Nå får du Helthjem-pakker levert med Kolonial.no

- Vi jobber alltid for å forbedre og utvide tilbudet til våre kunder. Samtidig har vi utviklet teknologi og kapasitet til å legge til flere leveranser på våre ruter. Helthjem og Kolonial.no utfyller hverandre godt. Vi gleder oss til samkjøring, sier Jon Kåre Stene, med-gründer og leder for nye forretningsområder i Kolonial.no.
Mer fleksibel og effektiv levering
Både Kolonial.no og Helthjem har opplevd kraftig vekst i løpet av 2020. Helthjem, som eies av Schibsted, Polaris og Amédia, leverte over 12 millioner pakker det siste året, og har avtale med nesten 250 nettbutikker. Kolonial.no er Norges største dagligvarebutikk på nett, og samkjører allerede varer fra nettbutikkene til Clas Ohlsson, Anton Sport, Milrab og Sprell.
- Vi starter med varer fra Vita og Princess, men mange flere netthandelsbutikker ønsker samme mulighet. Pakkene som av ulike grunner ikke kan legges på dørmatta over natta, kan nå leveres personlig på dagtid. Kundene får mulighet til selv å velge leveringsdato og -tidspunkt; natt, dag eller kveld, syv dager i uken, sier Anders Angen, daglig leder i Helthjem Netthandel.
Målet er å kunne levere pakker med Kolonial.no også samme dag som de er kjøpt på nett.
Samkjøring for fremtiden
- Samarbeid er vinn-vinn-vinn for kundene, butikkene og miljøet. Kundene får en enklere hverdag med større valgfrihet, og logistikken effektiviseres, så vi unngår å kjøre parallelle ruter med halvfulle biler. Det igjen gir bedre priser, mindre utslipp og færre biler på veiene. Veldig gøy å se at stadig flere butikker på kort tid har fått øynene opp for et felles løft for leveringstjenestene i Norge, sier Stene.
Kolonial.no har allerede utviklet smart teknologi for ruteplanlegging, som har redusert antal kjørte kilometer og CO2-utslipp med 9% per leveranse. Fra og med 2025 skal alle Kolonial-biler være utslippsfrie.
Tilbudet vil gjelder for kunder på Østlandet.
Kontakter
Jon Kåre SteneDistribusjonssjef
Tel:48185246jk@kolonial.noLouise FuchsKommunikasjonsdirektør
Tel:90256948louise.fuchs@kolonial.noBilder
Om Oda
Kolonial.no er Norges suverent største og billigste matbutikk på nett. Kolonial.no tilbyr et bredt utvalg dagligvarer og middagsretter, enten levert hjem eller til hentepunkt. Med effektiv drift og innkjøpssamarbeid med REMA 1000, holdes prisene lave. I tillegg til et stort utvalg man vanligvis finner i supermarkeder, tilbyr Kolonial.no spennende produkter fra lokale partnere som Strøm-Larsen, Godt Brød og Fiskcentralen. Selskapet ble startet i 2013 av 10 gründere med mål om å lage Norges beste handleopplevelse for dagligvarer og for å gjøre hverdagene friere og enklere. Nå er Kolonial.no det selskapet i sin kategori med raskest vekst i hele Norden.
Følg pressemeldinger fra Oda
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Oda på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Oda
André Knüppel blir ny administrerende direktør i Oda4.2.2025 11:00:00 CET | Pressemelding
Chris Poad går av som CEO i Oda Group. André Knüppel, som er nåværende COO i selskapet, blir ny CEO. Poad vil fortsette som rådgiver for styret. Fremover skal selskapet styrke veksten i Oda Norge og Mathem og øke fokuset på LaaS (Logistics-as-a-Service).
Oda velger Omnicom Media Group (OMG) som nytt mediebyrå i Norden. Avtalen skal ledes fra PHD i Norge23.1.2025 09:14:48 CET | Pressemelding
Det er god fart i PHD om dagen og fremover skal byrået lede kunderelasjonen til Oda med hele Omnicom Media Group (OMG) i ryggen. OMG er et av verdens største mediebyrånettverk med relevant erfaring og bred kompetanse som blir viktig for å skape videre vekst for Oda i Norge og søsterselskapet Mathem i Sverige.
Oda avslutter rekordåret med å knuse Kiwi på pris16.12.2024 11:51:27 CET | Pressemelding
Oda kom på andre plass i VGs matbørs i helgen og var bare 20 kroner bak førsteplassen. - Vi har jobbet knallhardt gjennom året for å kunne levere lave priser på døra, og dette resultatet er et bevis på det. Ekstra gøy er det jo at vi er hele 200 kroner billigere enn Kiwi, de som såkalt aldri gir seg på pris, sier kommersiell direktør i Oda, Anders Hansen.
Oda styrker fokus på Norge og Sverige og nedbemanner 150 i Oda Group Services4.6.2024 10:46:00 CEST | Pressemelding
Oda har mål om å nå lønnsomhet i både det norske og svenske markedet i løpet av 2025. Fremover ønsker selskapet å styrke fokus på det norske og svenske markedet og utsetter derfor videre internasjonal ekspansjon. I den forbindelse har selskapet varslet på et allmøte i dag at 150 ansatte vil bli nedbemannet i Oda Group Service, og at den svenske, norske og globale lederguppen vil bli slått sammen.
Oda har valgt Pol til å spisse lavprisprofilen6.5.2024 11:00:55 CEST | Pressemelding
Denne våren har Oda gjennomført en byråkonkurranse for å finne en samarbeidspartner som skal hjelpe Oda med å spisse lavprisprofilen. - Det var close race, men vi landet på Pol fordi vi opplever at Pol komplementerer teamet i Oda, men også utfordrer oss og har en tydelig forståelse av hvordan Oda bør kommunisere fremover, uttaler Nina Mikaelsen, markedsdirektør i Oda.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom