Easee

Her er neste generasjons Easee-ladere: Charge Lite, Charge Core og Charge Max

Enten du bare trenger en trofast og trygg hjemmelader, er ute etter avanserte skytjenester eller må ha helt nøyaktige målinger av strømforbruk i fellesanlegget, finner du det du trenger i den nye Easee-familien.
Easee har nå lansert neste generasjons Easee-ladere.

Data og analyser fra 60 millioner ladeøkter og utallige innspill fra partnere, elektrikere og sluttbrukere har vært uvurderlige verktøy i utviklingen av den nye produktserien. Hver ladeboks kommer med unike egenskaper rettet mot forskjellige målgrupper.

Charge Lite – lettvint og trygg hjemmelading med lokal styring

Først ut er Charge Lite – som kan bestilles allerede i dag. Den passer best for husstander med én til to elbiler. Den har den samme stilrene designen som tidligere Easee-ladere, og er laget for å tåle både regn, vind, snø og annet man kan karaktisere som nordiske forhold.

Et viktig element i alle Easee-produkter er at de skal være enkle å installere. Elektrikere vil sette pris på at den samme, lettvinte installasjonsprosedyren er beholdt i Charge Lite. Den er svært enkel å montere, og støtter både én og tre faser, alle strømnett og alle elbiler rett ut av boksen.

Charge Lite er bakoverkompatibel med alle eksisterende Easee-produkter. Det betyr at den både passer inn i de gamle bakplatene og kan bruke tilleggsutstyr som Easee Equalizer. Sistnevnte gir full dynamisk last- og fasebalansering. Det innebærer kort fortalt at ladeboksen vet hvor mye strøm som blir brukt av andre apparater i huset, og justerer opp og ned ladehastigheten etter hvor mye kraft som er tilgjengelig.

Equalizer kan også instruere Charge Lite om å kun lade på solstrøm, for de som har solceller og ønsker å kjøre på 100 prosent egenprodusert energi.

Lokal kontroll over laderen har stått høyt på ønskelisten hos mange Easee-brukere. Charge Lite får også Bluetooth, som betyr at du nå blant annet kan starte og stoppe lading, sjekke ladehastighet og låse/låse opp ladekabelen uten å være tilkoblet internett.

Charge Lite har ellers fått en øvre ladeeffekt på 11 kW på tre faser, og 7,4 kW på én fase, som også er makskapasiteten for de fleste elbiler på markedet.

– Målet vårt med Charge Lite var å lage en kostnadseffektiv og fremtidsrettet ladeboks med alle de viktigste funksjonene for husholdninger med én til to elbiler. Vi sitter på data som viser at forsvinnende få elbileiere lader med mer enn 11 kW hjemme, sier produktdirektør i Easee, Caroline Vorpenes.

Les mer om Charge Lite her.

En sniktitt på Charge Core & Charge Max

Charge Lite blir etterfølgt av to storesøstre om kort tid: Charge Core og Charge Max. Disse er kraftigere og har mer funksjonalitet enn Lite.

Du kan blant annet koble flere på samme kurs, og vil da få automatisk last- og fasebalansering om du lader mer enn én bil samtidig. Dette gjør dem velegnet for fellesanlegg i leilighetsblokker, arbeidsplasser eller andre steder der man skal lade mange kjøretøy samtidig.

Med en øvre ladeeffekt på hele 22 kW passer Charge Core også for vanlige husstander som ønsker en så kraftig hjemmelader som mulig, og som har kjøretøy som kan ta imot mer enn 11 kW.

Charge Max byr i på den samme fyldige funksjonspakken og den samme kraften som Core, men er i tillegg MID-sertifisert.

– Vi har holdt fast ved alt som gjorde Easee-ladere så populære blant både elbileiere og elektrikere, og gleder oss til å se hvordan den nye generasjonen blir mottatt når alle produktene er på markedet, sier Vorpenes.

Charge Core kommer på markedet allerede i fjerde kvartal i år, mens Charge Max skal være tilgjengelig i første kvartal 2024.

Charge Lite er tilgjengelig fra i dag via easee.com og tilknyttede partnere.

Easee har nå lansert neste generasjons Easee-ladere.
Caroline Vorpenes, produktdirektør i Easee

Om Easee

Easee
Grenseveien 19
4313 Sandnes

Easee ble etablert av tre norske grundere i 2018, og utvikler, designer og produserer alle produkter i Skandinavia. Selskapet eksporterer til hele 23 land i Europa og har en eksportrate på nærmere 80 %, med Sverige, UK, Tyskland, Nederland, Sveits og Danmark som sine største markeder.

Med over 500 ansatte i 8 land har selskapet en ambisjon om å bli Europas største green-tech selskap innen 2026, og verdens største innen 2031.

Følg pressemeldinger fra Easee

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Easee på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Easee