Klarna tar smooth betaling til norske Foodora-kunder
Nå utvider Klarna og Foodora sitt samarbeid til fem nye land. Etter et par suksessfulle år som partnere i Sverige, kan også norske kunder ta i bruk Klarnas smoothe og enkle betalingsløsninger når de bestiller mat eller dagligvarer gjennom Foodora.
Den AI-drevne globale betalingsløsningen og shoppingassistenten Klarna har hatt et samarbeid med den nettbaserte mat- og leveringstjenesten Foodora i Sverige siden 2019. Muligheten til å betale med Klarna der, har bidratt til en årlig volumvekst på 30 prosent, og 10 prosent årlig vekst i antall unike kunder.
Fra i høst vil de to teknologiselskapene tilby Klarnas fleksible og enkle betalingsløsninger til Foodoras kunder i Norge, Finland og Østerrike. Tjenesten vil også i nær fremtid komme til Danmark og Tsjekkia.
– Enklere, mer fleksibelt og gir enda bedre oversikt
– I løpet av de siste årene har Klarna og Foodora jobbet tett sammen for ytterligere å forbedre integrasjonen og kundeopplevelsen for å kunne levere en enda mer smooth checkout-opplevelse. Vi gleder oss til å utvide dette fruktbare samarbeidet utenfor Sverige – for å gjøre det mer fleksibelt og enklere for kunder over hele Europa å ha oversikt over sine utgifter når de bruker Foodoras svært gode leveringstjenester, sier Head of Northern & Central Europe hos Klarna, Dominic Hoffmann.
Velg mellom «Betal nå» eller «Betal senere»
Når et Foodora-kjøp betales med Klarna, kan kundene velge mellom «Betal nå», eller 30 dagers rentefritt fakturakjøp, «Betal senere». Dette gjør det enklere å få oversikt over betalingene, samtidig som du sparer penger på rente og unødvendige gebyrer.
– Etterspurt av norske kunder
– Foodora ønsker å gjøre det mulig å kjøpe på forskjellige måter, og at bestillingen skal være så enkel og smooth som mulig. Klarnas lansering med Foodora Sverige har vært en stor suksess som har gitt en stor økning i antall unike kunder. Våre norske kunder har bedt oss om å tilby Klarna som en betalingsmetode, og vi ønsker å levere på denne forespørselen, sier kommunikasjonssjef for Foodora i Norge, Mads Blybakken.
Med sine fleksible betalingsløsninger, gjør Klarna det mulig for forbrukere å spare tid og penger samtidig som de får en bedre oversikt over sitt forbruk – spesielt ved å sette sitt eget månedlige budsjett, og få en detaljert oversikt over forbruk i Klarnas app.
Om Foodora
foodora er Norges største hurtighandelselskap, som leverer restaurantmat, dagligvarer og butikkjeder i mer enn 30 byer over hele landet. foodora Norge ble startet av to personer i 2015 og leverte mat på sykkel i to kvartaler på Grünerløkka. I dag er de en del av Delivery Hero, et av verdens største leveringselskaper, med hovedkontor i Berlin.
Kontakter
press@klarna.com
marketing@foodora.no
Om oss
Siden 2005 har Klarna jobbet med å revolusjonere bankbransjen for privatkunder. Med over 150 millioner aktive kunder globalt og 2 millioner daglige transaksjoner møter Klarna forbrukernes raskt skiftende behov ved å spare dem for tid og penger, samtidig som de får hjelp til å holde seg informert, og ha kontroll over sin egen personlige økonomi.
Globalt har mer enn 500 000 butikker, inkludert H&M, Saks, Sephora, Macys, Ikea, Expedia Group og Nike, integrert Klarnas innovative teknologi for å levere en sømløs shoppingopplevelse – både på nett og i fysisk butikk. Klarna har mer enn 6000 ansatte og er aktive i 45 land. For mer informasjon, besøk Klarna.com
Følg pressemeldinger fra Klarna
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Klarna på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Klarna
Kraftig økning i nettsalget av parfyme: Dufter til menn vokser klart mest6.6.2024 07:32:54 CEST | Pressemelding
Bare i løpet av årets første fire måneder har salget av parfyme og andre duftprodukter gjennom Klarna økt med hele 77 prosent fra samme periode i fjor. Duft til menn, og økt salg blant unge voksne, er blant de viktigste årsakene til den kraftige økningen.
AI hjelper Klarna med å redusere kostnadene til markedsføring med 100 millioner kroner29.5.2024 11:23:28 CEST | Pressemelding
Klarna, den AI-drevne globale betalingsleverandøren og shoppingassistenten, har redusert salgs- og markedsføringskostnadene med 11 prosent i 1. kvartal 2024. AI står for 37 prosent av kostnadsbesparelsene, eller rundt 100 millioner svenske kroner årlig.
900 norske nettbutikker har tatt i bruk Klarnas nye innloggingstjeneste: Enormt potensial28.5.2024 11:56:24 CEST | Pressemelding
Mer enn 900 norske nettbutikker tilknyttet Nordens største netthandelsplattform, Mystore, er nå live med Klarnas nye innloggingstjeneste, «Sign in with Klarna.»
Klarnas betalingsløsninger blir tilgjengelig i Nets kasse15.5.2024 10:01:02 CEST | Pressemelding
Klarna, den AI-drevne globale betalingsleverandøren og shoppingassistenten, og Nets, en del av den ledende europeiske betalingsleverandøren Nexi Group, meddeler i dag at de har inngått et partnerskap som gjør Klarnas populære betalingsmåte tilgjengelig for alle nordiske nettbutikker som selger gjennom Nets.
Klarnas AI-assistent håndterer 2 av 3 kundeservice-chatter etter en måned28.2.2024 08:32:25 CET | Pressemelding
Klarna presenterer nå sin nye AI-assistent – bygd på OpenAI-teknikk. Bare etter en måneds bruk av kundene, taler resultatene sitt tydelige språk:
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom