Reitan Retail

University of South Carolina er vinner av NHHs casekonkurranse

Del

Reitan Retail spurte studenter om råd i NHHs internasjonale casekonkurranse. Nå er konkurransen over, og vi gratulerer studentene fra University of South Carolina som vinnerlaget.

Fra venstre: Øyvind Breivik, Emilie Våge, Subin Park, Cameron Overton, Jack Marshall, Kavya Patchipulusu og Mats Kallum.
Fra venstre: Øyvind Breivik, Emilie Våge, Subin Park, Cameron Overton, Jack Marshall, Kavya Patchipulusu og Mats Kallum.

Ba studenter om råd

Reitan Retail har som mål å skape de beste kundeopplevelsene i folks hverdag, og bidra til en mer bærekraftig fremtid. For å få nye perspektiver og ideer til hvordan REMA 1000 i Norge og Danmark kan nå det strategiske målet om et bærekraftig dagligvaresortiment innen 2030, spurte vi studenter om råd i NHHs internasjonale casekonkurranse. Med 24 timer til rådighet, har 12 engasjerte lag fra flere av de beste handelshøyskolene i verden forsøkt å svare på hvordan vi kan nå dette målet. 

Finalen

Fredag 6. oktober var det duket for finale i casekonkurransen, hvor de tre beste lagene presenterte sine løsninger. Juryen besto av økonomidirektør i REMA 1000 Mats Kallum, kommunikasjonssjef i Reitan Retail Øyvind Breivik, leder for bærekraft og samfunnsansvar i REMA 1000 Emilie Våge, samt representanter fra næringsliv og akademia. 

Juryens begrunnelse 

Da Mats Kallum kom på scenen for å annonsere vinnerlaget og overrekke prisen, vektla han at juryen var imponert over nivået til finalistene, og at det var tøff konkurranse mellom lagene, men at det til slutt var University of South Carolina som stakk av med seieren:

– Vinnerlaget viste stort talent når det gjelder presentasjonsevner. De hadde kreative løsninger med bruk av teknologi, gode svar da de ble utfordret under spørsmålsrunden, og de koblet strategien sin til verdiene våre. Reitan Retail er et verdidrevet selskap, så vi satte derfor stor pris på det.

Tusen takk til alle studentene som har deltatt i konkurransen. Vi er imponert over deres engasjement, og det dere har oppnådd på så kort tid. 

Nøkkelord

Kontakter

Om oss

Reitan Retail er et ledende retailselskap i Norden og Baltikum med virksomhet innen dagligvare, convenience og mobilitet i syv land. 

Vi er en familie med 43 500 positive og offensive mennesker og sterke merkevarer som REMA 1000, Narvesen, R-kioski, Pressbyrån, Uno-X og 7-Eleven.

Med sterke verdier, effektiv drift og lokalt eierskap, deler vi et felles mål om å skape de beste kundeopplevelsene i folks hverdag, og bidra til en mer bærekraftig fremtid. 

Følg pressemeldinger fra Reitan Retail

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Reitan Retail på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Reitan Retail

Reitanselskaper inngår stor eiendomsavtale i Danmark17.1.2024 12:00:00 CET | Pressemelding

REMA 1000 Danmark selger 64 butikkeiendommer til DK Retail Invest AS, som eies av AKA AS, Reitan Eiendom AS og Steensland-familiens investeringsselskap AS Straen. Avtalen har en verdi på om lag NOK 2,8 milliarder, og er større enn noen annen eiendomstransaksjon gjennomført av private, norske investorer det siste året. Kjøperne har også en opsjon på kjøp av et ytterligere antall eiendommer utover dette.

Reitan companies sign major real estate agreement in Denmark17.1.2024 12:00:00 CET | Press release

REMA 1000 Denmark sells 64 retail properties to DK Retail Invest AS, which is owned by AKA AS, Reitan Eiendom AS and the Steensland family's investment company AS Straen. The agreement has a value of approximately NOK 2.8 billion, and is larger than any other real estate transaction carried out by private Norwegian investors in the past year. The buyers also have an option to purchase an additional number of properties beyond this.

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye