Power bygget TV-studio på to uker for å samle hundrevis av medarbeidere på kurs

Elektrokjeden kurser medarbeiderne jevnlig i hele året. På våren har de i tillegg en stor, nordisk samling hvor opptil 2500 medarbeidere fra hele Norden får opplæring i sesongens nye produkter.
– I disse tider måtte vi tenke nytt for å gjennomføre årets store opplæringsmesse, sier opplæringsleder Morten Hovland.
– Idéen kom for et par uker siden og her står vi i dag, kan han stolt fortelle i sitt nye TV-studio.
Ble inspirert av kjente mediehus
Løsningen ble å bygge et TV-studio med samme utstyr og teknologi som brukes av kjente mediehus som blant annet VG. Fra TV-studioet strømmes sendingen direkte til medarbeidere som kan aktivt stille spørsmål til kurslederen underveis. Hovland sier dette er kjernen i den heldigitaliserte opplæringen:
– Medarbeidernes mulighet til å delta aktivt med spørsmål er et viktig pedagogisk prinsipp for oss, men samtidig øker det også kvaliteten i informasjonen som deles, sier han.
Sparer millioner – men gleder seg til normalen
Hovland sier Power sparer mange millioner kroner på flybilletter og hotellovernattinger, men at de gleder seg til de igjen kan samle alle nordiske medarbeidere i Norge.
– Som en norskeid elektrokjede, er det hyggelig for oss å samle alle nordiske medarbeidere her i Norge. Vi gleder oss derfor til den dagen vi er tilbake til normalen, sier han og understreker at det nybygde TV-studioet fremover skal benyttes til mindre opplæringer og internkommunikasjon.
– Vi forbereder oss ekstra godt
Blant de mange leverandørene som holder videoopplæring er Ståle Braathen fra Grundig. Han er spesielt glad for muligheten alle har for å ta del i informasjonen, enten det er live, men også i opptak:
– Det at det blir gjort opptak av sendingen gjør jo at vi må forberede oss ekstra godt, og det kommer jo alle til gode, sier han og fortsetter:
– Videoproduksjonen var helproff fra Powers side, og med en engasjert programleder i Rasmus Wold gir vi tommel opp for denne typen opplæring fremover.
Vekst i mars og april
Adm. direktør i Power Norge, Anders Nilsen, forteller at nedstengningen av Norge – og Norden for øvrig – ikke har gitt negative resultater for elektrokjeden. Tvert i mot:
– Vi er ydmyke i den situasjonen vi er nå, hvor mange bedrifter og arbeidsplasser kjemper for å overleve. Samtidig kan vi ikke gjemme unna at jeg, og resten av laget av 2000 Power-medarbeidere i Norge, er glade for at vi har holdt driften gående og samtidig levert solid vekst.
Nilsen understreker at veksten er kommet i butikker med strenge rutiner for smittevern:
– Vi har gjort tilpasninger av smittevernhensyn, og var også tidlig ute med å lansere Drive Thru hvor vi kommer ut i bilen med varene. Det har vist seg å være kjempepopulært hos kundene, sier han.
Kontakter
Anders NilsenAdministrerende direktør
Tel:21 00 40 00anders.nilsen@power.noSiri Røhr-StaffNordisk PR- og kommunikasjonssjef
Tel:916 47 311Siri.Rohr-Staff@power.noBilder
Om Power
POWER er hele Nordens elektrogigant som utfordrer markedet med prisrobot og oppdaterte nettpriser i butikk. POWER-suksessen startet i Danmark i 2015. Senere åpnet vi i Finland og Sverige, og i mai 2017 kom POWER til Norge.
I POWER ønsker vi alltid å ligge ett steg foran, fordi vi vet at smarte, effektive løsninger holder prisene lave, samtidig som det gir den beste handleopplevelsen for kundene.
POWER Norge er et selskap eid av POWER International. POWER International eies av AWILHELMSEN AS og Dolphin Invest AS ved Øivind Tidemandsen. Det norskeide konsernet driver også POWER i Danmark, Finland og Sverige.
Følg pressemeldinger fra Power
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Power på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Power
Ny energimerking for mobiler og nettbrett: – Avslører hvor robust mobilen din er19.6.2025 11:03:50 CEST | Pressemelding
Fra 20. juni merkes alle nye mobiler og nettbrett etter EUs nye krav. POWER klargjør butikkene for etiketter som viser mer enn bare strømforbruk.
Switch-feber hos POWER5.6.2025 12:21:51 CEST | Pressemelding
Nintendo Switch 2 har skapt ny lanseringsrekord hos POWER. Allerede 30 minutter etter lansering var hundrevis av konsoller solgt i norske butikker, og salget fortsetter å øke i rekordfart.
Ekspert advarer: - Styr unna vaffeltabbene21.3.2025 07:00:00 CET | Pressemelding
Norge er på vaffeltoppen i Norden, men nordmenn gjør likevel mange feil når de tradisjonsrike hjertene skal tilberedes. Noen av tabbene kan være helseskadelige.
Pangstart for POWER-åpning13.3.2025 13:28:09 CET | Pressemelding
1000 kunder sto i kø da POWER Ringhuset inviterte til åpningsfest torsdag. Allerede før lunsj hadde omsetningen passert 7,5 millioner kroner.
POWER med storsatsing i Oslo27.1.2025 09:25:47 CET | Pressemelding
Den norskeide elektronikkjeden styrker seg i hovedstaden med to nye varehus, som en del av en større nasjonal vekststrategi.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom