Lunar

Lunar-kunder får Norges beste innskuddsrente på brukskonto

Fredag 1.september øker utfordrerbanken Lunar innskuddsrenten fra 3,75 prosent til 4 prosent på brukskonto for alle sine kunder.

Dette gjør at Lunar, ifølge Finansportalens sammenligningsverktøy, for øyeblikket har den høyeste flytende renten på brukskonto i Norge*. Renteøkningen bidrar til at folk får et positivt tilskudd i en tid der mange merker prisstigningen.

– Bedre innskuddsrente på brukskonto gir folk mulighet til å positivt påvirke egen økonomi. Vårt mål er å være et tydelig, fleksibelt og konkurransedyktig alternativ til de tradisjonelle bankene. Samtidig skal vi gjøre det enklere for folk å forstå og ha kontroll over egen økonomi og sparing. Hos oss er ikke sparepengene låst og renten blir utbetalt månedlig. På denne måten merker kundene umiddelbart effekten av dagens nyhet, sier Mats Persson Bergius, Norgesjef for Lunar.

Norgessjefen melder om at utfordrerbanken den siste tiden har merket stor tilstrømming av nye kunder takket være muligheten for bruk av Apple Pay og den gode renten. Den nye innskuddsrenten på 4 prosent gjelder for alle Lunars brukskontoer i Norge opp til en million kroner, og er uten krav til bindingstid, minimumssaldo eller innskudd.

Om Lunar
Lunar er en digital utfordrerbank med mål om å forenkle og berike folks økonomiske liv, og gi dem tilbake kontrollen ved å bygge den beste hverdagsbanken i Norden. Lunar ble grunnlagt i Aarhus og sysselsetter i dag omtrent 450 personer i København, Stockholm og Oslo. I 2019 fikk Lunar banklisens og er nå en av få banker med en nordisk bankplattform. I dag har Lunar over 700 000 privat- og bedriftskunder over hele Norden.

*Sammenligningen er gjort av Lunar og er basert på data fra Finansportalen den 30/8/2023. Se www.lunar.app for mer informasjon.

Bilder

Norgessjef i Lunar, Mats Persson Bergius, vil gjøre det enklere for folk å forstå og ha kontroll over egen økonomi og sparing.

Om Lunar

Lunar er en digital utfordrerbank med et mål om å forenkle og berike folks finansielle liv, og gi dem tilbake kontrollen ved å bygge den beste hverdagsbanken i Norden. Lunar ble grunnlagt i Aarhus og ansetter i dag ca 450 mennesker i København, Stockholm og Oslo. I 2019 fikk Lunar banklisens og det er i dag en av få banker med en nordisk bankplattform. I dag har Lunar over 700.000 privat- og bedriftskunder over hele Norden.

Følg pressemeldinger fra Lunar

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Lunar på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Lunar