Frode Alnæs sprer hjertevarm julestemning med fersk låt «I Wish For You»

Den anerkjente musikeren og låtskriveren Frode Alnæs er klar til å omfavne julesesongen med en følelsesladet låt som vil sette deg i julestemning. «I Wish For You» er ute i dag og inneholder essensen av julens varme og mangfoldige følelser.

Ny julelåt fra Frode Alnæs (Foto: Mona Nordøy)

Innspillingen av «'I Wish For You» ble en global affære. Alnæs selv spilte inn gitarer og sang i hjertet av Nidaros Studio, Trondheim. Rainbow Studio i Oslo ble scenen for de delikate strykerne, mens korinnslagene fant sin plass i New York.

LYTT TIL LÅTEN HER

Jeg fant en ny tuning på min akustiske gitar - Keltisk Tuning. Dette åpnet en helt ny verden. Man bare bruker de akkordene man kan, og så setter man fingrene der. Og så låter det helt annerledes. Slik ble låten skapt og melodien kom ut i fra dette. Jeg spurte Claudia Scott om å skrive en tekst inspirert av følelser som ensomhet, forventninger og kjærlighet. Av alle ting lå faktisk filmen 'Love Actually' kastet litt i bakgrunnen her, med sin vakre beskrivelse av håp midt i hjertesorg, forteller Alnæs.

Kjetil Bjerkestrand, en mester i arrangement, satte sammen låten for en strykekvartett, og hele prosessen ble kunstfullt ledet av den erfarne produsenten Bjørn Nessjø. Denne produksjonen ble en gjenforening mellom Nessjø og Alnæs, som sist samarbeidet under Dance With A Stranger sine glansdager.

«I Wish For You» representerer en ny milepæl for Alnæs både i hans kreative reise og samarbeid med dyktige kollegaer.

Det gode samarbeidet med slike talentfulle mennesker er en fantastisk opplevelse. For meg har «I Wish For You» blitt et hjertevarmt musikalsk ønske, fylt med ærlighet, lengsel, kjærlighet og håp. Jeg håper inderlig at denne låten vil røre hjertene til lyttere overalt, uttaler Alnæs.

I desember legger Alnæs ut på juleturné med gjesteartist Aasmund Nordstoga. Etter releaseturneen i 2021 har «Lang Desember Natt» blitt en stor suksess, og mange av årets konserter er allerede utsolgt.

Turnéliste «Lang Desember Natt»

06.12 - Vinje

07.12 - Kongsberg