Danfoss flytter til Sandvika

(Sandvika, 5.oktober 2023) Danfoss flytter sitt norske hovedkontor til Sandvika sentrum. Selskapet har signert en avtale med Entra om leie av 580 kvadratmeter i toppetasjen i Malmskriverveien 18.

Malmskriverveien 18 ligger sentralt midt i Sandvika sentrum
Malmskriverveien 18 ligger sentralt midt i Sandvika sentrum Foto: Knut Neerland

Danfoss som i mange år har hatt tilhold på Skui, beholder dermed sitt norske hovedkontor i Bærum. Det er forventet at de er på plass i et av Sandvikas mest sentrale kontorlokaler i løpet av februar 2024.

— Som en av verdens ledende leverandører av innovative og energieffektive løsninger, var det viktig for oss å finne kontorer og gårdeier som ivaretar og deler vårt syn om å skape en bæredyktig fremtid for klima og miljø. I tillegg var nærheten til et godt kollektivtilbud og det å kunne tilby våre medarbeidere fremtidsrettede lokaler viktig for oss, sier Mona Oddevald, daglig leder hos Danfoss.

Malmskriverveien 18 ligger sentralt i sentrum ved Stasjonstorget ved inngangen til Sandvika stasjon, med tilgang til tog, flytog og buss. Fra kollektivknutepunktet i Sandvika er det mulig å gå nær tørrskodd inn på kontoret.

— Vi er glade for at Danfoss har vist oss tillit og valgt Malmskriverveien 18 som lokasjon for sitt norske hovedkontor og vi ser fram til å ønske dem velkommen inn i ett av Sandvikas mest attraktive kontorbygg, sier Henning Berger-Nortvedt, leder for Entra i Sandvika.

For ytterligere informasjon, ta kontakt med:

Malmskriverveien 18 ligger sentralt midt i Sandvika sentrum
Kontorbygget Malmskriverveien ligger ved inngangen til Sandvika stasjon

Om Entra

Om Danfoss:

Danfoss utvikler profesjonelle løsninger for næringslivet som øker maskinproduktiviteten, reduserer utslipp og energiforbruk, samt muliggjør elektrifisering. Danfoss leverer også løsninger for fornybar energi, som sol- og vindkraft, samt fjernvarmeinfrastruktur for byer.

Danfoss ble startet i 1933 og er et familieeid selskap som i dag sysselsetter mer enn 42 000 personer globalt, betjener kunder i mer enn 100 land og har 95 fabrikker verden over.

Frivilligheten har fått sitt eget hus i Oslo29.4.2024 08:56:29 CEST | Pressemelding

(Oslo, 29. april 2024) Oslo har fått et etterlengtet kraftsenter for frivilligheten med etableringen av Frivillighetens Hus. Mer enn ti frivillige organisasjoner har, eller er i ferd med, å flytte inn i Christian Krohgs gate 10, som rommer 5500 kvadratmeter med kontorer, møteromssenter, kantine og kafé. Frivillighetens Hus skal også være en arena for arbeidstrening og -inkludering, hvor KFUK-KFUM og Mamas Mat vil bidra til å gi flere unge og innvandrerkvinner en vei inn i arbeidslivet.