Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge

Norges beste fotballklubb – på panting

Del
Norske fotballklubber har konkurrert i et halvt år om å vinne Pantedugnaden, en nasjonal pantekonkurranse. Nå er vinnerne kåret.
Tom Fodstad i Norges Fotballforbund gratulerer Jan-Erik Fossheim i Øyer-Tretten IF som årets vinner av Pantedugnaden, sammen med Røst IL. Foto: Bjørn-Christian Roksvåg/NFF
Tom Fodstad i Norges Fotballforbund gratulerer Jan-Erik Fossheim i Øyer-Tretten IF som årets vinner av Pantedugnaden, sammen med Røst IL. Foto: Bjørn-Christian Roksvåg/NFF

Pantedugnaden er en årlig konkurranse der norske fotballklubber konkurrerer om å pante mest flasker. Konkurransen setter fokus på at det for alle klubber – både små og store – ligger et inntektspotensial i å øke innsamling av pant, til glede for både miljø og klubbkasser: Det betyr mindre plast på avveie, og mer penger i kassa til klubbene som er med.

– Pantedugnaden inspirerer klubbene til å få ekstra inntekter på en bærekraftig måte. Konseptet er en klar vinn-vinn: Penger i klubbkassa, samtidig som vi hjelper miljøet. Årets konkurranse har bidratt til reelt økte inntekter rundt i klubbene, det er vi glade for å se, sier Tom Fodstad, leder salg og forretningsutvikling i Norges Fotballforbund (NFF), og legger til at dugnaden gjennomføres i samarbeid med Coca-Cola, og med Infinitum – som drifter det norske pantesystemet – som logistikkpartner.

Pantet «best» og pantet «mest»

Nå er vinnerne av Pantedugnaden 2022 kåret – både den som har pantet «best» (det vil si mest per medlem), og den som har pantet «mest» (totalt). Og de befinner seg på hver sin side av landet.

– Vi er glade for å fortelle at Røst IL i Nordland er kåret til Norges beste klubb på panting. Dette er resultatet av en imponerende, målrettet innsats for å øke panteinntektene gjennom to dedikerte årlige aktiviteter, sier Jonas Olsson, sponsoransvarlig hos Coca-Cola Europacific Partners Norge, og fortsetter:

– I tillegg har fjorårets vinner, Øyer-Tretten IF fra Innlandet, også i år gjort en kjempeinnsats ved å jobbe målrettet med å ha boder som er tilrettelagt for å levere pant rundt om på de store hyttefeltene i området. Slik har de igjen klart å bli klubben som har samlet inn mest totalt, sier Olsson.

– Både Røst IL og Øyer-Tretten IF har på en imponerende måte vist hvordan norske klubber kan øke sine inntekter ved å identifisere pantemulighetene som finnes i deres lokale områder, avslutter Jonas Olsson.

Glade vinnere

De to klubbene er glade for å stå igjen som vinnere av Pantedugnaden 2022:

– Et par ganger i året får vi folk til å sette ut pant som vi kommer rundt og henter. Det gir gode penger i kassa, og så blir jo premien fra Coca-Cola en ekstra bonus. Dette betyr veldig mye for en liten klubb som oss, sier Arnhild Adolfsen, leder for Røst IL.

– Premien på 15 000 kroner kommer veldig godt med som en bonus, men økonomisk sett så er jo pengene vi tjener på selve Pantedugnaden det aller viktigste. Og – kanskje aller viktigst i den store sammenhengen – den jobben vi bidrar med for miljøet, sier Jan-Erik Fossheim, daglig leder i Øyer-Tretten IF.

Nøkkelord

Kontakter

Bilder

Tom Fodstad i Norges Fotballforbund gratulerer Jan-Erik Fossheim i Øyer-Tretten IF som årets vinner av Pantedugnaden, sammen med Røst IL. Foto: Bjørn-Christian Roksvåg/NFF
Tom Fodstad i Norges Fotballforbund gratulerer Jan-Erik Fossheim i Øyer-Tretten IF som årets vinner av Pantedugnaden, sammen med Røst IL. Foto: Bjørn-Christian Roksvåg/NFF
Last ned bilde
Last ned bilde

Lenker

Om Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge

Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Robsrudskogen 5
1471 Lørenskog

+47 67 92 40 50http://www.coca-cola.no

Om Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge

The Coca-Cola Company (TCCC) er verdens ledende produsent av alkoholfrie drikkevarer. Oppskriften på Coca-Cola ble laget i 1886 av apotekeren John S. Pemberton i Atlanta, USA, og i Norge kom Coca-Cola på markedet i 1926. Coca-Cola Norge eier og leder merkevarene mens Coca-Cola Europacific Partners Norge AS (CCEPN) har ansvaret for produksjon, salg og distribusjon av Coca-Cola i Norge. Fra produksjonsanlegget på Lørenskog, like utenfor Oslo, markedsføres og distribueres Coca-Cola®, Coca-Cola Zero Sugar®, Fanta®, Sprite®, Sprite zero®, Urge®, bonaqua®, fuzetea®, Powerade®, MER®, COSTA® og CHAQWA®. Coca-Cola Europacific Partners Norge har i overkant av 550 ansatte i Norge, og Coca-Cola Norge har rundt 10 ansatte.

Se www.coca-cola.no for mer informasjon.

Følg pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye