Mat-Norge, Apple Pay, Fitbit Pay og Garmin Pay gir friksjonsfrie kundereiser med RMA-Butikkstyring
Det har lenge vært kjent at kunden i en butikk med Mat-Norge sin teknologi får enkel adgang til butikken ved å «tæppe» seg inn.
Det som ikke har vært like kjent er at i butikker med RMA-Teknologien så kan kunden enkelt bruke Apple Pay, Fitbit Pay, Garmin Pay og lignende løsninger.
Betalingsteknologi står sentralt i Mat-Norge sitt utviklingsarbeid, og det jobbes med flere betaling-, inn- og utsjekkingsprogram, for å utvikle fremtidens kundereiser på helt nye måter, hvor også biometri står sentralt.
Etterspørsel etter frihet
Energikrisen og økt press på marginer i dagligvarebransjen har igjen skapt en ny bevissthet hos butikkene rundt nødvendigheten av å ta i bruk teknologien for å sikre en bærekraftig utvikling.
– Tilbakemeldingene vi får fra butikkene er at teknologien Retail Multi Automation (forkortet RMA) gir gode kundeopplevelser, betydelig fleksibilitet for kunder og ansatte, som igjen gir effektivisering gjennom å jobbe smartere, men også en frihet og kontroll som lenge har vært etterspurt fra butikkene, sier Bakås.
– Friksjonsfrie-kundereiser står derfor sentralt i all vår utvikling, hvor vi effektiviserer drift og handleopplevelser på en rekke områder, forteller Bakås.
Mat-Norge jobber i dag med små og store butikker over hele Norge.
Oversikt over butikker med RMA-Butikkstyring i Norge.
En enklere hverdag
Mat-Norge skal bestandig ligge i front på utviklingen av autonome butikker som sikrer enkel og friksjonsfri inn- og utsjekk av butikker, og gode kundereiser – samtidig som butikkene har god kontroll på hvem som bruker butikken.
– Betalingsteknologi står sentralt i dette arbeidet, og RMA-Butikkstyring var tidlig ute med å støtte mobilbetaling. Vi er langt fremme i arbeidet rundt å bruke biometrisk betalingsløsninger. Vår strategi er at det skal være enkelt for alle kunder uansett alder og digital kompetanse; kunden velger det som fungerer best for dem, sier Bakås. Biometriske løsninger blir nok det nye store.
Hans Olav Bakås, CEO av Mat-Norge.
Kontakter
Hans Olav BakåsCEOMat-Norge AS
Tel:+47 908 92 853hans.olav.bakas@mat-norge.noStina Kristin Robberstad-DanielsenKreativ lederMat-Norge AS
Tel:+47 907 37 191stina.robberstad@ftsa.noBilder
Om Liberty Now
Fakta om Mat-Norge
Norsk teknologiselskap stiftet i 2018, som i dag er markedsleder på automatisering og digitalisering av friksjonsfrie kundereiser og handel for dagligvarebransjen. Teknologien som er utviklet for formålet heter Retail Multi Automation, også kjent under navnet RMA-Butikkstyring.
Teknologien har mange bruksområder og står sentralt i arbeidet med å revitalisere dagligvarebransjen både når det gjelder gode og kostnadseffektive kundereiser, og effektivt drift.
Teknologien er kostnadseffektiv og brukes i små og store butikker i by og land over hele Norge. MatNorges autonome butikker har på kort tid gjort Norge ledende innen digitalisering av dagligvarehandel i Europa.
Følg pressemeldinger fra Liberty Now
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Liberty Now på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Liberty Now
Ny rekord i høyteknologiske dagligvarebutikker i juli. Dette er fremtidens måte å drive butikk på, sier kjøpmenn over hele Norge!6.8.2024 11:58:52 CEST | Pressemelding
Kundene elsker friheten, og i juli ble det gjennomført 429 133 handler ved bruk av RMA-teknologien fra Liberty Now i butikkene til innovative kjøpmenn over hele Norge.
NRK melder at RMA-teknologi holder småbutikkene levende29.9.2023 14:03:11 CEST | Pressemelding
I beste sendetid på NRK Dagsrevyen formidles den digitale revolusjonen som nå skjer i dagligvarehandelen.
Ny teknologi gjør det enklere å jobbe med tyveri og svinn – Høyteknologiske dagligvarebutikker14.7.2023 15:43:35 CEST | Pressemelding
Mat-Norge opplever sterk vekst og etterspørsel. Lønnsomheten i dagligvarebransjen utfordres, og en er nødt til å ta i bruk nye løsninger for å sikre en bærekraftig utvikling. RMA er forkortelse for Retail Multi Automation – en norsk teknologi. Eid og utviklet av Mat-Norge. Skapt robust og fremtidsrettet; er den laget for profesjonell, kommersiell drift av små og store butikker. Pr i dag har 70-80 dagligvarebutikker rundt om i det ganske land tatt i bruk RMA-teknologi. Det betyr at erfaringsbasen begynner å bli solid ettersom flere millioner handleturer er blitt gjort av mangfoldige kunder. I tillegg til at flere hundre fornøyde ansatte drifter butikkene ved hjelp av RMA-teknologi. RMA-teknologien sikrer gode kundereiser og god kontroll Teknologiuniverset som ligger i porteføljen til Mat-Norge er laget for fremtidens handel og gode kundereiser, samtidig som sikkerhet og kontroll er godt ivaretatt. Faktum er at butikker med RMA-teknologien får bedre kontroll over både kundereiser, svinn,
NRK uttaler at 4 av 10 nordmenn sliter digitalt: – Mat-Norges teknologi klarer alle å bruke11.1.2023 14:00:38 CET | Pressemelding
I et innslag på NRK Dagsrevyen den 5.januar opplyser de at nesten 4 av 10 nordmenn har problemer med digitale tjenester i hverdagen, og mange opplever derfor et såkalt digitalt utenforskap. Mat-Norges teknologi er enkel å bruke, og gir gode kundeopplevelser. – Vår teknologi er utviklet for at alle skal være inkludert, sier CEO i Mat-Norge, Hans Olav Bakås.
Tyveri og svinn i selvbetjeningskasser, friksjonsfri revisjon av handel uten å måtte involvere kunden!21.11.2022 15:01:17 CET | Pressemelding
Mat-Norge opplever sterk vekst og etterspørsel. Energikrisen og økt press på marginer har skapt en ny bevissthet hos butikkene rundt nødvendigheten av å ta i bruk teknologien for å sikre en bærekraftig utvikling. Det er nå over 40 butikker med RMA-teknologi i Norge. Det betyr at erfaringsbasen begynner å bli solid når det er millioner av kunder som har brukt butikkene over tid. I tillegg til at flere hundre ansatte drifter butikkene ved hjelp av RMA-Teknologi.