

Synnøve øker mangfoldet i ostedisken – utfordrer Tine

I et dagligvaremarked hvor de store aktørene dominerer er det viktig med leverandører som Synnøve.
- Vi bidrar med innovasjon og nytenkning. Vi skal utfordre hele tiden og gi forbruker flere og bedre produkter å velge mellom, sier Mikkel Haugstveit, Markedssjef, Synnøve
Synnøve Klemmeost med mindre fett
Den nye Klemmeosten fra Synnøve har mindre fett, færre kalorier og spennende smaker; Hot & flirty Italian tomato & herbs, Smokin’ Bacon and Creamy Pesto & Avocado. Smakene passer perfekt rett på brødskiva enten til frokost, lunsj eller kveldsmat. Den er også utmerket til toast eller rett i pastaen. Klemmeosten inneholder kun 5-7% fett og har ca.23-24 kcal per skive. I tillegg kommer den i en praktisk forpakning som er enkel å bruke og enkel å ta med. Forpakningen har 50% mindre emballasje enn tilsvarende produkt i tube. Osten er produsert i Namsos med lokal norsk melk.
Synnøve Fløtemys vinter
Synnøve Fløtemys Vinter er en søt og krydret fløtemysost med en deilig smak av pepperkake. Brunosten er kokt i gryte på godt gammeldags vis, noe som gir produktet en mild og rund smak. Fløtemys vinter er perfekt når du ønsker litt julestemning på brødskiven! Kommer i begrenset opplag.
Synnøve Norsk Grillost
Nå kommer norsk produsert Grillost inspirert av Halloumi type ost – vi kaller den Synnøve Norsk Grillost. Synnøve Norsk Grillost er en fast ost som passer perfekt til steking og grilling og som får en herlig stekeskorpe. Osten er ystet på norsk melk fra Namdalen og passer utmerket til middag enten som tilbehør eller som et alternativ til kjøtt. Serveres varm rett fra grillen eller stekepannen. Sverige og Norge har det vært Halloumi-skam en god stund på grunn av det høye antibiotikaforbruket i dyrehold på Kypros der Halloumi produseres. Vi har jobbet en lenge med å utvikle vår egen grillost og endelig er vi klare til lansering.
Synnøve Revet ost
Synnøve Revet pakkes i pose, dermed bruker vi hele 65% mindre plast per pakke enn de som pakker det i beger. Et enkelt tips til de som ønsker å redusere plastforbruket ditt.
Synnøve Gresk Uten tilsatt sukker
Synnøve Gresk Uten tilsatt sukker er en lettere variant gresk yoghurt, helt uten fett og uten tilsatt sukker. Granateple & Rose og Sitron, Lime & Jasmin er helt unike og spennende smaker som kombinerer søte og friske fruktsmaker med et hint av rose eller jasmin. Mattrenden med blomstersmaker går langt tilbake, men har de siste årene kommet sterkt tilbake både i restaurantbransjen og i produkter som yoghurt. Yoghurtene er rik på protein, og har den samme fyldige konsistensen og gode smaken som ekte gresk yoghurt skal ha! Serien bygger videre på Synnøve Gresk yoghurt, og er et alternativ for de som ønsker en lettere variant uten tilsatt sukker.
Kontakter
Mikkel HaugstveitSenior Marketing Manager
Mikkel har ansvaret for hele Synnøve-porteføljen til Scandza.
Bilder
Om Scandza
Følg pressemeldinger fra Scandza
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Scandza på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Scandza
Synnøves Rabagast går for gull under NM i ost!21.10.2021 16:46:18 CEST | Pressemelding
NM i ost arrangeres i Oslo på DOGA den 22. oktober. 56 ysterier har sendt inn ca. 250 oster. Blant dem finner du Rabagast som er laget på Synnøves ysteri i Namsos.
Jordanes vurderer notering av Scandza på hovedlisten ved Oslo børs - Siv Jensen styreleder1.9.2021 20:03:21 CEST | Pressemelding
Jordanes vurderer å børsnotere sitt største porteføljeselskap, Scandza, som er kjent for sterke merkevarer som bla Synnøve, Sørlandschips, Finsbråten, Leiv Vidar, Go’ Vegan.
Scandza owner Jordanes acquires Umoe Restaurants17.8.2021 09:51:05 CEST | Press release
Jordanes AS, owner of the Scandza Group, has reached an agreed with Umoe AS to acquire 100% of the shares in Umoe Restaurants AS. At the same time, Jens Ulltveit-Moe becomes a shareholder in Jordanes and a Director of the Board.
Tirl Eckhoff velger Mylk™.5.8.2021 12:30:37 CEST | Pressemelding
Verdens beste skiskytter, Tiril Eckhoff skal være med å løfte frem Mylk™ fra Berit™. Tiril har stabilisert seg på et helt nytt nivå og vært i toppen av verdenscupen flere år på rad. Sist sesong vant hun både verdenscupen og flere gull i VM. Nå ønsker hun å løfte frem en av grunnene til at hun har lykkes - viktigheten av å få i seg nok mat og riktig mat.
Synnøve treffer unge med animasjon6.7.2021 16:56:56 CEST | Pressemelding
Med mindre budsjetter enn sine konkurrenter måtte Synnøve Finden tenke smartere for oppnå like mye oppmerksomhet. Med en gjennomarbeidet visuell identitet, smart mediaplassering og animasjon klarte de det.