
Klarna skal bli global vekstmotor for sine butikkpartnere: Lanserer egen vekstpris for nordiske nettbutikker

Målet med den storstilte satsingen på markedsføringsløsninger er å være et konkurransedyktig alternativ til de amerikanske annonsegigantene.
I løpet av 2021 økte trafikken fra Klarnas kanaler til nettbutikker med 160 % og utgjorde hele 301 millioner klikk. Resultatet viser effekten av Klarnas strategiske rolle som vekstpartner, der forhandlere over hele verden kobles sammen med et nettverk av 147 millioner forbrukere.
Bare det siste året har Klarna annonsert flere store oppkjøp, som for eksempel APPRL, Hero og Pricerunner. Målet er å kunne tilby butikker som ønsker å markedsføre seg mot forbrukere et bedre, mer inspirerende og relevante tilbud, og samtidig møte butikkenes nåværende og fremtidige behov for å skape trafikk og øke antall konverteringer.
– Nettbutikker må betale utrolig mye penger for annonsering. Dette utfordrer vi nå – og vi vet at det fungerer. Vi ønsker å være en partner som går hånd i hånd med forhandleren hele veien. Målet er å fungere som en one-stop-shop for nettbutikker, og tilby mer bærekraftige og de mest brukervennlige betalingstjenestene i markedet, kombinert med et sterkt markedsføringstilbud som muliggjør økt konvertering og vekst, sier Geir Østby, Norgessjef i Klarna.
Klarna Growth Awards gir nye muligheter for vekst til nordiske nettbutikker
Klarna lanserer nå det nordiske initiativet Klarna Growth Awards. Her vil alle nettbutikker, også de som i dag ikke er tilknyttet Klarna, fra Sverige, Finland, Danmark og Norge kunne søke om skreddersydde vekstpakker med en totalverdi på 17 millioner norske kroner. I pakkene inngår blant annet årsabonnement på influencer marketing-plattformen APPRL, Klarnas sammenligningstjeneste Klarna Comparison Service (CSS), annonsering i Klarnas app og tilgang til bruk av Virtual Shopping (tidligere Hero). Søknadsprosessen åpner 18.mai.
Mer enn 12 000 norske nettbutikker benytter seg i dag av Klarnas betalings- og shoppingløsninger.
De norske vinnerne kåres av en jury bestående av Norgessjef Geir Østby, CMO David Sandström, Fashion Director Emilia de Poret og Head of Social Commerce Adam Levene under en digital galla i oktober. Butikker kan søke om priser i fire ulike kategorier: Sustainability, Rising Star, Innovation och Small Business.
– Med Klarna Growth Awards håper vi å inspirere, engasjere og informere – og gi forhandlerne optimale verktøy for å skape trafikk og vokse. Dette blir vår versjon av et nordisk mesterskap i kreativitet og innovasjon innenfor netthandelen, sier Norgessjef i Klarna, Geir Østby.
Les mer om ‘Klarna Growth Awards’ og det som inngår i Klarnas veksttilbud her.
Kontakter
Geir ØstbyNorgessjefKlarna Norge
Tel:+47 958 99 672geir.ostby@klarna.comBilder




Dokumenter
Om Klarna
Siden 2005 har Klarna jobbet med å akselerere handelen med forbrukerens behov i sentrum. Med over 150 millioner aktive forbrukere globalt og 2,5 millioner transaksjoner om dagen, revolusjonerer Klarnas rettferdige, bærekraftige og AI-drevne betalings- og shoppingløsninger måten vi handler på nett og i fysisk butikk. De gir forbrukerne det som skal til for å handle smartere, tryggere og enklere. Globalt har mer enn 550 000 butikker, inkludert H&M, Saks, Sephora, Macys, Ikea, Expedia Group, Nike og Airbnb, tatt i bruk Klarnas innovative teknologi og markedsføringsløsninger for å drive vekst og lojalitet. For mer informasjon, besøk Klarna.com
Følg pressemeldinger fra Klarna
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Klarna på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Klarna
Kraftig økning i nettsalget av parfyme: Dufter til menn vokser klart mest6.6.2024 07:32:54 CEST | Pressemelding
Bare i løpet av årets første fire måneder har salget av parfyme og andre duftprodukter gjennom Klarna økt med hele 77 prosent fra samme periode i fjor. Duft til menn, og økt salg blant unge voksne, er blant de viktigste årsakene til den kraftige økningen.
AI hjelper Klarna med å redusere kostnadene til markedsføring med 100 millioner kroner29.5.2024 11:23:28 CEST | Pressemelding
Klarna, den AI-drevne globale betalingsleverandøren og shoppingassistenten, har redusert salgs- og markedsføringskostnadene med 11 prosent i 1. kvartal 2024. AI står for 37 prosent av kostnadsbesparelsene, eller rundt 100 millioner svenske kroner årlig.
900 norske nettbutikker har tatt i bruk Klarnas nye innloggingstjeneste: Enormt potensial28.5.2024 11:56:24 CEST | Pressemelding
Mer enn 900 norske nettbutikker tilknyttet Nordens største netthandelsplattform, Mystore, er nå live med Klarnas nye innloggingstjeneste, «Sign in with Klarna.»
Klarnas betalingsløsninger blir tilgjengelig i Nets kasse15.5.2024 10:01:02 CEST | Pressemelding
Klarna, den AI-drevne globale betalingsleverandøren og shoppingassistenten, og Nets, en del av den ledende europeiske betalingsleverandøren Nexi Group, meddeler i dag at de har inngått et partnerskap som gjør Klarnas populære betalingsmåte tilgjengelig for alle nordiske nettbutikker som selger gjennom Nets.
Klarnas AI-assistent håndterer 2 av 3 kundeservice-chatter etter en måned28.2.2024 08:32:25 CET | Pressemelding
Klarna presenterer nå sin nye AI-assistent – bygd på OpenAI-teknikk. Bare etter en måneds bruk av kundene, taler resultatene sitt tydelige språk: