Mills

Hyller perlene på Grünerløkka gjennom ny kåring

Oppfordrer alle til å nominere sitt favoritt-sted.
Fra venstre: informasjonssjef i Mills, Kjersti Johannessen, markedsdirektør i Mills, Lars Marius Lauten og Sollin Sæle. Foto: Mills AS

I fjor ble Løkka-beboere overrasket da en i utgangspunktet anonym giver lovte bort en stor pengesum gjennom kampanjen 100000tips.  Fire serveringssteder og én butikk fikk til sammen 200 000 kr i en tid hvor nedstengningen skapte stor bekymring for næringslivet.

Det visste seg å være Mills AS som sto bak stuntet. Nå kommer selskapet, som har holdt hus på Grünerløkka siden 1885, på banen med et nytt initiativ. Gjennom kåringen «Lokal stjerne» ønsker de å hylle unike steder i nærområdet. Med seg på laget har Mills også denne gangen med seg Sollin Sæle, som står bak tidligere aksjoner på Grünerløkka.

Via instagramkontoen@lokalstjerne kan alle Grünerløkka-elskere foreslå sine favoritter. Det er åpent for både butikker, kafeer, restauranter og også ildsjeler som fortjener en takk for innsatsen lokalt.  Fristen for å nominere er 20. mars.

- Vi ønsker å vise hvor mye de små og unike butikkene og kafeene betyr for Grünerløkka. Mills begynte i det små her ved Sofienbergparken, og er i dag et stort skandinavisk konsern. Det er flott å kunne gi noe tilbake til nærmiljøet, sier Lars Marius Lauten, markedsdirektør i Mills.

Selv om pandemien nå forhåpentligvis er over det verste, er det fortsatt tungt for mange små steder.

- Vi ønsker å gjøre dette til et varig konsept, uavhengig av korona. Derfor kommer vi til å lyse ut disse lokale stjernene to ganger i året, sier Lauten.

Han håper utlysningen vil skape engasjement. Vinnerstedet vil motta et Lokal stjerne-trofé og i tillegg motta 50.000 kr i utviklingsstipend til å kunne realisere nye prosjekter. Alle som nominerer favorittstedet er med i trekningen om gavekort til steder på Grünerløkka.

Bilder

Last ned bilde
Dette trofeet er et bevis på at stedet er elsket av folk i området. Foto: Mills AS
Last ned bilde

Om Mills

Mills
Postboks 4644 Sofienberg

22 80 86 00http://www.mills.no

Mills AS er et norsk selskap etablert på Grünerløkka i Oslo i 1885. Der holder vi hus fremdeles. Vi produserer og markedsfører flere av landets mest kjente og kjære matvarer under merkevarene Plantego’, Delikat, Mills, Vita hjertego’, Soft Flora, Olivero og Melange. Vi skaper små og store øyeblikk av matglede hver dag!