
Stor Klarna og Reddit-liste: Her er 15 av de mest populære produktene som varer lengst uten å gå i stykker

Den internasjonalt ledende fintech-giganten Klarna har inngått et partnerskap med nyhetsnettsamfunnet Reddit for å utvikle en oversikt over de mest holdbare produktene på markedet. Utgangspunktet for listen er millioner av råd gitt av abonnentene på Reddit-samfunnet «Buy it for Life» («BIFL»). Nettforumet har som mål at flere skal kjøpe høykvalitetsprodukter som varer lenge uten å gå i stykker og ende opp i søpla.
– Klarna vil hjelpe de mer enn 150 millioner forbrukerne som bruker oss til å handle smartere. Derfor gir vi både informasjon, og har verktøy som hjelper deg til å ta bevisste kjøpsbeslutninger. Sammen med Reddit og BIFL-samfunnet er målet å vise at produkter som varer lengre er både bra for miljøet og lommeboka, sier bærekraftsjef i Klarna, Salah Said.
Listen blir lansert i forbindelse med årets markering av Earth Week.
Tok i bruk Chat GPT og egen dataanalyse
Topplisten* er en oversikt over de produktene som har blitt nevnt flest ganger i en positiv eller nøytral sammenheng – som de mest holdbare i løpet av 2022 – uavhengig av kategori – på Reddit-forumet. Denne dataen er først analysert med ChatGPT, og deretter manuelt av Klarna.
Blant produktene som trekkes frem som holder lengst uten å gå i stykker er Birkenstock sandaler, termos fra Stanley, Dr Martens-boots og ryggsekk fra JanSport.
– Dette er en liste basert på erfaringene og tipsene til en av de aller tøffeste testgruppene blant forbrukerne som finnes per i dag. Nettforumet BIFL, som vil motvirke bruk-og-kast-mentaliteten ved å oppfordre flere til å kjøpe kvalitet som gjerne varer i flere generasjoner, har vokst i størrelse i mer enn 10 år, og vi er veldig glade for å kunne dele innsikten de sitter på for å bevisstgjøre forbrukeren til å ta enda smartere valg når de shopper, sier Yvonne Quinn, Head of International Business Marketing hos Reddit.
Her er BIFL-listen* for 2023 – fra Klarna og Reddit (urangert):
- Kontorstol, «Aeron» (Herman Miller)
- Sandaler, (Teva)
- Sandaler (Birkenstock)
- Boots (Red Wing)
- Vannkoker (Zojirushi)
- Boots (Dr Martens)
- Vannflaske (Nalgene)
- Hårklipper (Wahl)
- Servise (Corelle)
- Bag (Filson)
- Kjele (All-Clad)
- Grytesett (Le Creuset)
- Ryggsekk (JanSport)
- Termos (Stanley)
- Vannflaske (Klean Kanteen)
Flere initiativer for å gi mer innsikt til mer bevisste valg – for miljø og lommebok
Som et ledd i Klarnas langsiktige mål om å fremme bærekraft, skal de etter planen oppdatere BIFL-topplisten på årlig basis. Det nye initiativet er bare et av mange nye initiativer fra Klarna for å gi kundene sine verktøyene og informasjonen de trenger for å spare både miljøet og deres egen lommebok:
- I fjor lanserte Klarna et prissammenligningsverktøy for å hjelpe forbrukerne å finne den beste prisen blant tusenvis av nettbutikker.
- Med elektronikkmerkevareordningen “merker for bevisste merkevarer” kan du nå med et enkelt trykk få tilgang til informasjon om et tech-merkevares klimagassutslipp, energibruk som hentes fra fornybare kilder og lignende.
- I januar i år lanserte Klarna en videresalgfunksjon som gjør det mulig for kunder i Sverige å videreselge tidligere kjøp direkte gjennom Klarna-appen.
- Klarna introduserte også nylig "Shop Circular"-kolleksjoner som fremhever merkevarer med sirkulære tjenester for å redusere avfall og maksimere bruken av produkter.
- De gjorde også nylig betydelige oppgraderinger av sin CO2e-tracker i Klarna-appen. Klarnas CO2e-tracker gir kunder over hele verden utslippsdata på produktnivå for nesten 70 millioner varer i hvert trinn av produktets livssyklus. Det gjør det til en av de største bevisstgjøringskampanjene om karbonavtrykk noensinne. Mer enn 300 000 forbrukere sporer i gjennomsnitt aktivt sitt karbonavtrykk gjennom Klarna hver måned.
*Om BIFL listen
Klarna og Reddits Buy it for life-liste inneholder noen av de mest anbefalte produktene blant medlemmene av Buy it for life-forumet på Reddit i 2022. Listen er ikke godkjent eller gjennomgått av Reddit eller noen av merkevarene på listen. Klarna garanterer ikke for produktene på listen sin kvalitet eller holdbarhet på vegne av Klarna, Reddit eller noen produsenter eller selgere. Klarna kan være tilknyttet de oppførte produktene eller merkevarene og kan motta provisjon.
Om Reddit
Reddit er et fellesskap med flere fellesskap hvor mennesker kan dykke ned i alt gjennom opplevelser bygd rundt deres interesser, hobbyer eller lidenskaper. Vår misjon er å skape fellesskap, tilhørighet og myndiggjøring til alle i verden. Reddit-brukere sender inn, stemmer på og kommenterer innhold, historier og diskusjoner om de temaene de bryr seg mest om. På Reddit finnes det et fellesskap for alle, om det handler om kjæledyr eller barneoppdragelse, og med mer enn 50 millioner aktive brukere hver dag er det et hjem for de mest åpne og autentiske samtalene på internett. For mer informasjon, besøk redditinc.com.
Kontakter
press@klarna.com
Bilder





Om Klarna
Siden 2005 har Klarna jobbet med å akselerere handelen med forbrukerens behov i sentrum. Med over 150 millioner aktive forbrukere globalt og 2,5 millioner transaksjoner om dagen, revolusjonerer Klarnas rettferdige, bærekraftige og AI-drevne betalings- og shoppingløsninger måten vi handler på nett og i fysisk butikk. De gir forbrukerne det som skal til for å handle smartere, tryggere og enklere. Globalt har mer enn 550 000 butikker, inkludert H&M, Saks, Sephora, Macys, Ikea, Expedia Group, Nike og Airbnb, tatt i bruk Klarnas innovative teknologi og markedsføringsløsninger for å drive vekst og lojalitet. For mer informasjon, besøk Klarna.com
Følg pressemeldinger fra Klarna
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Klarna på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Klarna
Kraftig økning i nettsalget av parfyme: Dufter til menn vokser klart mest6.6.2024 07:32:54 CEST | Pressemelding
Bare i løpet av årets første fire måneder har salget av parfyme og andre duftprodukter gjennom Klarna økt med hele 77 prosent fra samme periode i fjor. Duft til menn, og økt salg blant unge voksne, er blant de viktigste årsakene til den kraftige økningen.
AI hjelper Klarna med å redusere kostnadene til markedsføring med 100 millioner kroner29.5.2024 11:23:28 CEST | Pressemelding
Klarna, den AI-drevne globale betalingsleverandøren og shoppingassistenten, har redusert salgs- og markedsføringskostnadene med 11 prosent i 1. kvartal 2024. AI står for 37 prosent av kostnadsbesparelsene, eller rundt 100 millioner svenske kroner årlig.
900 norske nettbutikker har tatt i bruk Klarnas nye innloggingstjeneste: Enormt potensial28.5.2024 11:56:24 CEST | Pressemelding
Mer enn 900 norske nettbutikker tilknyttet Nordens største netthandelsplattform, Mystore, er nå live med Klarnas nye innloggingstjeneste, «Sign in with Klarna.»
Klarnas betalingsløsninger blir tilgjengelig i Nets kasse15.5.2024 10:01:02 CEST | Pressemelding
Klarna, den AI-drevne globale betalingsleverandøren og shoppingassistenten, og Nets, en del av den ledende europeiske betalingsleverandøren Nexi Group, meddeler i dag at de har inngått et partnerskap som gjør Klarnas populære betalingsmåte tilgjengelig for alle nordiske nettbutikker som selger gjennom Nets.
Klarnas AI-assistent håndterer 2 av 3 kundeservice-chatter etter en måned28.2.2024 08:32:25 CET | Pressemelding
Klarna presenterer nå sin nye AI-assistent – bygd på OpenAI-teknikk. Bare etter en måneds bruk av kundene, taler resultatene sitt tydelige språk: