Ny kampanje: Coca-Cola lyser opp det norske vintermørket
Coca-Cola hyller nordmenns holdning til det norske vintermørket i sin nye kampanje. «Der andre ser mørke, ser nordmenn muligheter», sier selskapet selv. Kampanjen fokuserer på fellesskap, og innebærer blant annet en musikalsk vinteropplevelse, utendørs lystunnel og selvlysende Coca-Cola-bokser.

Det nordiske vintermørket kan virke overveldende for alle som ikke har opplevd det før. I Norge, og andre nordiske land, er folk imidlertid vant til det, og forholder seg til det på en helt spesiell måte.
I sin nye kampanje, «Pick up a Coke, light up the dark», feirer Coca-Cola nettopp dette: det nordiske vintermørket, og ikke minst – hvordan nordmenn lever med det gjennom hele vintersesongen.
Kampanjen er spesielt utviklet for det nordiske markedet, og Norge er første land ut med sin versjon.
– Noe av det som kjennetegner nordmenn er at selv om de kan påvirkes av vintermørket, lar de seg ikke tynge; i stedet kjører de på gjennom hele vinteren. Der andre ser mørke, ser nordmenn muligheter, sier Magnus Emil Furnes, markedskoordinator i Coca-Cola Norge, og fortsetter:
– Dette har inspirert vår nye kampanje. I denne feirer vi alle som hver dag både ser, søker og skaper muligheter – alene og i fellesskap – selv om vintermørket kan virke påtrengende. Slik lyser de opp for hverandre, og det ønsker vi å etterligne på vår måte, gjennom lysende opplevelser og fellesskap, fortsetter Furnes.
Opplevelsesbasert kampanje
«Pick up a Coke, light up the dark»-kampanjen inneholder en rekke ulike elementer.
– Gjennom denne kampanjen kombinerer vi fysiske og digitale opplevelser, som unike CGI-videoer og utendørs lystunneler. Det er også laget «limited edition» selvlysende bokser, som er tilgjengelige gjennom Coca-Cola-appen, sier Furnes.
Han legger til at selskapet også samarbeider med merkevareambassadører, og annonserer på både digitale plattformer og utendørs, i løpet av kampanjen.
– Selve finalen er at vi andre helgen i mars inviterer folk til en musikalsk vinteropplevelse i Hemsedal. Da samler vi venner, og skaper nye bekjentskaper, gjennom gleden av ski, musikk og lysshow inn i den mørke natten. Gjennomføringen er i samarbeid med Skistar, Destinasjon Hemsedal og Stavkroa, sier han.
– Samme helg skaper vi en spesiell opplevelse på McDonald’s på Flå – hvor restauranten gjøres om til en festivalopplevelse med en Coke Studio DJ – for både lokale, og alle som er på vei til og fra Hemsedal, avslutter Furnes.
Produksjonen av kampanjeelementene er gjort i samarbeid med Uncommon Creative Studio, BIRTH og Redgert Comms.
Kontakter
Inger Marie F. IngdahlKommunikasjonsdirektørCoca-Cola Norge
Merkevarer, produkter og kampanjer
Bilder
Følg pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Juletraileren skal Norge rundt – her stopper den14.11.2024 09:54:20 CET | Pressemelding
Det har blitt en populær førjulstradisjon at den ikoniske juletraileren besøker tettsteder og byer landet rundt. Om ikke lenge starter årets rundtur, her finner du stoppestedene.
Emma Steinbakken skal holde sin første julekonsert – på hemmelig sted11.11.2024 08:30:00 CET | Pressemelding
Emma Steinbakken forteller nå om et eksklusivt samarbeid med det verdenskjente musikkonseptet Coke Studio her i Norge. Resultatet blir hennes første julekonsert noensinne. Sted er foreløpig hemmelig
Ny kampanje fra Coca-Cola – tar utgangspunkt i norsk fredagsfavoritt2.10.2024 13:49:54 CEST | Pressemelding
Få elsker sin taco så høyt som oss nordmenn. Dette har Coca-Cola merket seg. Selskapet lanserer nå en ny kampanje – spesielt utviklet for Norge og Norden – der fredagstacoen står i fokus. «Where there are tacos, there’s Coca-Cola», sier selskapet selv.
Ny sjef for Coca-Cola Europacific Partners i Norge4.9.2024 10:26:26 CEST | Pressemelding
Per Olav Loftskjær er ny administrerende direktør for Coca-Cola Europacific Partners (CCEP) i Norge. Per Olav overtar etter belgiske Carl Lescroart, som tar over lederrollen for CCEP i Belgia.
Femti år med tekst under korken23.7.2024 08:51:41 CEST | Pressemelding
Visste du at de små tekstene under korkene på glassflaskene til Coca-Cola kalles «gorker»? Nå fyller de femti år, og selskapet inviterer nordmenn til å foreslå nye tekster til undersiden av korkene.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom