Ving og Åkestam Holst lanserer «ferieffekten»
Vil skille seg ut med nytt begrep
«Ferieeffekten» skal beskrive følelsen av velvære man får på en skikkelig bra ferie, og det er det svenske reklamebyrået Åkestam Holst som har utviklet det kreative konseptet i samarbeid med Vings Inhouse-avdeling.
- Ferieeffekten er mange ting. Den kan være å komme nærmere sine kjære, eller å føle seg modigere, morsommere, mer tilstedeværende og mindre stresset. Det er følelsen av at livet oppleves som lett og luftig, at du flyter fremover. I lanseringen er det nettopp denne universelle opplevelsen vi ønsker å formidle. En god følelse som kan varieres innenfor konseptet over tid, sier Filip Laurent, copywriter og senior partner i Åkestam Holst.
Stjerneregissert reklame
Bak produksjonen av reklamefilmene, som nylig ble spilt inn i Thailand, står blant andre den anerkjente produsenten Adam Berg. Han har tidligere produsert flere høyprofilerte reklamefilmer for internasjonale selskaper og er nå er aktuell med Netflix-actionfilmen «Black Crab», med Noomi Rapace i hovedrollen. Med «ferieeffekten» skaper Adam visuell magi ved å mikse akrobatikk i store høyder med en følelse av å sveve på skyer. Totalt er det produsert fire ulike filmer med taktiske budskap på 15 og 30 sekunder. Filmene vil være synlige på TV, YouTube og i egne kanaler.
- Hele uttrykket i kampanjen oppleves som spennende, og filmene visualiserer følelsen av en skikkelig bra ferie på en fin og uventet måte. At vi fikk muligheten til å spille inn filmene i så vakre omgivelser var veldig inspirerende, og vi håper og tror at de vil vekke reiselyst, sier Ingrid Osa, Brand Manager i Ving Norge.
Bred mediemiks
Kampanjen starter den 26. desember og vil vare frem til påske. I tillegg til reklamefilmer, vil den være synlig i en bred mediemiks. Den skal blant annet løftes frem digitalt og i radioreklame, men også i sosiale medier og i egne kanaler. Som vanlig kompletteres digital annonsering med reklame på trykk, først og fremst i dagspressen sine helgemagasiner, men også i utvalgte ukemagasiner.
Arbeidsgruppen til "ferieeffekten"
Vings Inhouse Marketing-avdeling under ledelse av Caroline Fondelius, Head of Inhouse Markering Production.
Åkestam Holst:
Johan Landin, AD
Filip Laurent, Copy
Stina Hansson/Sebastian Stüben, Strategi
Caroline Sjöström, Produksjonsleder
Jessica Morales, Prosjektleder
Johan Lindström, Byråprodusent
Bkry:
Lotta Persson, Grafisk designer
BR:F:
Adam Berg, Regissør
Ben Croker, Produsent
Dimona Fessahaye, Produksjonsleder
Nicke Johansson, Fotograf
Musikk:
Jenny Ring,Music Supervisor
Nyinnspilling av Bill Withers – Lovely Day produsert av Stefan Olsson med sang av Graciela Chin A Loi.
For å se denne videoen, må du gi ditt samtykke øverst på denne siden.Se reklamefilmen her.
Nøkkelord
Kontakter
Ingrid OsaBrand ManagerVing Norge
Tel:93806523ingrid.osa@ving.noBilder
Lenker
Om Ving Norge
Alle kundehenvendelser: 915 08 888 / Vings kundeservice
Ving er Norges største reisearrangør med reiser til mer enn 170 reisemål i over 40 land. Ving arrangerer charterreiser, fleksible pakkereiser med rutefly, i tillegg til flybilletter og hotell for de som vil reise på egen hånd. Reisene selges via internett, telefon og i utvalgte reisebyråer over hele landet. For hotell- og reisemålbilder, besøk Vings bildebank. https://www.ving.no/bildebank
Er du journalist og ønsker å kontakte Ving? Ring oss på pressetelefonen: +47 23 15 58 38 eller skriv til presse@ving.no
Følg pressemeldinger fra Ving Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Ving Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Ving Norge
Nordic Leisure Travel Group innleder strategisk samarbeid med PREMIA Properties2.8.2024 08:00:00 CEST | Pressemelding
PREMIA Properties REIC og Nordic Leisure Travel Group (NLTG) har den 31. juli 2024 undertegnet en avtale der PREMIA vil overta hotellanleggene hvor NLTGs populære familieanlegg "Sunwing Kallithea Beach" på Rhodos samt "Sunwing Makrigialos & Ocean Beach Club" ("O.B.C.") på Kreta ligger. Kjøpesummen for transaksjonen er €112 500 000.
Rekordsalg for Vings fotballturer til Premier League til tross for Fotball-EM3.7.2024 15:32:40 CEST | Pressemelding
Nordmenns kjærlighet til Premier League er sterkere enn noensinne. Selv midt under Fotball-EM retter rekordmange nordmenn fokus mot sine engelske favorittlag.
Sterk start på reiseåret 2024 – vinterferien er snart utsolgt31.1.2024 09:16:40 CET | Pressemelding
Kulde, frost, snø og vind har preget årets første måned, og vinterværet har påvirket bestillingene av reiser til solrike og varme reisemål. Ving, Norges største reisearrangør, har vært i full sving med salg av reiser siden nyttår og opplevde forrige uke en imponerende økning på hele 33 % i antall vinterbestillinger, sammenlignet med samme uke i fjor. I vinterferieukene (uke 8 og 9) er 97 % av alle charterreisene utsolgt og hele 9400 nordmenn har valgt Ving for å sikre seg en solfylt vinterferie.
5 reisetrender du bør vite om i 202410.1.2024 12:18:35 CET | Pressemelding
Reiser med storfamilien, utenlandsfeiringer, alenereiser og reisemål-dupes er blant årets store reisetrender, melder Ving.
Ving ser imponerende økning i antall reisende8.1.2024 08:37:54 CET | Pressemelding
Året 2023 var en betydelig opptur for reiselivet og reiseaktiviteten nærmer seg gradvis nivåene før pandemien. Norges største reisearrangør, Ving, kan rapportere om en imponerende økning på over 17 prosent i antall reisende i 2023 sammenlignet med året før. Dette understreker at reiser er noe som nordmenn prioriterer høyt og denne trenden ser ut til å fortsette inn i 2024. Dette til tross for økonomisk usikre tider, krig og uro, samt en svekket norsk krone.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom