Linnéa Myhre har laget egen julebrus
Prosessen startet med at Linnéa kom til Ringnes med noen tydelige meninger om hvordan en god julebrus skulle smake. Den skulle være tradisjonell, ikke for kreativ og «artsy», men med en Solovinkling. Og den skulle være rød og smake jul, for det er det Linnéa forbinder med julebrus.
– Å få lage en egen brus har alltid vært en drøm. Jeg er jo lidenskapelig opptatt av brus og hva er vel da bedre enn å lage sin egen variant i samarbeid med Solo og Ringnes, sier Linnéa entusiastisk.
At det ble en julebrus gjorde det hele ekstra spennende. – Jeg har et spesielt forhold til julebrus og har klare meninger om hvordan en perfekt julebrus skal smake. Da jeg forrige uke fikk smake det endelige produktet for første gang, tenkte jeg «yes, vi klarte det», fortsetter hun.
Også produktutvikler Eirin H. Wesenberg forteller om et meget fruktbart samarbeid.
- Det var en veldig spennende prosess og inspirerende å jobbe med Linnéa. Hun hadde klare meninger om hvordan julebrusen «hennes» skulle smake og se ut. Hun var tydelig på hva hun ville ha – samtidig som jeg opplevde at hun viste respekt for meg og kompetansen min, sier Eirin.
Utviklet en kravspesifikasjon
Sammen med Solosjef Elisabet Sæterdal – ble det utviklet en kravspesifikasjon på blant annet søtningsinnhold, farge, smaksprofil og juiceinnhold som ble sendt til en rekke ulike smakshus. Totalt fikk Ringnes inn om lag 15 ulike forslag.
- I tillegg blandet vi sammen et par varianter hos oss. Til slutt stod det mellom fire, fem ulike smaksvarianter som Linnéa, Elisabet og jeg skulle velge mellom, fortsetter Eirin.
Norsk fenomen
- Det norske markedet er spesielt siden vi er de eneste med julebrus. Og ettersom det egentlig er kun vi som skjønner hva dette handler om kan det komme en del spesielle forslag fra utenlandske smakshus. Briefen er derfor veldig viktig.
Som objektiv støtte ble det gjennomført forbrukertester som alltid er nyttig når man skal lansere nyheter.
– Når man jobber med smak er det viktig å lytte til egne smakspreferanser, samtidig som vi hele tiden må ha i bakhodet hva fansen vil ha. Når alt kommer til alt er det jo deres brus, avslutter Eirin.
Men helt konkret, hvordan jobber dere?
- Vi ser, vi lukter og vi smaker. Kanskje er det for mye godterismak i en variant og litt for lite tutti frutti i en annen. En tredje variant kan vi kanskje mene bruker feil type vanilje. Et av forslagene var en bringebærbrus med banansmak. Det ble ikke den – for å si det sånn, sier hun med et smil.
Og er du fornøyd med resultatet?
-Jeg er jo stolt av resultatet. Personlig syns jeg den smaker veldig godt, og så langt har jeg mottatt mange positive tilbakemeldinger, avslutter Eirin.
Nøkkelord
Kontakter
Nicolay BruusgaardKommunikasjonssjef
Tel:+47 900 84 257nicolay.bruusgaard@ringnes.noBilder
Lenker
Om Ringnes
Ringnes AS er Norges største bryggeriselskap med ca. 900 medarbeidere. Selskapet eies av Carlsberg Group, som er et av verdens ledende bryggerikonsern. Vi leverer øl, brus og vann til hele det norske drikkemarkedet og vi er stolte av våre mange populære merkevarer!
Følg pressemeldinger fra Ringnes
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Ringnes på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Ringnes
Norges sprekeste 90-åring26.3.2024 11:36:23 CET | Pressemelding
Solo, en av Norges mest kjente og kjære merkevarer, fyller 90 år. I flere tiår har den gule brusen vært en selvskreven del av norske påsketradisjoner og skapt glede og god stemning i norske hjem og hytter.
Det blir Solofest i påsken21.3.2024 13:59:46 CET | Pressemelding
For veldig mange er Solo en ufravikelig del av påskehyggen. Med et forventet forbruk på rundt 7 millioner liter Solo i og rundt påske, tilsvarer dette over 20 prosent av det årlige salgsvolumet til den folkekjære brusen.
Pepsi MAX i ny drakt19.3.2024 13:31:27 CET | Pressemelding
Denne uken kommer de første Pepsi MAX-boksene og flaskene med nytt design ut i butikkene. Endringene er en del av en global konseptfornyelse fra PepsiCo.
Grøttland til Ringnes29.2.2024 15:28:59 CET | Pressemelding
Ringnes styrker seg på kommunikasjon og bærekraft når Jeppe Grøttland går inn i en nyopprettet rolle som senior kommunikasjonssjef med ansvar for ESG fra 1. mars.
30 år siden Imsdaleventyret startet12.2.2024 11:42:08 CET | Pressemelding
- Da vi under OL på Lillehammer lanserte Imsdal, var det mange som var skeptiske. Vi fikk høre at vann på flaske ville være som å selge sand i Sahara. 30 år senere – med fasiten i hånd – kan vi trygt si at skeptikerne tok feil, sier merkevaresjef for Imsdal i Ringnes, Josefine Hagatun.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom