Hedersdryss over brobygger i kjøttbransjen

Stiftelsen Norsk Mats hederspris går til avtroppende administrerende direktør i Animalia, Tor Arne Ruud. - En brobygger mellom alle kjøttslag og en brobygger i hele kjøttbransjen, sier adm. dir. i Stiftelsen Norsk Mat Nina Sunqvist.

Tor Arne Ruud mottok Stiftelsen Norsk Mats hederspris under NM i kjøttprodukter. F.v. adm. dir. i Stiftelsen Norsk Mat Nina Sundqvist og adm. dir. i Animalia Tor Arne Ruud. Foto: John T. Pedersen

- I en bransje preget av sterke meninger og tradisjoner har Tor Arne Ruud utmerket seg som en brobygger. Med fokus på samarbeid og faglig grundighet har Ruud spilt en nøkkelrolle i å forene ulike deler av kjøttbransjen, sier Nina Sundqvist, administrerende direktør i Stiftelsen Norsk Mat.

- Med over fire tiår i bransjen, har Ruud arbeidet til det beste for fellesskapet i kjøttbransjen. Fra sine tidlige dager som konsulent i Norges kjøtt- og fleskesentral, til sin nåværende rolle som respektert leder i Animalia, har Ruud demonstrert en sjelden evne til å balansere ulike interesser og fagmiljøer med sin kunnskap og integritet, avslutter Sundqvist.

Ruud kan se tilbake på en lang og innholdsrik karriere. Når han blir spurt om å trekke fram noen høydepunkter, nevner han spesielt forsknings- og utviklingsarbeidet som er gjort for å beskytte og dokumentere den unike kvaliteten til Fenalår fra Norge

Om hedersprisen

Stiftelsen Norsk Mats hederspris er en pris som deles ut av Stiftelsen Norsk Mat til en virksomhet, person eller aktør i kjøttbransjen som har utmerket seg på en helt spesiell måte. I år ble hedersprisen delt ut for 10. gang under NM i kjøttprodukter på Oslo Event Hub.

"Brobyggeren" Tor Arne Ruud mottar Stiftelsen Norsk Mats hederspris for lang og tro tjeneste i bransjen.  Foto: John T. Pedersen
"Brobyggeren" Tor Arne Ruud mottar Stiftelsen Norsk Mats hederspris for lang og tro tjeneste i bransjen. Foto: John T. Pedersen
Adm. dir i Stiftelsen Norsk Mat Nina Sundqvist overrasket avtroppende adm. dir. i Animalia Tor Arne Ruud med Stiftelsen Norsk Mats hederspris under NM i kjøttprodukter.  Foto: John T. Pedersen
Adm. dir i Stiftelsen Norsk Mat Nina Sundqvist overrasket avtroppende adm. dir. i Animalia Tor Arne Ruud med Stiftelsen Norsk Mats hederspris under NM i kjøttprodukter. Foto: John T. Pedersen