REITAN CONVENIENCE NORWAY satser på bærekraftig kylling
– Vårt arbeid med dyrevelferd er viktig. Det betyr ytterligere bedrede levevilkår for over 200.000 kyllinger hvert år. Vi er glade for at vi har fremtidsrettede, endringsvillige og positive produsenter og leverandører med oss på laget. Dette er et teamarbeid, og vi lykkes ikke alene. Vi opplever at våre samarbeidspartnere tar våre krav til og arbeid med dyrevelferd og bærekraftige verdikjeder på alvor, og at de ønsker å gjøre en forskjell sammen med oss, sier Kenneth C. Olsen, Administrerende Direktør i REITAN CONVENIENCE NORWAY.
ECC er en felles standard for kyllingvelferd, utarbeidet av dyrevernorganisasjoner over hele verden. Les mer om standarden her:https://welfarecommitments.com/europeletter/
REITAN CONVENIENCE NORWAY har forpliktet seg til at alle kyllingprodukter innen utgangen av 2025 skal være ECC-godkjent, og at nærmere 70% er konvertert allerede i løpet av 2022.
– 15% av våre kyllingprodukter som selges i Narvesen, 7-Eleven, YX 7-Eleven, Northland og Caffeine vil i løpet av høsten være ECC-godkjent. I 2022 fortsetter vi arbeidet med å endre og konvertere ytterligere volum, slik at størstedelen av våre produkter som inneholder kylling (nærmere 70%) vil følge standarden i løpet av 2022. Målet om 100% skal nås i løpet av 2025, sier Olsen.
Mer om innfasing av ECC-standard i REITAN CONVENIENCE NORWAY:
Vi har forpliktet oss til følgende plan for våre over 420 butikker, og alle kjedene våre: Narvesen, 7-Eleven, YX 7-Eleven, Northland og Caffeine.
- I løpet høsten 2021 skal 15% av våre produkter med kylling følge ECC-standarden.
- I 2022 skal størstedelen av våre produkter med kylling, ca. 70% av det totale volumet, følge ECC-standarden
- De resterende av våre egne produkter som inneholder kylling skal i løpet av 2024 omstilles til ECC, og dermed følger 100% av våre egne produkter ECC-standarden. *
- Vi skal også omstille alle andre produkter som inneholder kylling for å oppfylle ECC-standarden så snart som mulig. **
*Egne produkter er alle produkter med vår logo på seg, eller produkter som har blitt spesielt produsert for oss.
**Vi har forpliktet oss til at alle produkter vi selger som inneholder kylling skal følge ECC-standarden senest i 2025.
Nøkkelord
Kontakter
Marit Sælid JohannessenHR- og kommunikasjonsdirektørReitan Convenience Norway
Tel:+47 95 04 31 88marit.salid.johannessen@Reitanconvenience.noBilder
Om Reitan Convenience
Følg pressemeldinger fra Reitan Convenience
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Reitan Convenience på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Reitan Convenience
Reitan Convenience Norway øker kommersiell satsning med ny kommersiell direktør og salgsdirektør10.10.2024 10:00:00 CEST | Pressemelding
Salman Sakizi, tidligere salgsdirektør, inntrer rollen som kommersiell direktør i Reitan Convenience Norway (RCN) sin nye kommersielle avdeling. Dermed blir Bente Pedersen, tidligere regionsjef, ny salgsdirektør i RCN.
Narvesen gjentar kaffetradisjon og donerer 1 kr per solgte kaffekopp til TV-aksjonen: - Årets viktigste kampanje1.10.2024 06:00:00 CEST | Pressemelding
De tre første ukene i oktober donerer Narvesen 1 kr per solgte kaffekopp og varm drikke til årets TV-aksjon. Narvesen tilbyr også gratis kaffe til alle bøssebærere på den store aksjonsdagen søndag 20. oktober. Kaffekampanjen har blitt en årelang tradisjon for kioskkjeden, som samarbeider med TV-aksjonen for syvende år på rad.
7-Eleven inngår samarbeid med Kreftforeningen: - Donerer 5 kr per solgte Pink Burger til Rosa sløyfe-aksjonen27.9.2024 06:00:00 CEST | Pressemelding
7-Eleven inngår nytt samarbeid med Kreftforeningen, hvorav kjedens første kampanje i årshjulet går til støtte for Rosa sløyfe-aksjonen. I hele oktober tilbyr 7-Eleven fisk- og kyllingburgere med rosa burgerbrød i deres butikker i by og langs vei. 5 kr per solgte rosa burger doneres til Rosa sløyfe og deres forskningsarbeid på brystkreft.
Narvesen lanserer plantebaserte nyheter med Hanne-Lene Dahlgren: - Vil gjøre det enklere for kunden å ta gode valg i tråd med norske kostråd21.8.2024 08:47:20 CEST | Pressemelding
I begynnelsen av året kunne Narvesen dele nyheten om kjedens nye samarbeid med kokebokforfatter og samfunnsdebattant, Hanne-Lene Dahlgren – også kjent som Norges største «vegetarentusiast». Denne uken lanseres de nye plantebaserte produktene eksklusivt i Narvesen sine butikker.
Narvesen åpner testlab for gode valg på farten4.6.2024 18:57:42 CEST | Pressemelding
Tirsdag 4. juni åpnet Narvesen offisielt dørene til sin nye testlab på Jernbanetorget i Oslo. Den nyoppussede konseptbutikken er en pilot for bærekraftig utvikling av kjeden og tiltak som skal gjøre det enklere for kunden å ta gode valg på farten.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom