Pressefrihetens dag: Dette er Norges mest populære magasiner hos Narvesen
– Salg av aviser og magasiner har alltid vært er en del av DNA-et til Narvesen, og gjennom årene har vi tatt del i tøffe kamper for å forsvare ytringsfrihet og pressefriheten i Norge. Senest skjedde dette da vi i 2015 gav ut satirebladet Charlie Hebdo som eneste utsalgsted i Norge, sier kategorisjef i Reitan Convenience Norway, Nina Halvorsen
Narvesen ble etablert i 1894, da gründeren Bertrand Narvesen overtok jernbanekonsesjonen og et lite antall lukekiosker på Østlandet. I starten solgte Narvesen kun magasiner og aviser, men dette varesortimentet har blitt betydelig utvidet siden den gang. På tross av at vi nordmenn blir mer og mer digitale, står fortsatt de fysiske magasinene sterkt i Narvesen.
– Våre kiosker ligger ofte på sentrale trafikknutepunkt, og gjennom pandemien har vi opplevd fallende omsetning på flere av våre kiosker. Likevel er det gledelig at andelen kunder som kjøpte blader har økt de siste årene. Det betyr at mange velger det analoge som en motvekt til den digitale hverdagen, og bruker magasinet som et pusterom i hverdagen, sier Halvorsen.
På listen over de 20 mest solgte norske magasinene, finner vi Se og Hør på topp. Blant de mest solgte internasjonale magasinene finner vi mange svenske tidsskrifter.
– Se og Hør har en spesiell plass blant nordmenn, og det er ikke overraskende at bladet topper bestselgerlisten. Blant de utenlandske magasinene finner vi Svensk Damtidning øverst. Samtidig er spennet stort, og inneholder alt fra The Economist til Der Spiegel, avslutter kategorisjef Nina Halvorsen.
Topp 20 norske besteselgere hos Narvesen:
- Se og hør
- Se og hør extra
- Hjemmet
- Her og nå
- Allers
- Norsk ukeblad
- Kk
- På tv
- Vi menn
- Se og hør kryss&quiz spesial
- Tara
- Kamille
- Familien
- Allers lette kryss
- Våre beste kryssord
- Pondus
- Lev landlig
- Interiørmagasinet
- Kryssord for nybegynnere
- Elle
Topp 20 internasjonale bestselgere hos Narvesen:
- Svensk damtidning
- Femina
- Economist
- Hänt i veckan
- Alt for damerne
- Lantliv
- Hello
- Uncut
- Isabellas
- Eurowoman
- Billedbladet
- Der spiegel
- Mojo
- Elle
- Sondag
- Nostaliga
- Mad & bolig
- Vogue
- Classic motor
- Burda style
Kontakter
Gina Elisabeth RudsrudKommunikasjonsrådgiverReitan Convenience Norway
Tel:+47 95701965gina.elisabeth.rudsrud@reitanconvenience.noBilder
Om Reitan Convenience
Reitan Convenience er et selskap i Reitan Retail og en sterk aktør i kiosk- og convenience-markedet i Norden og Baltikum.
Reitan Convenience Norway omfatter Narvesen, 7-Eleven, Northland og Caffeine. Totalt er vi over 400 butikker fra Hammerfest i Nord til Kristiansand i sør, som drives lokalt av selvstendige Kjøpmenn og deres ansatte. Vi tror på enkeltmennesket, drivkraften i egeninteressen og at selvtillit og resultater skapes gjennom entusiastisk samarbeid med andre mennesker.
Sammen gjør vi hverdagen litt enklere og verden litt bedre. Gjennom sterke verdier, effektiv drift og lokalt eierskap skal vi skape de beste handleopplevelsene. Vi skal være nære og deltagende i kundenes liv og synlige i lokalsamfunnet.
Følg pressemeldinger fra Reitan Convenience
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Reitan Convenience på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Reitan Convenience
Reitan Convenience Norway øker kommersiell satsning med ny kommersiell direktør og salgsdirektør10.10.2024 10:00:00 CEST | Pressemelding
Salman Sakizi, tidligere salgsdirektør, inntrer rollen som kommersiell direktør i Reitan Convenience Norway (RCN) sin nye kommersielle avdeling. Dermed blir Bente Pedersen, tidligere regionsjef, ny salgsdirektør i RCN.
Narvesen gjentar kaffetradisjon og donerer 1 kr per solgte kaffekopp til TV-aksjonen: - Årets viktigste kampanje1.10.2024 06:00:00 CEST | Pressemelding
De tre første ukene i oktober donerer Narvesen 1 kr per solgte kaffekopp og varm drikke til årets TV-aksjon. Narvesen tilbyr også gratis kaffe til alle bøssebærere på den store aksjonsdagen søndag 20. oktober. Kaffekampanjen har blitt en årelang tradisjon for kioskkjeden, som samarbeider med TV-aksjonen for syvende år på rad.
7-Eleven inngår samarbeid med Kreftforeningen: - Donerer 5 kr per solgte Pink Burger til Rosa sløyfe-aksjonen27.9.2024 06:00:00 CEST | Pressemelding
7-Eleven inngår nytt samarbeid med Kreftforeningen, hvorav kjedens første kampanje i årshjulet går til støtte for Rosa sløyfe-aksjonen. I hele oktober tilbyr 7-Eleven fisk- og kyllingburgere med rosa burgerbrød i deres butikker i by og langs vei. 5 kr per solgte rosa burger doneres til Rosa sløyfe og deres forskningsarbeid på brystkreft.
Narvesen lanserer plantebaserte nyheter med Hanne-Lene Dahlgren: - Vil gjøre det enklere for kunden å ta gode valg i tråd med norske kostråd21.8.2024 08:47:20 CEST | Pressemelding
I begynnelsen av året kunne Narvesen dele nyheten om kjedens nye samarbeid med kokebokforfatter og samfunnsdebattant, Hanne-Lene Dahlgren – også kjent som Norges største «vegetarentusiast». Denne uken lanseres de nye plantebaserte produktene eksklusivt i Narvesen sine butikker.
Narvesen åpner testlab for gode valg på farten4.6.2024 18:57:42 CEST | Pressemelding
Tirsdag 4. juni åpnet Narvesen offisielt dørene til sin nye testlab på Jernbanetorget i Oslo. Den nyoppussede konseptbutikken er en pilot for bærekraftig utvikling av kjeden og tiltak som skal gjøre det enklere for kunden å ta gode valg på farten.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom