
Klarna sluttfører sitt oppkjøp av PriceRunner

PriceRunner kommer til å bidra med nye funksjoner til Klarna-appen globalt, i form av et omfattende produktbibliotek, prissammenligninger og produktanmeldelser for å hjelpe forbrukere spare tid og penger, og gjøre informerte valg for å ta kontroll over sin egen økonomi. De over 400 000 butikkene over hele verden som samarbeider med Klarna vil, i likhet med PriceRunners nettbutikker, kunne dra nytte av økt trafikk fra kjøpesterke forbrukere samt optimere sine markedsføringsmuligheter for ytterligere å øke veksten.
Alle PriceRunner sine drøyt 200 ansatte i Sverige, Danmark og Norge blir nå offisielt en del av Klarna-familien.
– Vi har allerede mange spennende planer for hvordan vi smidig skal integrere våre team og tekniske ressurser med PriceRunner for å kunne lansere produkter globalt som skal ta kjøpsopplevelsen for Klarnas 147 millioner brukere til det neste nivået. Vi ser frem til å ønske våre nye kollegaer velkommen til Klarna, sier Chief Product Officer hos Klarna, David Fock, og legger til:
– Oppkjøpet øker også vårt tilbud til forbrukerne og tydeliggjør ytterligere det faktum at Klarna ikke er en markedsplass, men et alternativ for nettbutikkene til Amazon, Google og Facebook. Klarna og PriceRunner er enige og overbevist om at tech-virksomheter, uansett hvor de er virksomme, bør konkurrere med de samme forutsetningene for å sikre at det beste produktet og tjenesten vinner forbrukernes tillit.
– Vi ser frem til å komme i gang med det neste kapittelet i PriceRunners reise, nå sammen med en sterk og global aktør som Klarna. Jeg vet at vi kan bygge den absolutt beste kjøpsopplevelsen for forbrukerne i sammen, og er utrolig glad for hvordan vår virksomhet kan vokse sammen med Klarna i fremtiden, sier administrerende direktør i PriceRunner, Mikael Lindahl.
Klarna vil overta eierskapet av PriceRunner fra de tidligere majoritetseierne Karl-Johan Persson, styreleder H&M, Eequity, tidligere administrerende direktør i PriceRunner, Nicklas Storåkers og nåværende administrerende direktør, Mikael Lindahl.
Om PriceRunner:
PriceRunner er Nordens største sammenligningstjeneste. Selskapet har virksomhet i fire land og sammenligner 3,7 millioner produkter hos 22 500 butikker i 25 ulike land. Vi har drøyt 200 medarbeidere i Danmark, Norge og Sverige. Hver måned brukes vi av forbrukere som kan sammenligne produkter, priser, spesifikasjoner, lese profesjonelle produkttester og andre brukeres anmeldelser av produkter og butikker.
PriceRunner er et helt uavhengig selskap. Vi eies ikke av noen produsenter og er ikke avhengig av disse, butikker eller andre organisasjoner med interesse av å spre et partisk budskap. Vårt mål er å hjelpe forbrukerne til å finne rett produkt til bedre pris. Hver måned hjelper vi millioner av forbrukere til å finne bedre og billigere produkter og samtidig spare penger ved å bruke PriceRunners tjenester.
Kontakter
press@klarna.com
Bilder


Om Klarna
Siden 2005 har Klarna jobbet med å akselerere handelen med forbrukerens behov i sentrum. Med over 150 millioner aktive forbrukere globalt og 2,5 millioner transaksjoner om dagen, revolusjonerer Klarnas rettferdige, bærekraftige og AI-drevne betalings- og shoppingløsninger måten vi handler på nett og i fysisk butikk. De gir forbrukerne det som skal til for å handle smartere, tryggere og enklere. Globalt har mer enn 550 000 butikker, inkludert H&M, Saks, Sephora, Macys, Ikea, Expedia Group, Nike og Airbnb, tatt i bruk Klarnas innovative teknologi og markedsføringsløsninger for å drive vekst og lojalitet. For mer informasjon, besøk Klarna.com
Følg pressemeldinger fra Klarna
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Klarna på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Klarna
Kraftig økning i nettsalget av parfyme: Dufter til menn vokser klart mest6.6.2024 07:32:54 CEST | Pressemelding
Bare i løpet av årets første fire måneder har salget av parfyme og andre duftprodukter gjennom Klarna økt med hele 77 prosent fra samme periode i fjor. Duft til menn, og økt salg blant unge voksne, er blant de viktigste årsakene til den kraftige økningen.
AI hjelper Klarna med å redusere kostnadene til markedsføring med 100 millioner kroner29.5.2024 11:23:28 CEST | Pressemelding
Klarna, den AI-drevne globale betalingsleverandøren og shoppingassistenten, har redusert salgs- og markedsføringskostnadene med 11 prosent i 1. kvartal 2024. AI står for 37 prosent av kostnadsbesparelsene, eller rundt 100 millioner svenske kroner årlig.
900 norske nettbutikker har tatt i bruk Klarnas nye innloggingstjeneste: Enormt potensial28.5.2024 11:56:24 CEST | Pressemelding
Mer enn 900 norske nettbutikker tilknyttet Nordens største netthandelsplattform, Mystore, er nå live med Klarnas nye innloggingstjeneste, «Sign in with Klarna.»
Klarnas betalingsløsninger blir tilgjengelig i Nets kasse15.5.2024 10:01:02 CEST | Pressemelding
Klarna, den AI-drevne globale betalingsleverandøren og shoppingassistenten, og Nets, en del av den ledende europeiske betalingsleverandøren Nexi Group, meddeler i dag at de har inngått et partnerskap som gjør Klarnas populære betalingsmåte tilgjengelig for alle nordiske nettbutikker som selger gjennom Nets.
Klarnas AI-assistent håndterer 2 av 3 kundeservice-chatter etter en måned28.2.2024 08:32:25 CET | Pressemelding
Klarna presenterer nå sin nye AI-assistent – bygd på OpenAI-teknikk. Bare etter en måneds bruk av kundene, taler resultatene sitt tydelige språk: