INVITASJON TIL PRESSEKONFERANSE

Ekspertgruppa for Hennsetskredet i Heim presenterer rapport om bakenforliggende årsaker og læringspunkter

Fredag 2. september 2022 gikk det et skred på Hennset i Heim i Sør-Trøndelag, der en person omkom.

I etterkant av skredet utnevnte Statens Vegvesen en uavhengig ekspertgruppe for å finne direkte og bakenforliggende årsak til skredet, og gi læringspunkter for framtidige anlegg.

Leder for ekspertgruppa for Hennsetskredet, administrerende direktør for Norges Geotekniske Institutt (NGI) Lars Andresen, inviterer til pressekonferanse. Andresen vil fortelle hva ekspertgruppa mener er de bakenforliggende årsakene til skredet og hvilke læringspunkter ekspertgruppa finner. Andresen vil overlevere ekspertgruppas rapport til Statens Vegvesen på pressekonferansen.

Ekspertgruppa består av Lars Andresen, leder (NGI), Anders Beitnes, Johan Arnt Vatnan, Arnstein Watn og Ingrid Havnen (NVE).

I tillegg til Vegvesenet og Andresen, vil Johan Arnt Vatnan og Arnstein Watn fra ekspertgruppa være til stede.

Praktisk informasjon

Tid: Mandag 28. august klokken 12:00

Sted: Litteraturhuset i Oslo – Berner-kjelleren. Adresse: Wergelandsveien 29, 0167 Oslo

Pressekonferansen vil bli overført digitalt via NGIs YouTube-kanal:

Spørsmål?

Ved spørsmål, ta kontakt med pressekontakt