv Siri H. Silseth i Food Folk Norge AS, er fornøyd med avtalen og ser fram til å etablere en McDonald’s restaurant i Stange med ca. 50 nye arbeidsplasser:

- Beliggenheten ved gjennomfartsåren E6, i en voksende bydel syd for Hamar sentrum, passer McDonald’s meget godt. På jordene i Stange blir mange av våre norske kvalitetsråvarer produsert, og nå vil måltidene bli servert like i nærheten. Målet er å kunne servere vår første Big Mac i Stange kommune allerede til høsten. Før den tid skal vi ha en grundig rekruttering og opplæringsprosess, forteller Silseth.

Food Folk Norge AS forvalter merkevaren McDonald’s i Norge. Restaurantene strekker seg fra Kristiansand i sør til Tromsø i nord. Selskapet er en av landets største restaurantkjeder med over 5.000 ansatte og en av Norges viktigste arbeidsplasser for unge. Siden starten i Norge i 1983 har mer enn 50.000 nordmenn jobbet i McDonald’s.

Rimfeldt Eiendom er et konsern som utvikler og forvalter næringseiendom med kontor på Kongsvinger. De har virksomhet over hele Østlandet.

Kontaktpersoner:
Liv Siri H. Silseth
, tlfl: 918 35 810
Karl Erik Rimfeldt, tlf: 908 52 321

McDonald’s etablerer seg i Stange ved E6 Kåterudkrysset

«Sammen om noe større»: McDonald’s og Ronald McDonald Barnefond gir millionbeløp til det nye Stine Sofie Senteret i Lillesand30.6.2023 17:30:03 CEST | Pressemelding

– Arbeidet Stine Sofies Stiftelse gjør for voldsutsatte barn er utrolig viktig, både på individ- og samfunnsnivå. Gjennom flere år har vi vært stolte bidragsytere til stiftelsen og Stine Sofie Senteret, som med sin utrettelige innsats gjør en stor forskjell for utsatte barn og familiene deres, sier Ann Helen Våge, administrerende direktør for McDonald’s i Norge og styremedlem i Ronald McDonald Barnefond.