Produktnyheter fra Nortura: Gilde utvider porteføljen innen hermetisk kjøtt.
![](/data/images/00719/9c6d78b6-2ef9-4066-be50-91037a2db2f5-w_720.png)
Gilde utvider porteføljen innenfor hermetisk kjøtt og lanserer to nye smaksrike produkter, Gilde kebabkjøtt og Tacokjøtt i resirkulerbar pappemballasje.
- Gilde er glade for å introdusere disse nye smakene i lanseringsvindu 3. Vi håper disse to nyhetene møter våre forbrukeres varierte smakspreferanser og behov. Vi tror at både kebabkjøtt og tacokjøtt med bønner vil bli godt mottatt av våre kunder og vil legge til rette for spennende matopplevelser, sier Produktsjef Langtidsholdbart, Martine Bunæs.
Nå kan man enkelt få den autentiske smaken av kebab hjemme på eget kjøkken. Kebabkjøttet kan enten varmes opp eller spises som det er. På den miljøvennlige emballasjen får også forbruker praktiske råd om både tilberedning, servering, for eksempel i pitabrød, sauser og så videre.
- Vi har brukt mye tid på å finne den autentiske smaken som vi tror kebabelskere vil sette pris på! Nå blir det mulig å enkelt lage hjemmelagde kebabretter med den gode Gilde-kvaliteten, sier Bunæs.
Raske og enkle måltider
Tacokjøtt med bønner er en nyhet som gjør den velkjente tacoopplevelsen både kjappere og enklere. Denne smaken kombinerer mørt og smakfullt kjøtt med bønner, godt balansert med de klassiske taco-krydderne. Det er en ideell løsning for de som ønsker en velsmakende og enkel måte å lage en smakfull taco på – perfekt for folk i farta eller studenter.
- Vi håper at de nye produktene møter forventningene til forbrukerne våre. Vi ønsker å levere smakfulle og kvalitetsprodukter som gjør matlagingen enklere for folk i alle aldre, og at de nye lanseringene gjør nettopp dette!, avslutter Bunæs.
Kebabkjøttet finner man hos Coop og NorgesGruppen. Tacokjøtt finner man hos Coop. Kebabkjøttet skives og stekes noen minutter på hver side. Perfekt i pitabrød, på pizza eller i baguetter. Tacokjøttet trenger kun oppvarming og er klar til servering i lefse. Begge produktene er spiseklare.
Satsing på lam
Lammesesongen er en viktig slaktesesong for Gilde. Som en del av satsingen på lokalt produsert lammekjøtt, vil Gilde tilby et bredt utvalg av lammeprodukter av høy kvalitet. Fra Norges lam – serien til Gormetlam og Hverdagslam, vil Gilde sikre at forbrukerne kan nyte den beste kvaliteten og smaken av norsk lam i kommende sesong, samt tilberede det lammekjøttet de ønsker.
- 28. september er Fårikålens Festdag og i år feirer vi festdagen sammen med kokkelaugene til det Norske kjøkken! Kokker over hele landet vil bidra til å hedre hele Norges nasjonalrett, så det kommer til å bli mange og godt synlige aktiviteter, sier markedssjef lam Sabina Kleveland.
Nøkkelord
Kontakter
Thomas Sissener BonafedeKommunikasjonsrådgiver
Tel:48263189thomas.sissener.bonafede@nortura.noBilder
![](/data/images/00719/9c6d78b6-2ef9-4066-be50-91037a2db2f5-w_240.png)
![Martine Bunæs](/data/images/00773/18aa7e94-077f-4788-99c2-36f685bd5a7b-w_240.jpg)
Om Nortura
Nortura er en av Norges største matprodusenter, med kjente merkevarer som Gilde og Prior.
Vi jobber hver dag for matglede, helse, bærekraft og verdiskaping over hele landet.
Følg pressemeldinger fra Nortura
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Nortura på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Nortura
Hvert år avlives 3,5 millioner hanekyllinger i norsk eggproduksjon – nå går PRIOR bort fra denne praksisen24.6.2024 08:18:30 CEST | Pressemelding
Som først i Norden, har PRIOR tatt i bruk ny teknologi som gjør det mulig å unngå avlivning av nyklekkede hanekyllinger. De første PRIOR-eggene lanseres nå i butikk.
Gilde fyller 60 år!20.6.2024 06:00:00 CEST | Pressemelding
I 2024 markerer Gilde sitt 60-årsjubileum. Siden oppstarten i 1964 har Gilde vært en av Norges største merkevarer og helt sentral i norsk matproduksjon. Gilde har siden oppstarten endret seg med tiden for å møte forbrukernes preferanser med lanseringer av nye, innovative produkter som for eksempel nye kjøttboller eller løvtynt kjøttpålegg.
Omsetningsvekst for Nortura i første tertial19.6.2024 09:05:03 CEST | Pressemelding
Nortura øker omsetningen med fire prosent til 9,9 milliarder kroner i årets første tertial. Økte kostnader trekker EBITDA-resultatet til 116,8 millioner kroner, 27 millioner kroner bak fjoråret.
Sterk kommunikasjonsduo til Nortura4.6.2024 09:45:09 CEST | Pressemelding
Øystein Knoph, med bakgrunn fra Hurtigruten, mønstrer på som leder for ekstern kommunikasjon i bondesamvirket. John Trygve Tollefsen fra Fellesforbundet tar over som pressesjef.
Mattilsynets streik: Nortura ber myndighetene om tvungen lønnsnemd1.6.2024 18:49:24 CEST | Pressemelding
Nortura står i fare for å måtte stenge to slakterier som følge av Mattilsynets streik. - Konsekvensene for dyras velferd og bondens økonomi kan bli svært alvorlige, sier beredskapsleder og direktør for trygg mat og dyrevelferd i Nortura, Hanne Steen.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom