Klarna inngår unikt samarbeid med ChatGPT: Vil gi de beste og mest tilpassede shoppingrådene
Den globale betalings- og shoppingløsningens egne team har nå jobbet sammen med Open AI for å bruke deres protokoll til å utvikle en egen Plugin – for å kunne levere en smoooth shoppingopplevelse på ChatGPT-plattformen.
Klarna går nå live med den svært individuelt tilpassede og intuitive shoppingopplevelsen – i første omgang til et fåtall brukere i USA og Canada. Denne vil gjøre det mulig for brukere av ChatGPT å spørre om shoppingtips, få inspirasjon og tilpassede anbefalinger. Brukere vil også få lenker til anbefalte produkter fra Klarnas egen prissammenligningstjeneste – for å finne de anbefalte produktene til best mulig pris.
Er du i tvil om hva du skal kjøpe til niesen din som elsker enhjørninger? Spør Klarna gjennom ChatGPT og få en oversikt over de beste gaveideene med enhjørninger som tema. Ikke fornøyd med rådene? Spør ChatGPT igjen og få nye anbefalinger.
Klarnas CEO: Superentusiastisk fordi den består «mammatesten»
– Jeg er superentusiastisk med tanke på denne plugin-løsningen med ChatGPT, fordi den består mitt viktigste kriterium – det jeg kaller «mammatesten». Det betyr ganske enkelt om mammaen min vil forstå det og synes det er nyttig. Det gjør denne fordi det er enkelt å ta i bruk, og det kan virkelig løse mange problemer. Dette vil gi stor nytteverdi for alle. Klarna står i en helt unik posisjon hvor vi kan ta i bruk den beste teknologien og data for å hjelpe mennesker med å finne nye produkter og løse problemer for forbrukere gjennom hele kundereisen. Vi vil fortsette med innovasjon for å fortsette å gi våre 150 millioner kunder denne type tjenester, sier CEO i Klarna og medgründer, Sebastian Siemiatkowski.
Helt i front på fremtidens shoppingopplevelse på nett
Gjennom dette samarbeidet er Klarna helt i front av det som er med å definere fremtidens shoppingopplevelse på nett. Klarna lanserte nylig også et omfattende søkeverktøy som lar kundene sammenligne priser på en og samme vare i tusenvis av nettbutikker. Verktøyet åpner også for muligheten å filtrere søkene på farge, størrelse, kundevurdering av butikk og så videre.
Den nye tjenesten er nok et eksempel på hvor opptatt Klarna er av innovasjon for å skape verdi for sine 500 000 butikkpartnere og å gi alle kunder en unik shoppingopplevelse.
Slik virker det:
- Forbrukere installerer Klarna plugin fra ChatGPTs egen plugin-store.
- Når den er installert kan du enkelt be ChatGPT om shoppingtips, eller få kurerte utvalg med produkter basert på din forespørsel. ChatGPT vil basert på samtalen automatisk selv velge når den trenger å bruke Klarnas-plugin.
- Forbrukere har hele tiden mulighet til å stille nye spørsmål eller be om flere produktanbefalinger.
- Når forbruker trykker på en produktlenke i svarene de får, kommer de til Klarnas prissammenligningstjeneste og kan sammenligne priser på de anbefalte produktene.
Klarna støtter Open AIs dedikasjon og forpliktelse til å utvikle KI (AI) på en trygg og forsvarlig måte. Plugin vil derfor først gradvis aktiveres for ChatGPT Plus-abonnenter i USA og Canada. Deretter vil dette over tid bli gjort tilgjengelig for flere ChatGPT-brukere i flere regioner. Dette vil først skje etter en periode med sikkerhetstesting, utvikling og forbedring.
Kontakter
press@klarna.com
Bilder
Om Klarna
Siden 2005 har Klarna jobbet med å akselerere handelen med forbrukerens behov i sentrum. Med over 150 millioner aktive forbrukere globalt og 2,5 millioner transaksjoner om dagen, revolusjonerer Klarnas rettferdige, bærekraftige og AI-drevne betalings- og shoppingløsninger måten vi handler på nett og i fysisk butikk. De gir forbrukerne det som skal til for å handle smartere, tryggere og enklere. Globalt har mer enn 550 000 butikker, inkludert H&M, Saks, Sephora, Macys, Ikea, Expedia Group, Nike og Airbnb, tatt i bruk Klarnas innovative teknologi og markedsføringsløsninger for å drive vekst og lojalitet. For mer informasjon, besøk Klarna.com
Følg pressemeldinger fra Klarna
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Klarna på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Klarna
Kraftig økning i nettsalget av parfyme: Dufter til menn vokser klart mest6.6.2024 07:32:54 CEST | Pressemelding
Bare i løpet av årets første fire måneder har salget av parfyme og andre duftprodukter gjennom Klarna økt med hele 77 prosent fra samme periode i fjor. Duft til menn, og økt salg blant unge voksne, er blant de viktigste årsakene til den kraftige økningen.
AI hjelper Klarna med å redusere kostnadene til markedsføring med 100 millioner kroner29.5.2024 11:23:28 CEST | Pressemelding
Klarna, den AI-drevne globale betalingsleverandøren og shoppingassistenten, har redusert salgs- og markedsføringskostnadene med 11 prosent i 1. kvartal 2024. AI står for 37 prosent av kostnadsbesparelsene, eller rundt 100 millioner svenske kroner årlig.
900 norske nettbutikker har tatt i bruk Klarnas nye innloggingstjeneste: Enormt potensial28.5.2024 11:56:24 CEST | Pressemelding
Mer enn 900 norske nettbutikker tilknyttet Nordens største netthandelsplattform, Mystore, er nå live med Klarnas nye innloggingstjeneste, «Sign in with Klarna.»
Klarnas betalingsløsninger blir tilgjengelig i Nets kasse15.5.2024 10:01:02 CEST | Pressemelding
Klarna, den AI-drevne globale betalingsleverandøren og shoppingassistenten, og Nets, en del av den ledende europeiske betalingsleverandøren Nexi Group, meddeler i dag at de har inngått et partnerskap som gjør Klarnas populære betalingsmåte tilgjengelig for alle nordiske nettbutikker som selger gjennom Nets.
Klarnas AI-assistent håndterer 2 av 3 kundeservice-chatter etter en måned28.2.2024 08:32:25 CET | Pressemelding
Klarna presenterer nå sin nye AI-assistent – bygd på OpenAI-teknikk. Bare etter en måneds bruk av kundene, taler resultatene sitt tydelige språk:
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom