Ny kampanje: Coca-Cola lyser opp det norske vintermørket
Coca-Cola hyller nordmenns holdning til det norske vintermørket i sin nye kampanje. «Der andre ser mørke, ser nordmenn muligheter», sier selskapet selv. Kampanjen fokuserer på fellesskap, og innebærer blant annet en musikalsk vinteropplevelse, utendørs lystunnel og selvlysende Coca-Cola-bokser.

Det nordiske vintermørket kan virke overveldende for alle som ikke har opplevd det før. I Norge, og andre nordiske land, er folk imidlertid vant til det, og forholder seg til det på en helt spesiell måte.
I sin nye kampanje, «Pick up a Coke, light up the dark», feirer Coca-Cola nettopp dette: det nordiske vintermørket, og ikke minst – hvordan nordmenn lever med det gjennom hele vintersesongen.
Kampanjen er spesielt utviklet for det nordiske markedet, og Norge er første land ut med sin versjon.
– Noe av det som kjennetegner nordmenn er at selv om de kan påvirkes av vintermørket, lar de seg ikke tynge; i stedet kjører de på gjennom hele vinteren. Der andre ser mørke, ser nordmenn muligheter, sier Magnus Emil Furnes, markedskoordinator i Coca-Cola Norge, og fortsetter:
– Dette har inspirert vår nye kampanje. I denne feirer vi alle som hver dag både ser, søker og skaper muligheter – alene og i fellesskap – selv om vintermørket kan virke påtrengende. Slik lyser de opp for hverandre, og det ønsker vi å etterligne på vår måte, gjennom lysende opplevelser og fellesskap, fortsetter Furnes.
Opplevelsesbasert kampanje
«Pick up a Coke, light up the dark»-kampanjen inneholder en rekke ulike elementer.
– Gjennom denne kampanjen kombinerer vi fysiske og digitale opplevelser, som unike CGI-videoer og utendørs lystunneler. Det er også laget «limited edition» selvlysende bokser, som er tilgjengelige gjennom Coca-Cola-appen, sier Furnes.
Han legger til at selskapet også samarbeider med merkevareambassadører, og annonserer på både digitale plattformer og utendørs, i løpet av kampanjen.
– Selve finalen er at vi andre helgen i mars inviterer folk til en musikalsk vinteropplevelse i Hemsedal. Da samler vi venner, og skaper nye bekjentskaper, gjennom gleden av ski, musikk og lysshow inn i den mørke natten. Gjennomføringen er i samarbeid med Skistar, Destinasjon Hemsedal og Stavkroa, sier han.
– Samme helg skaper vi en spesiell opplevelse på McDonald’s på Flå – hvor restauranten gjøres om til en festivalopplevelse med en Coke Studio DJ – for både lokale, og alle som er på vei til og fra Hemsedal, avslutter Furnes.
Produksjonen av kampanjeelementene er gjort i samarbeid med Uncommon Creative Studio, BIRTH og Redgert Comms.
Kontakter
Inger Marie F. IngdahlKommunikasjonsdirektørCoca-Cola Norge
Merkevarer, produkter og kampanjer
Bilder
Følg pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Valgt ut av internasjonal sportsdrikk: Skiskytter Ingrid Landmark Tandrevold blir Powerade-ambassadør for Milano Cortina 20269.10.2025 09:33:02 CEST | Pressemelding
Skiskytter Ingrid Landmark Tandrevold blir Powerade-ambassadør. Gjennom samarbeidet vil publikum få innblikk i hennes oppkjøring mot de olympiske og paralympiske vinterleker i Milano Cortina 2026. «Håper at innblikk i min hverdag kan inspirere andre til å pushe sine egne grenser», sier Tandrevold.
Treningsklassikeren i ny variant: Nå kommer Powerade med kirsebærsmak15.9.2025 12:21:57 CEST | Pressemelding
Powerade er en klassiker for treningsglade nordmenn. Nå kommer den i en ny variant her i Norge: Powerade Cherry.
Nå er disse tilbake – med navnet ditt i stedet for den kjente logoen14.4.2025 08:48:02 CEST | Pressemelding
Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Og du er ikke alene: 250 norske navn overtar logoplassen på flasker og bokser når Coca-Cola igjen oppfordrer til å «Share a Coke».
Coca-Cola etterlyser norske ideer18.3.2025 09:46:47 CET | Pressemelding
Coca-Cola Europacific Partners søker samarbeid med selskaper og forskningsmiljøer som bidrar til økt bærekraft for både Coca-Cola selv, og bransjen for øvrig. Nå ser de også etter norske partnere.
Juletraileren skal Norge rundt – her stopper den14.11.2024 09:54:20 CET | Pressemelding
Det har blitt en populær førjulstradisjon at den ikoniske juletraileren besøker tettsteder og byer landet rundt. Om ikke lenge starter årets rundtur, her finner du stoppestedene.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom




