Power lanserer Drive-Thru for å begrense smittespredningen

Smittevernhensyn har gjort at elektrokjeden nå ønsker å tilby alternative måter å sikre varetilgang til kundene.
– Mange i Norge er nå i den situasjonen at de er bekymret for smitte, eller er i en karantene som gjør at de må unngå andre mennesker. Vi har derfor fått utviklet et Drive-Thru-konsept som mange kjenner igjen fra fast food-bransjen, sier adm. dir. Anders Nilsen i Power.
Nilsen forteller at idéen kom fra en av medarbeiderne i forrige uke, og at tjenesten ble utviklet på noen få dager.
Slik fungerer det:
- Kunden reserverer varen med Click&Collect på power.no
- Kunden kjører til butikk – og ringer oppgitt telefonnummer ved ankomst
- Betjeningen bringer varene til bilen
- Kunden betaler med Vipps
– På denne måten sikrer vi at kundene får tak i det de trenger, uten at de trenger å forlate bilen, sier Nilsen.
Køstyring med inspirasjon fra fast food-bransjen
For å gjøre avhentingen enklere, er venteområdet merket med en portal.
– Portalen gjør at det er svært tydelig hvor man skal vente, sikrer en god køordning, akkurat slik man kjenner fra fast food-bransjen, sier norgessjefen.
Fordobling av «Hent i butikk»
Elektrokjeden merker at mange trenger hvitevarer til matoppbevaring og klesvask, mobiler og datamaskiner til å kommunisere med jobb, familie og venner, støvsugere til rengjøring og TV og nettbrett til underholdning.
– Vi ser også at dobbelt så mange velger vår klikk og hent-løsning, Click & Collect, sammenliknet med året før. Det er tydelig at mange nå ønsker at vi finner frem varene på forhånd før de kommer i butikken, sier han.
– Vår nye Drive-Thru-løsning sikrer i tillegg at kunden kan bli i bilen hele tiden, og på den måten sikre en enda tryggere handel, avslutter Nilsen.
Kontakter
Anders NilsenAdministrerende direktør
Tel:21 00 40 00anders.nilsen@power.noSiri Røhr-StaffNordisk PR- og kommunikasjonssjef
Tel:916 47 311Siri.Rohr-Staff@power.noBilder

Om Power
POWER er hele Nordens elektrogigant som utfordrer markedet med prisrobot og oppdaterte nettpriser i butikk. POWER-suksessen startet i Danmark i 2015. Senere åpnet vi i Finland og Sverige, og i mai 2017 kom POWER til Norge.
I POWER ønsker vi alltid å ligge ett steg foran, fordi vi vet at smarte, effektive løsninger holder prisene lave, samtidig som det gir den beste handleopplevelsen for kundene.
POWER Norge er et selskap eid av POWER International. POWER International eies av AWILHELMSEN AS og Dolphin Invest AS ved Øivind Tidemandsen. Det norskeide konsernet driver også POWER i Danmark, Finland og Sverige.
Følg pressemeldinger fra Power
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Power på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Power
Ny energimerking for mobiler og nettbrett: – Avslører hvor robust mobilen din er19.6.2025 11:03:50 CEST | Pressemelding
Fra 20. juni merkes alle nye mobiler og nettbrett etter EUs nye krav. POWER klargjør butikkene for etiketter som viser mer enn bare strømforbruk.
Switch-feber hos POWER5.6.2025 12:21:51 CEST | Pressemelding
Nintendo Switch 2 har skapt ny lanseringsrekord hos POWER. Allerede 30 minutter etter lansering var hundrevis av konsoller solgt i norske butikker, og salget fortsetter å øke i rekordfart.
Ekspert advarer: - Styr unna vaffeltabbene21.3.2025 07:00:00 CET | Pressemelding
Norge er på vaffeltoppen i Norden, men nordmenn gjør likevel mange feil når de tradisjonsrike hjertene skal tilberedes. Noen av tabbene kan være helseskadelige.
Pangstart for POWER-åpning13.3.2025 13:28:09 CET | Pressemelding
1000 kunder sto i kø da POWER Ringhuset inviterte til åpningsfest torsdag. Allerede før lunsj hadde omsetningen passert 7,5 millioner kroner.
POWER med storsatsing i Oslo27.1.2025 09:25:47 CET | Pressemelding
Den norskeide elektronikkjeden styrker seg i hovedstaden med to nye varehus, som en del av en større nasjonal vekststrategi.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom