Q-Meieriene

Nå kan du være med på å gi bort én million kroner til gode formål

Del

Hver slurk teller: Visste du at hver gang du velger sjokolademelk, Skyr® eller rømme fra Q, så bidrar du til å få gode ting til å skje?

Hele overskuddet fra Q-Meieriene går til gode formål. Nå lar de, i god Q-ånd, forbrukerne få være med og bestemme hvem som skal få støtte. Gjennom kampanjen Min Qudos kan alle nominere organisasjoner som jobber for barn og unges psykiske helse eller for miljø og klima. Fire av dem vil få 250 000 kroner hver

– Det er kanskje ikke alle som vet at når de kjøper en Q Sjokolademelk så er de med å gjøre en positiv forskjell. Vi kaller det melk med mening, sier Q-sjefen Kristine Aasheim.

Vil synliggjøre de som står på for andre 
Q-Meieriene er kjent for sitt forbrukerengasjement. Nå ønsker de hjelp til å løfte frem organisasjoner som gjør en viktig jobb i samfunnet.

– Vi vil engasjere folk i å synliggjøre dem som står på for fellesskapet. Særlig innen psykisk helse for unge og løsninger for miljøet, sier Aasheim.

Kampanjen blir godt synlig gjennom Q-melkekartonger, reklame på TV, i sosiale medier og radio.

Nominasjonsprosessen er enkel og åpen for alle via Q-Meieriene sine nettsider. Hver organisasjon kan kun nomineres én gang, men flere kan likevel støtte samme forslag ved å gi en “Qudos” – tilsvarende et hjertesymbol.

Oppfordrer unge til å engasjere seg  
I fjor kom det inn over 1000 nominasjoner. I år håper Q-Meieriene og Kavlifondet på enda flere - og retter en spesiell oppfordring til unge.

– Ungdom står midt i utfordringer som psykisk uhelse og klimaendringer. Deres perspektiver er avgjørende for å finne løsninger som faktisk fungerer, sier Ingrid Paasche i Kavlifondet.

– Vi håper kampanjen inspirerer folk til å bruke stemmen sin og vise at små handlinger kan føre til store endringer, avslutter hun. 

Praktisk informasjon

  • Nominasjonsside: www.q-meieriene.no/minqudos
  • Nominasjonsperiode: fra 19. mai frem til 15. juni
  • Hvem kan nomineres: Ideelle organisasjoner registrert i Enhetsregisteret som jobber med temaene:
    • Barn og unges psykiske helse, med vekt på forebyggende tiltak, livsmestring og utdanning.
    • Bedre løsninger for klima og miljø, med vekt på ansvarlig forbruk og produksjon.
  • Hvem kan ikke få støtte: Det gis ikke støtte til kommersielle aksjeselskap, enkeltmannsforetak eller generell drift av idrettslag
  • Tildeling: Fire organisasjoner får 250 000 kroner hver
  • Utvelgelse: Kavlifondet velger i juni/juli. Overrekkelse skjer i slutten av måneden.

Nøkkelord

Kontakter

Bilder

F.v. Q-Sjefen Kristine Aasheim og daglig leder i Kavlifondet, Ingrid Paasche, under sistnevntes besøk på Q-Meierienes innovasjonshus på Jæren høsten 2023.
F.v. Q-Sjefen Kristine Aasheim og daglig leder i Kavlifondet, Ingrid Paasche, under sistnevntes besøk på Q-Meierienes innovasjonshus på Jæren høsten 2023.
Last ned bilde

Om Q-Meieriene

Q–Meieriene er et uavhengig, norsk utfordrermeieri. Selskapet har to meierier, Jæren Gårdsmeieri og Gausdalmeieriet. Q-Meieriene er et nytenkende meieri, kanskje kjent for sine smarte løsninger som gjør hverdagen enklere for folk flest. Q var først med melkekartong med skrukork og målevindu, rømmebeger med skrukork, 1,75 liter melkekartonger. Meieriet står også bak suksessene Skyr og Norges beste sjokolademelk. Hovedaksjonær er Kavli Holding AS som eies 100% av O. Kavli og Knut Kavlis Almennyttige Fond – Kavlifondet. Gjennom Kavlifondet går overskuddet fra Q-Meieriene går til forskning, kultur og humanitært arbeid

Følg pressemeldinger fra Q-Meieriene

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Q-Meieriene på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Q-Meieriene

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye