
Brandsdal Group og BliVakker.no inngår omfattende samarbeid med Klarna for vekst i Europa

– Klarna tilbyr kundene den enkleste og beste kundereisen. Det er faktisk slik at mange kunder etterspør Klarna, nettopp fordi selskapet gjør det enklere å handle trygt og enkelt. Dessuten er vår videre ekspansjon i Europa helt avhengig av en betalingsleverandør som er til stede i alle markedene. I tillegg vil vi også få hjelp av Klarna til å drive trafikk og bygge merkevaren vår i Europa, sier gründer og eier av Brandsdal Group, Einar Øgrey Brandsdal.
Bare i løpet av 2020 passerte Brandsdal Group en omsetning på 1,3 milliarder kroner. Det er en vekst på over 40 prosent sammenlignet med året før. Gruppen består blant annet av BliVakker.no i Norge og søsterselskapet Cocopanda som selger sminke og skjønnhetsprodukter i syv europeiske land.
Klarna har i dag mer enn 200 000 nettbutikker i hele 17 land som kunder. Foruten USA, Australia og Norden, er de til stede i de aller fleste store markeder i Europa.
Nettsalg av sminke og skjønnhetsprodukter har økt med 88 prosent
Ifølge statistikk fra Klarna er nettopp salg av kosmetikk, parfyme- kropps- og hårpleieprodukter en av de store salgsvinnerne i netthandelen i løpet av 2020. Fra januar i fjor til januar i år økte salget av dette med hele 88 prosent i Norge. Klarna har totalt mer enn 7100 norske nettbutikker.
– Vi er naturligvis svært fornøyde med å få en av de virkelige store norske netthandel-suksessene med på laget. Vi gleder oss til å samarbeide tett med dem for å skape fortsatt vekst og for å gjøre kundene deres enda mer fornøyde. Interessen for å handle kosmetikk og sminke på nett har økt kraftig i året som har gått, og konkurransen er tøff. I et slikt marked er en friksjonsfri kundereise avgjørende for den som vil lykkes, sier kommersiell direktør i Klarna Norge, Geir Østby.
Vil gjøre Norges mest fornøyde kunder enda mer fornøyde
Ifølge Brandsdal er det spesielt den enkle kundereisen som gjør Klarna til den best egnede betalingsløsningen for dem.
– Vi er opptatt av å ha de mest fornøyde kundene i våre nettbutikker. Da er det viktig for oss å ha den beste kundeopplevelsen gjennom hele prosessen. Med vårt Klarna-samarbeid får de blant annet fleksible betalingsalternativer, påminnelser på mobilen om når en regning forfaller, betale med ett klikk i appen, detaljer om levering og smidig håndtering av retur, sier gründeren bak Brandsdal Group.
Blivakker.no har vunnet en rekke priser og ble i fjor for tredje gang i løpet av de fire siste årene kåret til «Årets nettbutikk» av pris- og produktsammenligningstjenesten Prisjakt i desember. Kåringen var basert på hvem som fikk flest positive brukeromtaler blant totalt 20 000 tilbakemeldinger.
Vil male Europa rosa med Cocopanda
I løpet av våren fortsetter den europeiske ekspansjonen med internasjonale satsing på salg av sminke og skjønnhetsprodukter gjennom Cocopanda. Neste land ut er åpningen av nettbutikk i Nederland.
– Med våre ambisiøse planer om å male hele Europa rosa, som er vår farge, er vi helt avhengige av å ha en partner som også er solid representert i disse markedene. Det er Klarna. Det er jo også litt morsomt at de har den samme planen - å farge Europa rosa- som også er deres farge, sier Øgrey Brandsdal.
Kraftig Klarna-vekst i 2020
Ifølge Klarnas kommersielle direktør har de i løpet av 2020 innledet samarbeid med en rekke nye nettbutikker, og fortsetter å vokse kraftig.
– Koronapandemien og den påfølgende veksten i netthandelen har nok gjort at mange innenfor retail har gått nøye gjennom strategien for nett og hvor kundevennlige deres betalings- og shoppingløsninger er. Vi mener våre løsninger skaper verdi for nettbutikken og den enkelte kunde. Det er også en stor forpliktelse for oss, og vi skal jobbe steinhardt for å hjelpe våre kunder å lykkes, sier Geir Østby.
Kontakter
Geir ØstbyKommersiell direktørKlarna Norge
Tel:+47 958 99 672geir.ostby@klarna.comBilder




Om Klarna
Siden 2005 har Klarna jobbet med å akselerere handelen med forbrukerens behov i sentrum. Med over 150 millioner aktive forbrukere globalt og 2,5 millioner transaksjoner om dagen, revolusjonerer Klarnas rettferdige, bærekraftige og AI-drevne betalings- og shoppingløsninger måten vi handler på nett og i fysisk butikk. De gir forbrukerne det som skal til for å handle smartere, tryggere og enklere. Globalt har mer enn 550 000 butikker, inkludert H&M, Saks, Sephora, Macys, Ikea, Expedia Group, Nike og Airbnb, tatt i bruk Klarnas innovative teknologi og markedsføringsløsninger for å drive vekst og lojalitet. For mer informasjon, besøk Klarna.com
Følg pressemeldinger fra Klarna
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Klarna på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Klarna
Kraftig økning i nettsalget av parfyme: Dufter til menn vokser klart mest6.6.2024 07:32:54 CEST | Pressemelding
Bare i løpet av årets første fire måneder har salget av parfyme og andre duftprodukter gjennom Klarna økt med hele 77 prosent fra samme periode i fjor. Duft til menn, og økt salg blant unge voksne, er blant de viktigste årsakene til den kraftige økningen.
AI hjelper Klarna med å redusere kostnadene til markedsføring med 100 millioner kroner29.5.2024 11:23:28 CEST | Pressemelding
Klarna, den AI-drevne globale betalingsleverandøren og shoppingassistenten, har redusert salgs- og markedsføringskostnadene med 11 prosent i 1. kvartal 2024. AI står for 37 prosent av kostnadsbesparelsene, eller rundt 100 millioner svenske kroner årlig.
900 norske nettbutikker har tatt i bruk Klarnas nye innloggingstjeneste: Enormt potensial28.5.2024 11:56:24 CEST | Pressemelding
Mer enn 900 norske nettbutikker tilknyttet Nordens største netthandelsplattform, Mystore, er nå live med Klarnas nye innloggingstjeneste, «Sign in with Klarna.»
Klarnas betalingsløsninger blir tilgjengelig i Nets kasse15.5.2024 10:01:02 CEST | Pressemelding
Klarna, den AI-drevne globale betalingsleverandøren og shoppingassistenten, og Nets, en del av den ledende europeiske betalingsleverandøren Nexi Group, meddeler i dag at de har inngått et partnerskap som gjør Klarnas populære betalingsmåte tilgjengelig for alle nordiske nettbutikker som selger gjennom Nets.
Klarnas AI-assistent håndterer 2 av 3 kundeservice-chatter etter en måned28.2.2024 08:32:25 CET | Pressemelding
Klarna presenterer nå sin nye AI-assistent – bygd på OpenAI-teknikk. Bare etter en måneds bruk av kundene, taler resultatene sitt tydelige språk: