Et dypdykk inn i fremtiden og AI – den tiende utgaven av Schibsted Future Report er her!

Del

I den tiende utgaven av Schibsteds årlige trendspaning utforsker vi AI og hvordan utviklingen vil påvirke livene våre, samfunnet og næringslivet. Vi ser også tilbake i tid for å forstå hvordan teknologien har ført oss dit vi er i dag.

Schibsted Future Report 2024
Schibsted Future Report 2024

I årets rapport fordyper vi oss i hvordan AI vil endre journalistikken, hvordan vi lager innhold og hvordan dette påvirker hvordan vi konsumerer og produserer nyheter. Vi deler historier om hvordan Schibsteds markedsplasser har bakt bærekraft inn i sine strategier og kjernevirksomhet. Og hva skjer når merkevarer «slår av» markedsføringen sin – og er bærekraft det som vil endre vårt kapitalistiske system? 2024-utgaven byr på dette og mye mer.

I Schibsted Future Report 2024 har det vært naturlig å se tilbake og reflektere over hvordan verden har endret seg det siste tiåret og hvordan banebrytende innovasjoner har gitt oss et nytt digitalt landskap og et nytt syn på verden rundt oss.

-Når teknologien og samfunnet endres i rasende fart, er behovet for troverdige og pålitelige samfunnsaktører enda større. Dette er særlig tilfellet for medier og journalistikk, for digitale markedsplasser og digitale tjenester – som er Schibsteds kjernevirksomheter, skriver Kristin Skogen Lund, Schibsteds administrerende direktør, i rapportens innledning.

Hun mener også at det kreves solid arbeid for å oppnå tillit og at Schibsted kan være en av aktørene som bidrar til et samfunn bygget på tillit og åpenhet.

-Vi ønsker endringer og store innovative gjennombrudd velkommen, men opprettholder samtidig kravene til kvalitet og tillit.

I ti år har Schibsted Future Report sett inn i fremtiden på teknologiske, sosiale og forretningsmessige trender. Årets rapport inneholder spennende nye perspektiver og innsikter som vil være aktuelle langt inn i fremtiden. For å markere jubileet ser vi også tilbake på trender vi har skrevet om gjennom årene for å se hvor nøyaktig trendspaningen ble.

Schibsted Future Report presenterer de viktigste trendene i 2024

I dag lanseres den nye rapporten hos startup-miljøet Mesh i Oslo – og den digitale rapporten er nå ute. Her er en sniktitt på noen av trendene du kan lese om i Future Report:

For mer informasjon:

Kontakt
Ann Axelsson, Editor-in-Chief Future Report, Schibsted, ann.axelsson@schibsted.com / +46 70 635 65 13

Nathalie Kåvin, Head of Corporate Brand, Schibsted,  nathalie.kavin@schibsted.com / +47 934 01 363

Kontakter

Schibsted er en familie av digitale merkevarer med en sterk nordisk posisjon og omtrent 6000 ansatte. Millioner av mennesker bruker daglig våre tjenester gjennom markedsplasser som Finn og Blocket, mediehus som VG, Aftenposten, Svenska Dagbladet og Aftonbladet, og digitale tjenester som Lendo, Prisjakt og Helthjem. Vi hjelper også nye og lovende selskaper å vokse. Vårt felles formål, “empowering people in their daily lives”, springer ut av vår mediearv og vår evne til stadig forandring. Vår ambisjon er å bidra til positive endringer og et samfunn bygget på transparens og tillit. 

Schibsted er notert på Oslo Børs og har en stor eierandel i Adevinta, et konsern som ble skilt ut av Schibsted og notert som et eget selskap i 2019.

Følg pressemeldinger fra Schibsted

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Schibsted på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Schibsted

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye