Klarna med ny, smartere prissammenligningstjeneste og automatisk rabatt-søk
Det betyr at det blir enda enklere for Klarnas mange brukere, inklusive de over 900 000 månedlige norske brukerne av appen deres, å finne laveste pris, sjekke prisutviklingen på et produkt over tid, finne hvem som har produktet inne og få varsel når prisene synker – alt på ett sted.
I tillegg til å sammenligne priser, gir den nye tjenesten en rekke muligheter for forskjellig type søk i et stort antall nettbutikker. Appen vil også automatisk søke etter rabattkuponger for deg – alt for å gjøre dine kjøp både smartere, mer bevisste og billigere. Tjenesten, som selvsagt er helt upartisk og gir deg priser og annen verdifull informasjon – helt uavhengig av om butikkene bruker Klarna eller ikke, er også tilgjengelig på Klarna.no.
– Sparer kunder for tid og penger på shopping
– Vi er veldig fornøyde med å lansere dette ekstremt verdifulle, helt uavhengige og gode verktøyet for prissammenligning i appen vår og på Klarna.no. Det gjør at Klarnas kunder nå for alvor kan spare tid og penger på shopping. De kan finne produkter, sjekke priser, lese kundeanmeldelser, tester, få inspirasjon, og samtidig ha full kontroll på eget forbruk på ett og samme sted. Dette vet vi at både nåværende og nye Klarna-kunder setter stor pris på, sier markedsdirektør i Klarna Norge, Thomas Elvestad.
Det nye verktøyet gir også forbrukerne full oversikt over prisutviklingen på konkrete produkter for å finne det gunstigste tidspunktet å slå til på. Her vil du også få prisvarsel, når prisene på et ønsket produkt faller i pris, og andre kunders produktvurderinger.
Stor interesse for smart shopping og å sjekke priser
Ifølge en stor representativ internasjonal undersøkelse* Klarna har fått utført i 17 vestlige markeder, oppgir hele 57 prosent av nordmenn at de vanligvis sammenligner pris i forskjellige butikker før de handler. Ytterligere 39 % oppgir at de gjør dette innimellom.
Det nordmenn er mest opptatt av å sammenligne mellom butikker er pris (90 %), kundevurderinger/ tester (57 %), leveringskostnader (56 %) og om produktet er tilgjengelig (51 %).
Øker antall prisovervåkede produkter kraftig til over 2 millioner
Den nye tjenesten som nå lanseres i Norge, er et resultat av Klarnas største oppkjøp noensinne. I 2021 kjøpte de Pricerunner, som eide den populære norske prissammenligningstjenesten Prisguiden.no. Per i dag har de nærmere en halv million registrerte brukere. I tillegg kommer alle de som bruker tjenesten uten å være registrerte. Når nå Prisguiden.no stenges og flytter inn i Klarnas app og på Klarna.no, økes antall produkter som kan prissjekkes kraftig – til rundt 2 millioner produkter.
Flere nye funksjoner for smart og billig shopping
Klarna har allerede lansert tjenesten i USA, Sverige, Storbritannia, Danmark og Tyskland. Nå kan også nordmenn bruke de smarte shopping-verktøyene. Den nye Klarna-tjenesten tar i bruk alt det gode fra Prisguiden.no, og legger til flere nye funksjoner for smart og billig shopping:
- Du kan søke på kategori, varemerke, og sortere på pris og tilgjengelighet, eller bare søke i bestemte nettbutikker.
- Du kan filtrere søket – på hvem som har produktet inne, hvem som kan levere først, eller på farge, størrelse og lignende.
- Klarna sender deg også pushvarsel på mobilen når et produkt du ønsker å bli varslet om, blir billigere.
Søkeresultatene er selvsagt nøytrale og helt upartiske i forhold til de forskjellige butikkene. De mange nettbutikkene hvor produktene prissjekkes, er både butikker tilknyttet Klarna, og andre nettbutikker uten noe som helst tilknytning til Klarna.
En fordelaktig salgskanal for nettbutikkene
For butikkene blir også det nye prissammenligningsverktøyet en viktig salgskanal som bidrar til å øke deres synlighet, trafikk og salg. Verktøyet gir butikkene et kvalifisert alternativ til Google og Amazon når det kommer til å få lokal trafikk til sine nettbutikker. Det bidrar også til å gi Klarna en ny og viktig inntektsstrøm. Dette bygger på deres allerede sterke affiliate- markedsføringsvirksomhet som generer 600 millioner leads per år for Klarnas detaljhandelspartnere.
* Klarnas Shopping Pulse, som oppdateres kvartalsvis, undersøker kontinuerlig utviklingen av forbrukernes shoppingvaner i 17 land på tre kontinenter. Den siste oppdateringen fra Q1 2023 inneholder innsikt fra en undersøkelse med 17 218 respondenter (1013 nordmenn), samt Klarnas egen shoppingdata fra mer enn 500 000 nettbutikker i hele verden. Landene som inngår i undersøkelsen er Norge, Sverige, Finland, USA, Australia, Storbritannia, Irland, Tyskland, Østerrike, Nederland, Belgia, Frankrike, Italia, New Zealand, Polen, Portugal og Spania.
Kontakter
Thomas ElvestadMarkedsdirektørKlarna Norge
Tel:+47 932 51 163thomas.elvestad@klarna.comBilder
Om Klarna
Siden 2005 har Klarna jobbet med å akselerere handelen med forbrukerens behov i sentrum. Med over 150 millioner aktive forbrukere globalt og 2,5 millioner transaksjoner om dagen, revolusjonerer Klarnas rettferdige, bærekraftige og AI-drevne betalings- og shoppingløsninger måten vi handler på nett og i fysisk butikk. De gir forbrukerne det som skal til for å handle smartere, tryggere og enklere. Globalt har mer enn 550 000 butikker, inkludert H&M, Saks, Sephora, Macys, Ikea, Expedia Group, Nike og Airbnb, tatt i bruk Klarnas innovative teknologi og markedsføringsløsninger for å drive vekst og lojalitet. For mer informasjon, besøk Klarna.com
Følg pressemeldinger fra Klarna
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Klarna på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Klarna
Kraftig økning i nettsalget av parfyme: Dufter til menn vokser klart mest6.6.2024 07:32:54 CEST | Pressemelding
Bare i løpet av årets første fire måneder har salget av parfyme og andre duftprodukter gjennom Klarna økt med hele 77 prosent fra samme periode i fjor. Duft til menn, og økt salg blant unge voksne, er blant de viktigste årsakene til den kraftige økningen.
AI hjelper Klarna med å redusere kostnadene til markedsføring med 100 millioner kroner29.5.2024 11:23:28 CEST | Pressemelding
Klarna, den AI-drevne globale betalingsleverandøren og shoppingassistenten, har redusert salgs- og markedsføringskostnadene med 11 prosent i 1. kvartal 2024. AI står for 37 prosent av kostnadsbesparelsene, eller rundt 100 millioner svenske kroner årlig.
900 norske nettbutikker har tatt i bruk Klarnas nye innloggingstjeneste: Enormt potensial28.5.2024 11:56:24 CEST | Pressemelding
Mer enn 900 norske nettbutikker tilknyttet Nordens største netthandelsplattform, Mystore, er nå live med Klarnas nye innloggingstjeneste, «Sign in with Klarna.»
Klarnas betalingsløsninger blir tilgjengelig i Nets kasse15.5.2024 10:01:02 CEST | Pressemelding
Klarna, den AI-drevne globale betalingsleverandøren og shoppingassistenten, og Nets, en del av den ledende europeiske betalingsleverandøren Nexi Group, meddeler i dag at de har inngått et partnerskap som gjør Klarnas populære betalingsmåte tilgjengelig for alle nordiske nettbutikker som selger gjennom Nets.
Klarnas AI-assistent håndterer 2 av 3 kundeservice-chatter etter en måned28.2.2024 08:32:25 CET | Pressemelding
Klarna presenterer nå sin nye AI-assistent – bygd på OpenAI-teknikk. Bare etter en måneds bruk av kundene, taler resultatene sitt tydelige språk:
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom