
Nå kan nordmenn betale med Klarnas app i fysiske butikker

Betalingstilbudet, som også lanseres i Sverige, Finland og Tyskland, gjør at nordmenn nå kan få det like fleksibelt, enkelt og ha den samme kontrollen når de handler i en fysisk butikk, som svært mange allerede har når de bruker Klarna til netthandel. Klarna er en ledende global betalings- og shoppingtjeneste. Mellom en tredjedel og halvparten av all netthandel i Norden går gjennom deres betalingsløsninger.
– Uansett om du handler på nett eller i fysisk butikk er Klarnas mål at kundene får den beste handleopplevelsen. Etter at vi nylig introduserte lojalitetskort i appen vår, går vi nå enda mer inn i fysiske butikker - ved også å gjøre det mulig for app-brukere å nyte godt av fleksible valg og ha kontroll når de bruker Klarna i sin fysiske favorittbutikk. Dette hjelper forbrukerne med å spare tid og penger, og styrker Klarnas rolle som en vekstmotor for våre butikkpartnere – akkurat i tide til den hektiske julehandelsperioden, sier Head of In-Store hos Klarna, Björn Goss.
Selv om mange nordmenn foretrekker netthandel, fordi de får et bedre produkttilbud (72 % mener dette), finner lavere priser (74 %) og har flere betalingsalternativer enn i fysisk butikk (76 %), oppgir likevel mer enn 2 av 3 nordmenn at de vil bruke størstedelen av pengene sine i fysisk butikk ett år frem i tid. Spesielt den sosiale interaksjonen og kundeservicen blir trukket frem som de viktigste grunnene til dette (henholdsvis 84 % og 81 % oppgir dette.)
Stadig flere nordmenn foretrekker mobilbetaling i fysisk butikk
For at butikkene skal kunne tilby en sømløs omnikanal-opplevelse som engasjerer forbrukerne like mye i fysiske butikker og på nett, er fleksible mobile betalingsløsninger svært viktig. Bare i dag oppgir hele 1 av 4 nordmenn at de foretrekker å betale med mobilen sin i fysisk butikk. Det er en kraftig økning fra samme tid i fjor, hvor 1 av 5 oppga at de foretrakk dette.
Med den nye tjenesten i Klarnas app kan du selv se hvilke fysiske butikker du kan handle med appen i. Forbrukerne skanner eller viser en QR-kode i kassen – og velger så deres foretrukne betalingsmetode og bekrefter kjøpet, raskt og enkelt.
Avhengig av integrasjonen den fysiske butikken har, kan forbrukeren velge mellom å betale alt med engang, betale senere med 30 dagers rente- og gebyrfri betalingsutsettelse, eller finansiere kjøpet og betale i månedlige avdrag. Nedbetalingsplanen blir tydelig vist i Klarna-appen, og du får påminnelser underveis, slik at du alltid betaler i tide og har full kontroll på din økonomi.
Får Klarnas kjøperbeskyttelse – også i fysisk butikk
Kjøp i butikk med Klarnas app kommer også med en rekke andre av Klarnas andre fordeler – som blant annet at du er sikret av Klarnas kjøperbeskyttelse, du får leveringssporing og kjøpets CO2e-fotavtrykk.
– Våre nettbutikker er en nøkkelkanal for videre vekst, og Klarnas smoothe betalingsalternativer har vært veldig effektive i å gjøre våre kunder trygge gjennom kjøpsprosessen. For vår sportsgale kundebase er imidlertid vår fantastiske service og hjelpen de kan få av våre eksperter i de fysiske butikkene, fremdeles viktig. Derfor er vi veldig fornøyd med å nå kunne tilby muligheten til å bruke Klarnas betalingsløsninger også her, sier Head of Services and Sustainability i XXL, Are Knutsen.
Vil bli ytterligere optimalisert med nye smarte verktøy snart
Den nye handleopplevelsen vil snart bli ytterligere optimalisert med smarte verktøy for å skape en ekte omnikanal-handleopplevelse. Disse inkluderer interaktive kart som viser forbrukeren hvor de finner partner-butikker i nærheten, og en strekkodeskanner som gjør det mulig for forbrukere å lagre produkter til senere i deres egen samling i Klarna-appen, eller bestille et produkt i en spesiell farge eller størrelse som er utsolgt i butikk.
Dette er verktøy som ikke bare hjelper forbrukerne når de skal handle, men det bidrar også til at butikkeiere kan tilby nye og mer engasjerende måter å drive trafikk til deres butikker på, forbedre konverteringsraten og bedre forstå kundenes behov – både på nett og i fysisk butikk.
Kontakter
press@klarna.com
Bilder
Om Klarna
Siden 2005 har Klarna jobbet med å akselerere handelen med forbrukerens behov i sentrum. Med over 150 millioner aktive forbrukere globalt og 2,5 millioner transaksjoner om dagen, revolusjonerer Klarnas rettferdige, bærekraftige og AI-drevne betalings- og shoppingløsninger måten vi handler på nett og i fysisk butikk. De gir forbrukerne det som skal til for å handle smartere, tryggere og enklere. Globalt har mer enn 550 000 butikker, inkludert H&M, Saks, Sephora, Macys, Ikea, Expedia Group, Nike og Airbnb, tatt i bruk Klarnas innovative teknologi og markedsføringsløsninger for å drive vekst og lojalitet. For mer informasjon, besøk Klarna.com
Følg pressemeldinger fra Klarna
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Klarna på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Klarna
Kraftig økning i nettsalget av parfyme: Dufter til menn vokser klart mest6.6.2024 07:32:54 CEST | Pressemelding
Bare i løpet av årets første fire måneder har salget av parfyme og andre duftprodukter gjennom Klarna økt med hele 77 prosent fra samme periode i fjor. Duft til menn, og økt salg blant unge voksne, er blant de viktigste årsakene til den kraftige økningen.
AI hjelper Klarna med å redusere kostnadene til markedsføring med 100 millioner kroner29.5.2024 11:23:28 CEST | Pressemelding
Klarna, den AI-drevne globale betalingsleverandøren og shoppingassistenten, har redusert salgs- og markedsføringskostnadene med 11 prosent i 1. kvartal 2024. AI står for 37 prosent av kostnadsbesparelsene, eller rundt 100 millioner svenske kroner årlig.
900 norske nettbutikker har tatt i bruk Klarnas nye innloggingstjeneste: Enormt potensial28.5.2024 11:56:24 CEST | Pressemelding
Mer enn 900 norske nettbutikker tilknyttet Nordens største netthandelsplattform, Mystore, er nå live med Klarnas nye innloggingstjeneste, «Sign in with Klarna.»
Klarnas betalingsløsninger blir tilgjengelig i Nets kasse15.5.2024 10:01:02 CEST | Pressemelding
Klarna, den AI-drevne globale betalingsleverandøren og shoppingassistenten, og Nets, en del av den ledende europeiske betalingsleverandøren Nexi Group, meddeler i dag at de har inngått et partnerskap som gjør Klarnas populære betalingsmåte tilgjengelig for alle nordiske nettbutikker som selger gjennom Nets.
Klarnas AI-assistent håndterer 2 av 3 kundeservice-chatter etter en måned28.2.2024 08:32:25 CET | Pressemelding
Klarna presenterer nå sin nye AI-assistent – bygd på OpenAI-teknikk. Bare etter en måneds bruk av kundene, taler resultatene sitt tydelige språk: