PepsiCo

PEPSICO ER STOLT, NY SPONSOR AV UEFA FOTBALL FOR KVINNER

NEW YORK, 26. august, 2020 – I forkant av UEFAs Mesterligafinale for kvinner den 30. august, har PepsiCo (NASDAQ: PEP) nå annonsert en flerårig sponsoravtale med kvinnefotballen i UEFA for ytterligere å styrke tilstedeværelsen i fotballens elite-sjikt. Det nye fotball-samarbeidet vil gå parallelt med det eksisterende sponsoratet av UEFA Champions League (Mesterligaen) for menn.

«PepsiCo er stolte av at vi nå samler og styrker vårt globale partnerskap med UEFA, gjennom å inkludere UEFA fotball for kvinner,» sier Ram Krishan, Global Chief Commercial Officer i PepsiCo. «Dette skaper energi og fremdrift i utviklingen av sporten – og for vår globale forretningsvirksomhet. Vi ser frem til å bidra til å akselerere den pulserende utviklingen og gi vår støtte til framtidens kvinnefotball».

Avtalen går over fem år og innebærer at PepsiCo støtter kvinnefotball på alle nivåer til og med sommeren 2025, med PepsiCo som hovedpartner på UEFA Champions League for kvinner, UEFA EM i fotball for kvinner, UEFA mesterskapene for kvinner U19 og U17, og UEFA Futsal EURO for kvinner, samt UEFA sitt Together #WePlayStrong initiativ, som har som formål å oppmuntre flere jenter og kvinner til å spille fotball.

«Populariteten og interessen for kvinnefotball øker hvert år, og derfor er det svært gledelig å ha støtten fra en så pålitelig samarbeidspartner som PepsiCo med oss på denne spennende reisen,» sier Guy-Laurent Epstein, markedsdirektør i UEFA Events SA. «I løpet av de siste fem årene har PepsiCo vært en innovativ og innflytelsesrik partner for UEFA Champions League, og vi ser frem til å trekke veksler på denne energien og erfaringen for å løfte kvinnefotballen til nye høyder.»

Siden PepsiCo ble en nøkkelsponsor av UEFA Champions League i 2015, har man samarbeidet med UEFA for å skape engasjement og bringe fansen nærmere utøverne og sporten de elsker, herunder kvinnelige profiler som Lieke Martens.

«Å få en stor sponsor som PepsiCo inn i kvinnefotballen i UEFA innebærer en anerkjennelse og en fremtidig innflytelse som utøvere og fans i kvinnefotballen både trenger og fortjener,» sier Martens. «Jeg har virkelig likt samarbeidet med PepsiCo og kjente merkevarer som Lay´s, og ser fram til hvordan de vil få løfte kvinnefotballen – for dette er ikke bare en versjon av herrefotballen, dette er en liga som står på helt egne bein.»

Årlig, og i over 100 land har den kombinerte slagkraften til UEFA Champions League og merkenavnene til PepsiCo gjort inntrykk. PepsiCo vil inkludere UEFA i sin markedsføringsstrategi både på herre- og kvinnesiden, frontet gjennom merkenavn som Pepsi®, Lay’s® and Gatorade™.

Nicole.Tronolone@pepsico.com

Om PepsiCo

PepsiCo
Lilleakerveien 4, 5 etg.

+47 22 13 25 00http://www.pepsico.com.

Om PepsiCo
Hver dag har mer enn en milliard forbrukere i mer enn 200 land glede av produkter fra PepsiCo. PepsiCo genererte mer enn 67 milliarder USD i resultat i 2019, drevet av en komplementær mat – og drikkeportefølje som inkluderer merkevarer slik som Frito-Lay, Gatorade, Pepsi-Cola, Quaker og Tropicana. PepsiCo’s produktportefølje inkluderer et bredt utvalg av fristende mat – og drikkevarer, inkludert 23 merkevarer som hver og en genererer mer enn 1 milliard USD i estimert årlig butikksalg.

PepsiCo’s visjon er å være den globale lederen på mat- og drikkevarer ved å vinne med purpose. Å vinne med purpose reflekterer vår ambisjon om å vinne bærekraftig i markedet og innarbeide purpose i alle aspekter ved vår virksomhet. For mer informasjon, besøk www.pepsico.com.

Følg pressemeldinger fra PepsiCo

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra PepsiCo på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra PepsiCo