Schibsted

Tone Krohn Clausen skal ta Schibsteds norske abonnementsvirksomhet til nye høyder

Del
Under ett år etter at hun returnerte til Schibsted rykker Tone Krohn Clausen opp i gradene, når hun nå tar på seg totalansvaret for konsernets norske abonementsvirksomhet.
Får mer ansvar: Tone Krohn Clausen går umiddelbart inn i den nyopprettede rollen som Director of Subscriptions Norway” i Schibsted.
Får mer ansvar: Tone Krohn Clausen går umiddelbart inn i den nyopprettede rollen som Director of Subscriptions Norway” i Schibsted.

Nylig ble det kjent at Schibsted omorganiserer og slår sammen de to avdelingene “Consumer Business” (brukerbetaling) og “Product” til én felles organisasjon, som har fått navnet “Product & Consumer”. Som et ledd i omorganiseringen opprettes en egen enhet som skal jobbe dedikert mot det norske abonnementsmarkedet. Tone Krohn Clausen blir leder for enheten, i den nyopprettede rollen som “Director of Subscriptions Norway”. Hun kommer fra rollen som direktør for Common Schibsted Products & Customer Experience.

- Jeg er utrolig takknemlig for å få denne muligheten og ser et enormt potensiale for hva vi kan få til i det norske markedet de neste årene. Vi har veldig sterke merkevarer som når bredt ut, et attraktivt arbeidsmiljø med dyktige fagfolk, og kraft til å drive utviklingen av et kommersielt økosystem. Vi skal hente ut enda mer av potensialet i hver enkelt merkevare, og ikke minst fortsette å jobbe helhetlig med Schibsteds portefølje av produkter, sier Clausen.

Skal jobbe raskere og mer spisset mot det norske markedet

Leder for Product & Consumer, Tor Jacobsen, forteller at å opprette en egen enhet som kun fokuserer på det norske markedet var et naturlig neste steg for Schibsted.

– Vi har hatt en sterk abonnementsvekst de siste årene, og har i dag totalt 1,6 millioner abonnenter på tvers av våre norske og svenske merkevarer. Dette er en stor kundegruppe med nokså ulike ønsker og behov, som blir påvirket av både de ulike merkevarene våre og det nasjonale markedet. Ved å opprette en egen enhet som jobber dedikert i hvert land, kan vi jobbe raskere og mer spisset mot våre ulike markeder og kunder. Det vil gi oss muligheten til å levere bedre og mer relevante produkter og knytte tettere bånd til kundene. Det vil igjen styrke deres lojalitet og gjøre oss i stand til å ta vare på dem på en enda bedre måte, sier Jacobsen.

Tror på videre vekst

Jacobsen forteller at Schibsted fortsatt har ambisjoner om videre vekst. Han mener det ligger store muligheter i å kunne tilby kundene et enda bredere innholdsunivers, basert på hver enkelt kundes data og behov. Han er også overbevist om at Clausen er riktig kvinne til å kunne ta den norske abonnementsvirksomheten til nye høyder.

-  Tone har bred erfaring innenfor produktutvikling i ulike bransjer, sist fra Canal Digital og Aschehoug. Hun er uredd, kunnskapsrik og effektiv, i tillegg til at hun har et svært kommersielt og strategisk hode. Med andre ord har hun alle kvalitetene som trengs for å drive den transformasjonen vi nå er inne i. Vi har et godt utgangspunkt i markedet på grunn av våre sterke merkevarer, så nå gleder jeg meg til å se hva vi kan få til når vi spisser tilbudet enda mer mot det norske markedet, sier Jacobsen.

Samtidig som Tone Krohn Clausen går inn i sin rolle, får også Gjermund Sødal og Pernille Norenberg nytt ansvar, som henholdsvis “Director of Strategy” og “Director of Finance” i den nye organisasjonen Product & Consumer. Karl Hahtovirta, som i dag er kommersiell direktør i Aftonbladet, får tilsvarende stilling som Krohn Clausen, men for det svenske abonnementsmarkedet.

Nøkkelord

Kontakter

Bilder

Får mer ansvar: Tone Krohn Clausen går umiddelbart inn i den nyopprettede rollen som Director of Subscriptions Norway” i Schibsted.
Får mer ansvar: Tone Krohn Clausen går umiddelbart inn i den nyopprettede rollen som Director of Subscriptions Norway” i Schibsted.
Last ned bilde

Om Schibsted

Schibsted
Schibsted
Akersgata 55
0180 Oslo

https://schibsted.com/

Schibsted er en familie av digitale merkevarer med en sterk nordisk posisjon og omtrent 6000 ansatte. Millioner av mennesker bruker daglig våre tjenester gjennom markedsplasser som Finn og Blocket, mediehus som VG, Aftenposten, Svenska Dagbladet og Aftonbladet, og digitale tjenester som Lendo, Prisjakt og Helthjem. Vi hjelper også nye og lovende selskaper å vokse. Vårt felles formål, “empowering people in their daily lives”, springer ut av vår mediearv og vår evne til stadig forandring. Vår ambisjon er å bidra til positive endringer og et samfunn bygget på transparens og tillit. 

Schibsted er notert på Oslo Børs og har en stor eierandel i Adevinta, et konsern som ble skilt ut av Schibsted og notert som et eget selskap i 2019.

 

Følg pressemeldinger fra Schibsted

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Schibsted på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Schibsted

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye