7-Eleven Norge lanserer nytt konsept

Lørdag 24. juni åpner 7-Eleven et nytt konsept i Storgata, Oslo. Butikken har vært under oppussing de siste tre ukene og vil nå bli en pilot for videreutviklingen av 7-Eleven Norge sine butikker. Dette inkluderer ny layout i butikk, attraktive samarbeidspartnere, merch og et nytt produktsortiment.
Bilde fra nyåpning av 7-Eleven Storgata 24. juni 2023.

- Vi jobber hele tiden med å bane vei for fremtidens convenience-bransje, og har i det nye konseptet lagt vekt på å skape bedre kundeopplevelser tilpasset bylivet i Oslo. Dette inkluderer økt fokus på gode matopplevelser, flere sitteplasser, spennende samarbeidspartnere og et mer bærekraftig tilbud som vi er helt sikre på at kundene kommer til å elske, sier AnnaMaria Carnemark, administrerende direktør i Reitan Convenience Norway (RCN).

7-Eleven Norge inngår samarbeid med donut-aktør Talormade

Talormade er utviklet av den australske entreprenøren Talor Browne og har per i dag fire cafeer i Oslo-området. De produserer dagsferske donuts fra bunnen som leveres til kjedens cafeer hver morgen fra deres bakeri i Sagene.

Ingebjørg Hjortdahl, markedsdirektør i RCN, er stolt over å kunne meddele at 7-Eleven Storgata vil bli et fast stopp på Talormade sin daglige morgenleveranse.

- Lokale hardtarbeidende merkevarer fortjener å bli løftet og vi ser på dette som en fantastisk mulighet for begge parter, sier Hjortdahl.

Samarbeidet medfører at 7-Eleven og Talormade sine trofaste kunder vil kunne få tak i de populære produktene døgnet rundt i Oslo.

Fokus på bærekraft

Bærekraft har også vært et viktig satseområde i utviklingen av 7-Eleven sitt nye konsept. Ved hjelp av enkle grep skal butikken redde mat som vanligvis hadde endt opp som svinn, ved å gi dem nytt liv.

Butikken inngår også et samarbeid med kaffeprosjeket Lykke Kaffegårdar som eier kaffegårder sammen med lokale bønder i Peru, Brazil, El Salvador og Uganda. Samarbeidet er en utvidelse av eksisterende samarbeid med PBX og 7-Eleven Sverige.

En viktig del av Lykke sin forretningsmodell er at kaffen sendes direkte fra gårdene uten mellomledd og brennes lokalt der den konsumeres.

- Planeten trenger ikke flere betongfabrikker, når det allerede er overkapasitet i flertallet av verdens kaffebrennerier. Vi benytter oss av overkapasiteten til å spre vårt bærekraftige prosjekt, og er allerede i dialog med lokale brennerier i Norge som har vist interesse for å endre kaffebransjen til det bedre, sier Johan Damgaard, CEO i Lykke Kaffegårdar.

Butikken i Storgata vil også tilby næringsrike salater fra Palett, og dermed oppgradere sitt tilbud på sunne «on the go»-produkter. Palett er blant annet utviklet av influencer og ernæringsrådgiver Emilie Nereng, og har som visjon å inspirere folk til å ta bedre matvalg – både for kroppen og planeten.

- Vi vet at å finne sunn og næringsrik mat på farta er et reelt problem for mange, og derfor er vi utrolig glade for at 7-Eleven Storgata har valgt å ta Palett inn i sitt sortiment, sier Vigdis Bonvik, markedssjef i Palett.

7-Eleven Storgata åpner dørene for eksisterende og nye kunder lørdag 24. juni kl. 09.00.

Bilde fra nyåpning av 7-Eleven Storgata 24. juni 2023.
Butikkens nye fasade
Kaffemodul med Lykke
7-Eleven merch
Ny disklinje