
PepsiCo Nordic støtter Matsentralen

Denne donasjonen er en del av en større donasjon fra PepsiCo Nordics. I hvert av de nordiske landene mottar en veldedighetsorganisasjon med fokus på å hjelpe til med måltider en donasjon fra PepsiCo Nordics. Totalt vil 300 000 næringsrike måltider gå til trengende barn og familier i de fem landene.
Siden Covid-19 utbruddet begynte, har både PepsiCo og PepsiCo Foundation forpliktet seg til å globalt bidra med over $50 millioner øremerket måltider til trengende familier og barn uten nok penger til å kjøpe mat. Denne støtten har gått til de mest utsatte gruppene i samfunnet, spesielt til eldre og barnefamilier. I mange land bidrar PepsiCo også til lokale sykehusansatte som utfører sitt viktige arbeid.
Matsentralens arbeid med å omfordele overskuddsmat fra matindustrien til ideele organisasjoner som hjelper vanskeligstilte i krevende livssituasjoner er ekstra viktig og nødvendig i korona-tider. Selv om Covid-19 situasjonen gradvis bedres i mange land, er det fortsatt økonomiske utfordringer og økende arbeidsledighet, noe som betyr at den viktige støtten må fortsette. PepsiCo Nordic sin donasjon i Norge går til Matsentralens syv matbanker over hele Norge. I tillegg vil donasjonen støtte pilotprosjektet “Matsentralen Kjøkken”, hvor næringsrike måltider tilberedes av mat fra Matsentralens lager.
Anders B. Pedersen, Administrerende direktør, PepsiCo Nordics:
“Koronakrisen har påvirket alle i samfunnet vårt, men aller mest de mest utsatte i samfunnet. Det betyr mye for meg og våre ansatte å kunne bidra til Matsentralens arbeid med å gi balanserte, sunne og næringsrike måltider til de som trenger det mest. Vi er stolte av arbeidet Matsentralen gjør.
Cristiano Aubert, Styreleder i Matsentralen:
“Som matbank og veldedig organisasjon, er vi 100% avhengige av velviljen fra et bredt spekter av sponsorer. I disse vanskelige tider har etterspørselen etter mat fra matbankene våre økt med opptil 50%, så det å få økonomisk støtte fra PepsiCo slik at vi faktisk kan håndtere en så dramatisk økning er virkelig en velsignelse.
Nøkkelord
Kontakter
Ylva FreieslebenNordic Public Affairs & Communications Manager
Tel:+45 234 80 502ylva.freiesleben@pepsico.comBilder
Om PepsiCo
PepsiCo-produkter nytes av forbrukere mer enn en milliard ganger om dagen i mer enn 200 land og territorier over hele verden. PepsiCo genererte over $67 milliarder dollar i nettoinntekter i 2019, drevet av en komplementær mat- og drikkevareportefølje som inkluderer Pepsimax, Lay’s, Doritos, Gatorade, 7UP, Mountain Dew, Quaker og Tropicana. PepsiCos produktportefølje inkluderer et bredt utvalg av smakfulle mat- og drikkevarer, inkludert 23 varemerker som genererer mer enn 1 milliard dollar hver i estimert årlig omsetning.
Guiding PepsiCo er vår visjon om å være den globale lederen innenfor Convenient Foods and Beverages gjennom Winning with Purpose. “Winning with Purpose” reflekterer vår ambisjon om å vinne bærekraftig i markedet og integrere samfunnsansvar i alle aspekter av virksomheten.
For mer informasjon, www.pepsico.com
Følg pressemeldinger fra PepsiCo
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra PepsiCo på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra PepsiCo
PEPSICO ER STOLT, NY SPONSOR AV UEFA FOTBALL FOR KVINNER26.8.2020 12:07:16 CEST | Pressemelding
NEW YORK, 26. august, 2020 – I forkant av UEFAs Mesterligafinale for kvinner den 30. august, har PepsiCo (NASDAQ: PEP) nå annonsert en flerårig sponsoravtale med kvinnefotballen i UEFA for ytterligere å styrke tilstedeværelsen i fotballens elite-sjikt. Det nye fotball-samarbeidet vil gå parallelt med det eksisterende sponsoratet av UEFA Champions League (Mesterligaen) for menn.
PEPSI MAX INTRODUSERER “SOUND OF TOMORROW”-finalistene7.7.2020 08:00:00 CEST | Pressemelding
Disse skal kjempe om seieren på en fantastisk live-stream arrangert av Tomorrowland tirsdag 7. juli. Legestudenten Mattias Klakegg (21) fra Jølster i Vestland er én av fire finalister.
PEPSICO VIL MER ENN TREDOBLE RESIRKULERT INNHOLD I PLASTFLASKER TIL 50 % I EU INNEN 20305.9.2018 10:14:00 CEST | Pressemelding
I dag kunngjorde PepsiCo at de har satt mål om å øke innholdet av resirkulert plast i plastflaskene deres til 50 % innen 2030 i hele EU, med et delmål på 45 % innen 2025. Dermed tredobler selskapet bruken av resirkulert plast tilsvarende 50 000 tonn rPET.
LANSERER ‘NYE REGLER’ FOR ÅPNINGSSEREMONIEN TIL UEFA CHAMPIONS LEAGUE-FINALEN8.5.2018 12:06:59 CEST | Pressemelding
UEFA & PEPSI® LANSERER ‘NYE REGLER’ FOR ÅPNINGSSEREMONIEN TIL UEFA CHAMPIONS LEAGUE-FINALEN (PRESENTERT AV PEPSI), DUA LIPA OPPTRER PÅ FINALEN I KIEV.
LOVE IT LIVE IT med Leo Messi, Marcelo, Toni Kroos, Carli Lloyd & Dele #LoveitLiveit6.3.2018 11:00:00 CET | Pressemelding
Verdensstjernene spiller gatefotball i ny, global TV-reklame. Ikoniske bilder og lokal kunst forteller en personlig historie om verdens beste spillere, inkludert Pepsi MAX-ambassadør Leo Messi.