Synnøve Finden tar Korea med storm
Koreas svar på Synnøve Finden
Busan er Koreas nest største by, her har Seolim Lee, introdusert brunost til Sør-Koreanere med stor suksess. Seolim Lee har hårete mål for Synnøve i Korea, hun vil at Synnøve i Korea skal bety brunost, akkurat som Coca Cola betyr Cola. Hun er Korea sitt svar på Synnøve.
Flere utsalgssteder
Så langt har de lykkes godt i Korea med 3 butikker. De har en Vaffelbutikk, Shinobe Haeundae, en restaurant Shinobe av Skansen og en Vaffelshop pop-up store på et kjøpesenter Shinsegae Centum City Branch. De selger også brunost til kafeer og til nettbutikker. Her har Synnøve etter hvert blitt en merkevare.
Seung Woo Tak jobber med shipping i faren sitt firma og er i Norge annen hvert år. Han forelsket seg Synnøves brunost og har funnet opp en helt ny type sprø vaffelen som de bruker for å selge brunost på.
17. november åpnet Shinobe Brown Cheese i Daegu. Dague er Koreas tredje største by.
Spennende utvikling
Synnøve har et tett samarbeid med det koreanske paret, som bruker mye av merkekommunikasjonen fra Norge.
- Det er veldig spennende med Koreasatsingen vår. De er tidlig ute med å selge våre nyheter og utvikler også egne konsepter. Du bruker Synnøve-jenta for alt det er verdt. De er også en inspirasjon for oss, sier Mikkel Haugstveit, markedssjef for Synnøve.
Starten på et større Sør-Korea eventyr for Synnøve.
- Vi er så heldige som har fantastisk god råvare, og kombinert med våre dyktige ystere, har vi knallgode produkter koreanerne gjerne vil ha mer av. Nå har de også begynt å selge klemmeosten vår. Vi ser på dette som starten på langt og samarbeid, sier Haugstveit
Nøkkelord
Kontakter
Mikkel HaugstveitSenior Marketing Manager
Mikkel har ansvaret for hele Synnøve-porteføljen til Scandza.
Bilder
Om Scandza
Følg pressemeldinger fra Scandza
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Scandza på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Scandza
Synnøves Rabagast går for gull under NM i ost!21.10.2021 16:46:18 CEST | Pressemelding
NM i ost arrangeres i Oslo på DOGA den 22. oktober. 56 ysterier har sendt inn ca. 250 oster. Blant dem finner du Rabagast som er laget på Synnøves ysteri i Namsos.
Jordanes vurderer notering av Scandza på hovedlisten ved Oslo børs - Siv Jensen styreleder1.9.2021 20:03:21 CEST | Pressemelding
Jordanes vurderer å børsnotere sitt største porteføljeselskap, Scandza, som er kjent for sterke merkevarer som bla Synnøve, Sørlandschips, Finsbråten, Leiv Vidar, Go’ Vegan.
Scandza owner Jordanes acquires Umoe Restaurants17.8.2021 09:51:05 CEST | Press release
Jordanes AS, owner of the Scandza Group, has reached an agreed with Umoe AS to acquire 100% of the shares in Umoe Restaurants AS. At the same time, Jens Ulltveit-Moe becomes a shareholder in Jordanes and a Director of the Board.
Tirl Eckhoff velger Mylk™.5.8.2021 12:30:37 CEST | Pressemelding
Verdens beste skiskytter, Tiril Eckhoff skal være med å løfte frem Mylk™ fra Berit™. Tiril har stabilisert seg på et helt nytt nivå og vært i toppen av verdenscupen flere år på rad. Sist sesong vant hun både verdenscupen og flere gull i VM. Nå ønsker hun å løfte frem en av grunnene til at hun har lykkes - viktigheten av å få i seg nok mat og riktig mat.
Synnøve treffer unge med animasjon6.7.2021 16:56:56 CEST | Pressemelding
Med mindre budsjetter enn sine konkurrenter måtte Synnøve Finden tenke smartere for oppnå like mye oppmerksomhet. Med en gjennomarbeidet visuell identitet, smart mediaplassering og animasjon klarte de det.