Opplever rekordstort engasjement

— Det er utrolig gøy at jakten på påskeeggene vekker så stor begeistring, sier en entusiastisk Sandra Gjester Hoel. Hun er produktsjef for melk i Q-Meieriene og gleder seg over en massiv økning av folk som er på påskeeggjakt.
Aldri før har «jakten på påskeeggene» opplevd større engasjement. Til nå har rundt 30.000 melkedrikkere sendt inn sine løsningsforslag, mot 13.000 på samme tid i fjor.
En digital pause
Q-Meieriene ønsker å legge til rette for at påskemåltidene skal kunne nytes uten digitale hjelpemidler. Markedssjef, Pål Rasmussen, sier at de har fått mange tilbakemeldinger på at folk ønsker å løse oppgavene uten å måtte finne frem mobilen.
— Jeg tror alle er litt lei av skjermbruk etter et år med mye hjemmekontor og digital undervisning. Påskedagene gir en god mulighet til å koble av fra skjermen,og heller koble på hyggelige stunder rundt frokostbordet, sier Rasmussen.
Han kommer samtidig med et lite tips.
— Vi har hørt at årets oppgave er litt utfordrende, og flere har tatt kontakt fordi de tror at vi har gjort en feil. Det har vi altså ikke - men det kan være lurt at små og store samarbeider litt. Det kan også være en fordel om dere liker forskjellig type melk innad i familien, sier han med et smil, uten å avsløre for mye.
Melkedrikkernes historier
I tillegg til påskeegg gjemt på de ulike melkevariantene har utfordrermeieriet også integrert melkedrikkernes egne påskeminner på årets kartong.
— Vi spurte Q-fansen om de ville dele sine beste påskeminner med oss og få sin historie på påskemelken. Resultatet ble mange fine illustrasjoner og en hel kartong med gode aktivitetstips, sier Gjester Hoel.
Den observante melkedrikker har også fått med seg at årets melkekartong speiler tiden vi er inne i. Her er det nemlig tegnet inn kohorter, teststasjon, god avstand og munnbind.
— Vi er opptatt av å lytte til forbrukerne. I fjor fikk vi flere reaksjoner på at personene som var tegnet inn på kartongen ikke overholdt koronareglene. I år bestemte vi oss for å ta alle forholdsregler og gjøre den koronavennlig, forklarer hun.
Nøkkelord
Kontakter
Bent MyrdahlQ-sjefen
Tel:90174573bent.myrdahl@kavli.noBilder

Om Q-Meieriene
I Q-Meieriene er forbruker sjefen! Sammen med forbruker skaper vi de beste smaksopplevelsene og de smarteste løsningene. Q-Meieriene eies av Kavlifondet, som deler ut midler til allmennyttige formål innenfor forskning, kultur og humanitært arbeid.
Følg pressemeldinger fra Q-Meieriene
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Q-Meieriene på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Q-Meieriene
Ungdomsskoleelever imponerte verdensmester – med restemat!4.6.2025 12:53:46 CEST | Pressemelding
Finalen i Q Matredderdagen 2025 ble en fest for både smaksløkene og miljøengasjementet. Tre ungdomsskoleklasser fra Austevoll, Radøy og Skjevik konkurrerte om å lage den beste to-retteren basert på mat som ellers ville blitt kastet.
Nå kan du være med på å gi bort én million kroner til gode formål20.5.2025 08:30:00 CEST | Pressemelding
Hver slurk teller: Visste du at hver gang du velger sjokolademelk, Skyr® eller rømme fra Q, så bidrar du til å få gode ting til å skje?
Melk og matte skal redde mat13.5.2025 09:33:30 CEST | Pressemelding
Q-Meieriene og Matematikksenteret går sammen om å sette fokus på matredding. Denne våren finner du matredder-matte på 12 millioner melkekartongen.
Påskemysterium fra Q: Hvor ble det av eggene?15.4.2025 12:19:32 CEST | Pressemelding
– Hallo i luken, har dere glemt eggene eller?! Slike meldinger får Q-sjefen på mobiltelefon sin i påsken. Årsaken er at flere mener at eggene i Norges største påske-quiz er for vanskelige å finne.
Årets første nyheter fra Q: Satser på protein11.2.2025 10:26:10 CET | Pressemelding
Når Q-Meieriene spør forbrukerne hva de ønsker seg, skjer det store ting i meierihyllen. Fra proteinmelk til Skyr® Vanilje i stort beger – Q har lyttet, testet og utviklet produkter som du snart kan finne i butikkhyller i det ganske land.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom