
Klarna inngår omfattende samarbeid med Varner i hele Norden

I Norge står familieeide Varner bak kjente varemerker som Dressmann, Cubus, Bik Bok, Volt, Carlings, Wow og Urban Sport. Nå skal de sammen med Klarna akselerere sin satsing på netthandel.
– Vårt og hele retailbransjens behov for å kunne tilby kundene en helt friksjonsfri kjøpsopplevelse på nett har økt ytterligere det siste året. Klarna har flere av verdens ledende varemerker innen mote og livsstil i sin portefølje, og vi er overbevist om at deres ekspertise og erfaring kommer til å gjøre våre kunder enda mer fornøyde og føre til et langvarig partnerskap mellom Klarna og Varner, sier markedssjef i Varner, Knut Vidar Nilsen.
Bare i løpet av våren og sommeren har de merket en kraftig etterspørselsvekst i sine mange nettbutikker og kommer til å ha en omsetning på rundt en milliard svenske kroner fra netthandel i løpet av i år.
Vil tilby Klarna Shipping Assistant
I tillegg til Klarnas smidige og fleksible betalingsløsninger vil også Varners motekjeder på nett tilby Klarna Shipping Assistant (KSA). Denne gjør det mulig for kunden enkelt selv å velge leveringsmåte og utleveringspunkt i nettløsningen. Det betyr at om det er enklere for deg å hente pakken i nærheten av jobben din, kan du velge det direkte i løsningen.
Kunden kan også enkelt følge leveransen i Klarnas app og få et varsel når produktet har ankommet utleveringsstedet. Dette gjør det enkelt og oversiktlig, ved at alt samlet på ett sted.
– Varner har som ambisjon å ligge i forkant, ikke bare når det gjelder mote, men også innovasjon og service til sine kunder. Det gjør oss til en perfekt match. Vi er selvsagt veldig stolte over å få være med og utvikle hele handleopplevelsen for Varners mange og populære varemerker. Gjennom dette partnerskapet får Varners varemerker økt sin eksponering mot de mange millionene kunder som benytter seg av Klarnas app i Norden. Samtidig får Varners kunder en enkel og smidig kjøpsopplevelse både når de foretar det faktiske kjøpet, og i forbindelse med levering og eventuell returhåndtering, sier markedsdirektør i Klarna Norge, Thomas Elvestad.
Samarbeidet inkluderer følgende varemerker:
Norge
Dressmann, Volt, Bik Bok, Carlings, Cubus, Wow og Urban Sport
Sverige
Dressmann, Volt, Bik Bok, Carlings, Cubus, Junkyard
Finland
Dressmann, Volt, Bik Bok, Carlings, Cubus
Om Varner:
Varner er et av Nord Europas største motekonserner med fysiske butikker og nettbutikker i seks land; Norge, Sverige, Finland, Danmark, Island og Tyskland.
Konsernet består av motekjedene Bik Bok, Carlings, Cubus, Dressmann, Dressmann XL, Urban, Volt, Wow, Junkyard og Levi’s Store.
Varner er et verdidrevet selskap, hvor mennesker er i sentrum for alt vi gjør.
Kontakter
Varner:
Julie Bragli Eckhardt
Head of Communication
juliebragli.eckhardt@varner.com
Thomas ElvestadMarkedsdirektør
Klarna Norge
Bilder






Om Klarna
Siden 2005 har Klarna jobbet med å akselerere handelen med forbrukerens behov i sentrum. Med over 150 millioner aktive forbrukere globalt og 2,5 millioner transaksjoner om dagen, revolusjonerer Klarnas rettferdige, bærekraftige og AI-drevne betalings- og shoppingløsninger måten vi handler på nett og i fysisk butikk. De gir forbrukerne det som skal til for å handle smartere, tryggere og enklere. Globalt har mer enn 550 000 butikker, inkludert H&M, Saks, Sephora, Macys, Ikea, Expedia Group, Nike og Airbnb, tatt i bruk Klarnas innovative teknologi og markedsføringsløsninger for å drive vekst og lojalitet. For mer informasjon, besøk Klarna.com
Følg pressemeldinger fra Klarna
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Klarna på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Klarna
Kraftig økning i nettsalget av parfyme: Dufter til menn vokser klart mest6.6.2024 07:32:54 CEST | Pressemelding
Bare i løpet av årets første fire måneder har salget av parfyme og andre duftprodukter gjennom Klarna økt med hele 77 prosent fra samme periode i fjor. Duft til menn, og økt salg blant unge voksne, er blant de viktigste årsakene til den kraftige økningen.
AI hjelper Klarna med å redusere kostnadene til markedsføring med 100 millioner kroner29.5.2024 11:23:28 CEST | Pressemelding
Klarna, den AI-drevne globale betalingsleverandøren og shoppingassistenten, har redusert salgs- og markedsføringskostnadene med 11 prosent i 1. kvartal 2024. AI står for 37 prosent av kostnadsbesparelsene, eller rundt 100 millioner svenske kroner årlig.
900 norske nettbutikker har tatt i bruk Klarnas nye innloggingstjeneste: Enormt potensial28.5.2024 11:56:24 CEST | Pressemelding
Mer enn 900 norske nettbutikker tilknyttet Nordens største netthandelsplattform, Mystore, er nå live med Klarnas nye innloggingstjeneste, «Sign in with Klarna.»
Klarnas betalingsløsninger blir tilgjengelig i Nets kasse15.5.2024 10:01:02 CEST | Pressemelding
Klarna, den AI-drevne globale betalingsleverandøren og shoppingassistenten, og Nets, en del av den ledende europeiske betalingsleverandøren Nexi Group, meddeler i dag at de har inngått et partnerskap som gjør Klarnas populære betalingsmåte tilgjengelig for alle nordiske nettbutikker som selger gjennom Nets.
Klarnas AI-assistent håndterer 2 av 3 kundeservice-chatter etter en måned28.2.2024 08:32:25 CET | Pressemelding
Klarna presenterer nå sin nye AI-assistent – bygd på OpenAI-teknikk. Bare etter en måneds bruk av kundene, taler resultatene sitt tydelige språk: