Ny kampanje: Coca-Cola lyser opp det norske vintermørket

Del

Coca-Cola hyller nordmenns holdning til det norske vintermørket i sin nye kampanje. «Der andre ser mørke, ser nordmenn muligheter», sier selskapet selv. Kampanjen fokuserer på fellesskap, og innebærer blant annet en musikalsk vinteropplevelse, utendørs lystunnel og selvlysende Coca-Cola-bokser.

Det nordiske vintermørket kan virke overveldende for alle som ikke har opplevd det før. I Norge, og andre nordiske land, er folk imidlertid vant til det, og forholder seg til det på en helt spesiell måte.

I sin nye kampanje, «Pick up a Coke, light up the dark», feirer Coca-Cola nettopp dette: det nordiske vintermørket, og ikke minst – hvordan nordmenn lever med det gjennom hele vintersesongen.

Kampanjen er spesielt utviklet for det nordiske markedet, og Norge er første land ut med sin versjon.

– Noe av det som kjennetegner nordmenn er at selv om de kan påvirkes av vintermørket, lar de seg ikke tynge; i stedet kjører de på gjennom hele vinteren. Der andre ser mørke, ser nordmenn muligheter, sier Magnus Emil Furnes, markedskoordinator i Coca-Cola Norge, og fortsetter:

– Dette har inspirert vår nye kampanje. I denne feirer vi alle som hver dag både ser, søker og skaper muligheter – alene og i fellesskap – selv om vintermørket kan virke påtrengende. Slik lyser de opp for hverandre, og det ønsker vi å etterligne på vår måte, gjennom lysende opplevelser og fellesskap, fortsetter Furnes.

Opplevelsesbasert kampanje

«Pick up a Coke, light up the dark»-kampanjen inneholder en rekke ulike elementer.

– Gjennom denne kampanjen kombinerer vi fysiske og digitale opplevelser, som unike CGI-videoer og utendørs lystunneler. Det er også laget «limited edition» selvlysende bokser, som er tilgjengelige gjennom Coca-Cola-appen, sier Furnes.

Han legger til at selskapet også samarbeider med merkevareambassadører, og annonserer på både digitale plattformer og utendørs, i løpet av kampanjen.

– Selve finalen er at vi andre helgen i mars inviterer folk til en musikalsk vinteropplevelse i Hemsedal. Da samler vi venner, og skaper nye bekjentskaper, gjennom gleden av ski, musikk og lysshow inn i den mørke natten. Gjennomføringen er i samarbeid med Skistar, Destinasjon Hemsedal og Stavkroa, sier han.

– Samme helg skaper vi en spesiell opplevelse på McDonald’s på Flå – hvor restauranten gjøres om til en festivalopplevelse med en Coke Studio DJ – for både lokale, og alle som er på vei til og fra Hemsedal, avslutter Furnes.

Produksjonen av kampanjeelementene er gjort i samarbeid med Uncommon Creative Studio, BIRTH og Redgert Comms.

Kontakter

Bilder

Følg pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye