
Klarna lanserer unik app for priskupp og en bedre shoppingopplevelse

– Vi ønsker å hjelpe forbrukeren gjennom hele shoppingprosessen, fra oppdagelse og planlegging til kjøp og opplevelsen etter kjøp. Alt dette skjer i den nye appen vår, sier markedsdirektør i Klarna Norge, Thomas Elvestad.
1 av 2 sjekker ofte priser i flere butikker før de handler
Klarna benyttes i dag av mer enn 7100 norske nettbutikker. Appen deres brukes allerede av mer enn 500 000 nordmenn månedlig.
Ifølge en representativ undersøkelse Klarna har foretatt blant 1077 nordmenn, oppgir halvparten av de spurte at de ofte sammenligner priser på et produkt i ulike butikker før de kjøper. 1 av 4 oppgir også at de ofte venter til prisen på et produkt de ønsker seg settes ned før de gjennomfører kjøpet.
Den forbedrede appen skal ifølge Elvestad for alvor introdusere nordmenn for «social shopping».
– Dette er en totalløsning hvor brukerne finner inspirasjon, kan lage ønskelister og få varslinger når produkter de ønsker seg settes ned i pris. Kjøpsreisen blir helt sømløs - fra inspirasjon, prissøk og bestilling til levering, sier Elvestad.
Ønskelister, prisvarsling, inspirasjon og eksklusive tilbud
- I appen kan kunden enkelt lage ønskelister med produkter fra alle norske nettbutikker. Denne kan de dele med familie og venner, for eksempel julegaveønsker, eller beholde privat.
- Med varsel om prisfall kan de som bruker av Klarna-appen få beskjed når produktet de er på utkikk etter settes ned i pris.
- Kunden får også skreddersydd inspirasjon basert på sine interesser. De kan også følge sine favorittbutikker og profiler for å bli inspirert.
I appen vil de også få eksklusive tilbud og personlig inspirasjon fra hele verden, tilpasset egne ønsker og interesser.
– Kundene vil ha inspirasjon, de vil ha det enkelt og de vil ha valuta for pengene. Med den nye Klarna-appen hever vi hele kundereisen ved å tilby alle aspektene i en shoppingprosess på ett sted. Det vil gi kundene et personalisert tilbud som er helt unikt i dag, sier Elvestad.
Store muligheter for nettbutikkeiere til å nå flere kunder
– For nettbutikkeiere betyr dette helt unike muligheter for å skaffe seg langt flere kunder og levere inspirasjon med hjelp av oss. Selv om Klarna allerede har flere av de største merkevarene i Norge og verden for øvrig på kundelisten, er vi alltid klare for å hjelpe nye og fremoverlente nettbutikker med å lykkes, sier markedsdirektør i Klarna Norge, Thomas Elvestad.
Kontakter
Thomas ElvestadMarkedsdirektør
Klarna Norge
Bilder




Om Klarna
Siden 2005 har Klarna jobbet med å akselerere handelen med forbrukerens behov i sentrum. Med over 150 millioner aktive forbrukere globalt og 2,5 millioner transaksjoner om dagen, revolusjonerer Klarnas rettferdige, bærekraftige og AI-drevne betalings- og shoppingløsninger måten vi handler på nett og i fysisk butikk. De gir forbrukerne det som skal til for å handle smartere, tryggere og enklere. Globalt har mer enn 550 000 butikker, inkludert H&M, Saks, Sephora, Macys, Ikea, Expedia Group, Nike og Airbnb, tatt i bruk Klarnas innovative teknologi og markedsføringsløsninger for å drive vekst og lojalitet. For mer informasjon, besøk Klarna.com
Følg pressemeldinger fra Klarna
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Klarna på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Klarna
Kraftig økning i nettsalget av parfyme: Dufter til menn vokser klart mest6.6.2024 07:32:54 CEST | Pressemelding
Bare i løpet av årets første fire måneder har salget av parfyme og andre duftprodukter gjennom Klarna økt med hele 77 prosent fra samme periode i fjor. Duft til menn, og økt salg blant unge voksne, er blant de viktigste årsakene til den kraftige økningen.
AI hjelper Klarna med å redusere kostnadene til markedsføring med 100 millioner kroner29.5.2024 11:23:28 CEST | Pressemelding
Klarna, den AI-drevne globale betalingsleverandøren og shoppingassistenten, har redusert salgs- og markedsføringskostnadene med 11 prosent i 1. kvartal 2024. AI står for 37 prosent av kostnadsbesparelsene, eller rundt 100 millioner svenske kroner årlig.
900 norske nettbutikker har tatt i bruk Klarnas nye innloggingstjeneste: Enormt potensial28.5.2024 11:56:24 CEST | Pressemelding
Mer enn 900 norske nettbutikker tilknyttet Nordens største netthandelsplattform, Mystore, er nå live med Klarnas nye innloggingstjeneste, «Sign in with Klarna.»
Klarnas betalingsløsninger blir tilgjengelig i Nets kasse15.5.2024 10:01:02 CEST | Pressemelding
Klarna, den AI-drevne globale betalingsleverandøren og shoppingassistenten, og Nets, en del av den ledende europeiske betalingsleverandøren Nexi Group, meddeler i dag at de har inngått et partnerskap som gjør Klarnas populære betalingsmåte tilgjengelig for alle nordiske nettbutikker som selger gjennom Nets.
Klarnas AI-assistent håndterer 2 av 3 kundeservice-chatter etter en måned28.2.2024 08:32:25 CET | Pressemelding
Klarna presenterer nå sin nye AI-assistent – bygd på OpenAI-teknikk. Bare etter en måneds bruk av kundene, taler resultatene sitt tydelige språk: