7-Eleven Norge lanserer nytt konsept
- Vi jobber hele tiden med å bane vei for fremtidens convenience-bransje, og har i det nye konseptet lagt vekt på å skape bedre kundeopplevelser tilpasset bylivet i Oslo. Dette inkluderer økt fokus på gode matopplevelser, flere sitteplasser, spennende samarbeidspartnere og et mer bærekraftig tilbud som vi er helt sikre på at kundene kommer til å elske, sier AnnaMaria Carnemark, administrerende direktør i Reitan Convenience Norway (RCN).
7-Eleven Norge inngår samarbeid med donut-aktør Talormade
Talormade er utviklet av den australske entreprenøren Talor Browne og har per i dag fire cafeer i Oslo-området. De produserer dagsferske donuts fra bunnen som leveres til kjedens cafeer hver morgen fra deres bakeri i Sagene.
Ingebjørg Hjortdahl, markedsdirektør i RCN, er stolt over å kunne meddele at 7-Eleven Storgata vil bli et fast stopp på Talormade sin daglige morgenleveranse.
- Lokale hardtarbeidende merkevarer fortjener å bli løftet og vi ser på dette som en fantastisk mulighet for begge parter, sier Hjortdahl.
Samarbeidet medfører at 7-Eleven og Talormade sine trofaste kunder vil kunne få tak i de populære produktene døgnet rundt i Oslo.
Fokus på bærekraft
Bærekraft har også vært et viktig satseområde i utviklingen av 7-Eleven sitt nye konsept. Ved hjelp av enkle grep skal butikken redde mat som vanligvis hadde endt opp som svinn, ved å gi dem nytt liv.
Butikken inngår også et samarbeid med kaffeprosjeket Lykke Kaffegårdar som eier kaffegårder sammen med lokale bønder i Peru, Brazil, El Salvador og Uganda. Samarbeidet er en utvidelse av eksisterende samarbeid med PBX og 7-Eleven Sverige.
En viktig del av Lykke sin forretningsmodell er at kaffen sendes direkte fra gårdene uten mellomledd og brennes lokalt der den konsumeres.
- Planeten trenger ikke flere betongfabrikker, når det allerede er overkapasitet i flertallet av verdens kaffebrennerier. Vi benytter oss av overkapasiteten til å spre vårt bærekraftige prosjekt, og er allerede i dialog med lokale brennerier i Norge som har vist interesse for å endre kaffebransjen til det bedre, sier Johan Damgaard, CEO i Lykke Kaffegårdar.
Butikken i Storgata vil også tilby næringsrike salater fra Palett, og dermed oppgradere sitt tilbud på sunne «on the go»-produkter. Palett er blant annet utviklet av influencer og ernæringsrådgiver Emilie Nereng, og har som visjon å inspirere folk til å ta bedre matvalg – både for kroppen og planeten.
- Vi vet at å finne sunn og næringsrik mat på farta er et reelt problem for mange, og derfor er vi utrolig glade for at 7-Eleven Storgata har valgt å ta Palett inn i sitt sortiment, sier Vigdis Bonvik, markedssjef i Palett.
7-Eleven Storgata åpner dørene for eksisterende og nye kunder lørdag 24. juni kl. 09.00.
Nøkkelord
Kontakter
Sara Ulla NyquistKommunikasjonsrådgiver/Content ManagerReitan Convenience Norway
Tel:90297488sara.nyquist@reitanconvenience.noBilder
Om Reitan Convenience
Følg pressemeldinger fra Reitan Convenience
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Reitan Convenience på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Reitan Convenience
Narvesen markerer Pressefrihetens dag ved å hedre de som har ofret livet for pressefriheten29.4.2024 06:00:00 CEST | Pressemelding
De siste ti årene har over 800 journalister mistet livet for sitt arbeid. Fredag 3. mai markerer Narvesen den internasjonale dagen for pressefrihet, sammen med Nobels Fredssenter og Reporters Without Borders Sweden, ved å fortelle historier til journalister som har ofret livet for pressefriheten.
Årets kjøpmann i Narvesen og 7-Eleven15.2.2024 09:37:35 CET | Pressemelding
Øyvind Thorsell og Eva Thorslund Aadland er kåret til årets kjøpmann i Narvesen og 7-Eleven.
Reitan Convenience Norway åpner nytt serveringskonsept på Stortorvet i Oslo: - Ønsker å skape en ny standard for kaffe- og matentusiaster i storbyen31.1.2024 06:00:00 CET | Pressemelding
I morgen, torsdag 1. februar, åpner dørene til Northland Stortorvet – en ny kaffe- og matbar i hjertet av Oslo. Northland har frem til nå vært en baguette-spesialist lokalisert på norske flyplasser, men når konseptet åpner i storbyen skal kundene bli møtt av dyktige baristaer og et bredt utvalg matretter av høy kvalitet.
Narvesen inngår samarbeid med vegetarentusiast Hanne-Lene Dahlgren: - Vil tilby kundene grønnere og mer bærekraftige alternativer23.1.2024 06:00:00 CET | Pressemelding
Narvesen inngår samarbeid med gründer og kokebokforfatter Hanne-Lene Dahlgren, også kjent som Norges største «vegetarentusiast». Sammen skal partene utvikle grønnere og mer bærekraftige produkter som skal gjøre det lettere for kunden å ta gode valg på farten.
Narvesen donerer 1 kr per solgte kaffekopp til TV-aksjonen2.10.2023 05:30:00 CEST | Pressemelding
I tre uker i oktober donerer Narvesen 1 kr per solgte kaffekopp til årets TV-aksjon. Narvesen har samarbeidet med TV-aksjonen siden 2018, og skal nok en gang ta del i det som anses som «verdens største dugnad». 22. oktober får alle bøssebærere gratis kaffe eller valgfri varm drikke på Narvesen.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom