Ny administrerende direktør på plass i Ringnes
Finansdirektør i Ringnes, Kim Rolf, har hatt rollen som fungerende leder av selskapet siden januar i år. Han var ekstra glad for å ønske Marianne velkommen til selskapet og overrekke nøkkelkortet til den nye Ringnes-sjefen.
Marianne startet sin første dag ved Ringnes’ kontorer i Thorvald Meyers gate på Grünerløkka og ble skysset til selskapets hovedbryggeri på Gjelleråsen utenfor Oslo.
- Inntrykkene og møtene jeg har hatt på min første dag bekrefter det jeg har fått fortalt så langt: Ringnes er et solid selskap med en stolt historie – og ikke minst – dyktige og dedikerte mennesker. Jeg ser fram til å ta fatt på oppgaven som leder av dette selskapet, sier Marianne.
Om Marianne
Marianne kommer fra stillingen som administrerende direktør i NorgesGruppen Servicehandel, med ansvaret for konseptene Deli De Luca, MIX, Jafs, Kaffebrenneriet, Big Horn Steak House og Tiger (Esso). Hun har også vært en del av konsernledelsen i NorgesGruppen.
Marianne er utdannet siviløkonom. Hun har jobbet i ledende stillinger både nasjonalt og internasjonalt innenfor salg, marked og forretningsutvikling i selskaper som Jordan, LEGO, NSB og BMW. Marianne har også styreverv i selskaper som Flytoget, Grieg Seafood og Viking.
Nøkkelord
Kontakter
Nicolay BruusgaardKommunikasjonssjef
Tel:+47 900 84 257nicolay.bruusgaard@ringnes.noBilder
Lenker
Om Ringnes
Ringnes er Norges ledende merkevareselskap innen drikkevarer, med merker som Farris, Solo, Pepsi MAX, Frydenlund og Tuborg. Våre 900 medarbeidere jobber hver dag for å kunne tilby norske forbrukere de beste drikkealternativene til alle anledninger.
Ringnes sine kontorer ligger på den gamle bryggeritomten på Grünerløkka i Oslo, hvor vi også ønsker besøkende velkommen til Ringnes brygghus. Vårt hovedanlegg, Ringnes Bryggeri, ligger på Gjelleråsen i Nittedal utenfor Oslo. Våre øvrige anlegg er Farris i Larvik, og Imsdaltapperiet som ligger i Imsdalen i Østerdalen. I Trondheim ligger søsterbryggeriet E.C. Dahls Bryggeri.
Følg pressemeldinger fra Ringnes
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Ringnes på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Ringnes
Norges sprekeste 90-åring26.3.2024 11:36:23 CET | Pressemelding
Solo, en av Norges mest kjente og kjære merkevarer, fyller 90 år. I flere tiår har den gule brusen vært en selvskreven del av norske påsketradisjoner og skapt glede og god stemning i norske hjem og hytter.
Det blir Solofest i påsken21.3.2024 13:59:46 CET | Pressemelding
For veldig mange er Solo en ufravikelig del av påskehyggen. Med et forventet forbruk på rundt 7 millioner liter Solo i og rundt påske, tilsvarer dette over 20 prosent av det årlige salgsvolumet til den folkekjære brusen.
Pepsi MAX i ny drakt19.3.2024 13:31:27 CET | Pressemelding
Denne uken kommer de første Pepsi MAX-boksene og flaskene med nytt design ut i butikkene. Endringene er en del av en global konseptfornyelse fra PepsiCo.
Grøttland til Ringnes29.2.2024 15:28:59 CET | Pressemelding
Ringnes styrker seg på kommunikasjon og bærekraft når Jeppe Grøttland går inn i en nyopprettet rolle som senior kommunikasjonssjef med ansvar for ESG fra 1. mars.
30 år siden Imsdaleventyret startet12.2.2024 11:42:08 CET | Pressemelding
- Da vi under OL på Lillehammer lanserte Imsdal, var det mange som var skeptiske. Vi fikk høre at vann på flaske ville være som å selge sand i Sahara. 30 år senere – med fasiten i hånd – kan vi trygt si at skeptikerne tok feil, sier merkevaresjef for Imsdal i Ringnes, Josefine Hagatun.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom