Rekordomsetning på POWERs Vestby-åpning
Over tusen kunder hadde troppet opp da POWER åpnet sitt nye varehus på Vestby, og bilkøene strakk seg helt ut på motorveien. – 10 millioner omsatt før lunsj er helt vanvittig, forteller Norgessjefen.
Køene strakk seg flere hundre meter da POWER åpnet dørene til sitt nye gigantvarehus på Vestby torsdag morgen.
- Dette overgår all forventing. Vi regnet med at det ville stå et par hundre kunder i kø, men vi hadde ikke regnet med dette. Sist vi så slike folkemengder var da POWER ble lansert, forteller Anders Nilsen, administrerende direktør i POWER Norge.
Lokalene til POWERs nye varehus rommer nærmere 3000 kvadratmeter med varer, inkludert en stor Outlet-avdeling.
- Det er her man kommer til å finne kjedens laveste priser på elektronikk. Produkter med mindre kosmetiske skader, eller skader på emballasje, må vi selge ut til sterkt redusert pris, og de vil havne på Outlet. Denne delen har vi regnet med at kom til å trekke mange kunder, og den spådommen ble til de grader innfridd, sier han.
Overnattet i bilen
De første kundene møtte opp allerede i går kveld, og har overnattet i bilen for å sikre seg de beste tilbudene. Da dørene åpnet klokken 07:00 hadde over tusen kunder trosset ruskeværet og stilt seg i kø.
- Kundene forteller at de ikke har opplevd lignende tilstander siden Vestby Outlet åpnet. Dette er over all forventing, og spesielt med dette været. Vi ligger an til å nå omsetningsmålet vårt før lunsj. Det er et helt vanvittig trykk, og det ser ikke ut til å roe seg med det første sier Nilsen.
Så langt har POWER delt ut 1000 pølser, 3000 boller og 150 liter kaffe til kundene som venter på å slippe inn:
- Normalt får vi en dipp i antall besøkende rundt lunsj før det tar seg opp igjen gjennom ettermiddagen, men i dag er det en jevn strøm av kunder hele dagen. Vi har hundre ekstra ansatte på jobb som hjelper til for å håndtere det største trykket.
Tar grep i stramme tider
POWERs nye storbutikk er et av mange grep elektronikkjeden har tatt dette året for å tilpasse seg en strammere forbrukerøkonomi.
- Når kundene har mindre å rutte med, må vi tilpasse oss. Både ved å være synlige, og tilby produkter og tjenester de har råd til. Outlet er et slikt eksempel, sier Nilsen.
Han tror det nye varehuset vil trekke mange kunder, spesielt nå i førjulstiden.
- Folk er ute etter gode tilbud nå, dette er en perfekt timing for et slikt konsept, sier han.
Kontakter
Monica Iren FastingNordisk PR- og kommunikasjonssjef
Pressetelefonen er kun ment for journalister og mediehenvendelser. Andre henvendelser besvares av vårt kundesenter i lenken under.
Bilder
Lenker
Om oss
POWER er hele Nordens elektrogigant som utfordrer markedet med prisrobot og oppdaterte nettpriser i butikk. POWER-suksessen startet i Danmark i 2015. Senere åpnet vi i Finland og Sverige, og i mai 2017 kom POWER til Norge.
I POWER ønsker vi alltid å ligge ett steg foran, fordi vi vet at smarte, effektive løsninger holder prisene lave, samtidig som det gir den beste handleopplevelsen for kundene.
POWER Norge er et selskap eid av POWER International. POWER International eies av AWILHELMSEN AS og Dolphin Invest AS ved Øivind Tidemandsen. Det norskeide konsernet driver også POWER i Danmark, Finland og Sverige.
Følg pressemeldinger fra Power
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Power på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Power
Black Friday: POWER satte ny rekord igjen2.12.2024 14:52:35 CET | Pressemelding
Elektronikksalget hos POWER økte med 7% sammenlignet med Black Friday-helgen i fjor, og tangerte dermed den elleville rekorden fra i fjor.
Nordmenn starter julehandelen tidligere enn de pleier13.11.2024 08:57:55 CET | Pressemelding
Nordmenn planlegger å gjøre unna halve julegave-shoppingen allerede under Black Days, viser en fersk undersøkelse fra POWER. Over 82.000 julegaveønsker er allerede opprettet i Vipps.
POWER utvider sentrallageret og øker kapasiteten18.9.2024 12:57:03 CEST | Pressemelding
Den norskeide elektronikkjeden er i vekst, og utvider lageret med 20.000 kvadratmeter – et område på størrelse med tre fotballbaner. På fire år er ytelsen nær doblet for POWER.
POWER delte ut millioner i pantekroner16.8.2024 13:18:26 CEST | Pressemelding
I 2023 fikk Power inn over 70.000 brukte elektriske produkter gjennom den landsdekkende panteordningen RePower. Nå utvides ordningen.
Ine Opseth (29) blir ny bærekraftssjef i POWER22.4.2024 08:41:24 CEST | Pressemelding
Fra 1. juni blir Ine Opseth ansvarlig for å forvalte POWERs bærekraftsstrategi i Norden. - Vi gjør utrolig mye bra som jeg gleder meg til å sette i et system, sier hun.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom