
Gi fingeren til tradisjoner: 1 av 5 usikre på om kvinner kan fri

Den 29. februar i år er det skuddårsdag. Etter gammel skikk og tradisjon har dette vært ansett som den ene dagen hvert fjerde år da kvinner kunne tillate seg å fri til sin utkårede. I en representativ undersøkelse Klarna har fått utført oppgir hele 22 prosent av de spurte at de enten er i mot eller er skeptiske til at kvinner frir på andre dager enn på skuddårsdagen.
– Vi i Klarna gir fingeren til foreldede tradisjoner og forventninger og feirer at alle skal kunne få den eller det de elsker, enten det gjelder shopping eller livet generelt. Derfor har vi designet et par eksklusive forlovelsesringer som symboliserer kjærlighet, uavhengig av gamle skikker og tradisjoner, sier markedsdirektør i Klarna Norge, Thomas Elvestad.
Bare menn har planer om å fri på skuddårsdagen
Åtte prosent av de spurte i undersøkelsen har imidlertid planer om å fri – eller forventer å bli fridd til på skuddårsdagen. Ingen av de spurte kvinnene hadde imidlertid planer om å fri på denne dagen.
Klarna er Norges største betalingsleverandør på nett. 64 prosent av alle nordmenn som handlet på nett det siste året benyttet tjenesten. De er mest kjent for å tilby kundene en trygg shoppingopplevelse ved at man betaler for varene først etter at man har mottatt og prøvd dem.
Forlovelsesringer fra kjendisstylisten til Madonna og Lady Gaga
I samarbeid med den verdenskjente kjendisstylisten og fashion-aktivisten Bea Åkerlund lanserer Klarna i dag to forlovelsesringer, «The Knight Finger” og «Unification» som skal symbolisere at alle kan fri til hvem de vil når de vil.
Åkerlund jobber med kjendiser som Madonna, Lady Gaga og Beyoncé, og er kjent for sin innovative og overdådige stil.
– Livet er fullt av prinsipper og forventninger om hvem og hvordan vi skal være. Disse ringene er designet for å inspirere oss til å være fryktløse i jakten på kjærligheten, elske på egne premisser, legge tradisjoner til side og forme vår egen fremtid. Det er en ære å kjempe for noen du elsker, sier Åkerlund.
Alle inntekter skal gå til ideell organisasjon
Ringene er designet i gull vermeil. Mens «The Knight Finger» er prydet med 246 steiner i fargen Rose Pink og fire krystallsteiner, kommer Unification-ringen med en enkelt krystallstein.
Prisene på ringene er $950.00 (Knights Ring) og $500.00 (Unification), De blir lagt ut for salg eksklusivt på hbx.com.
Alle inntekter fra salget går til den internasjonale ideelle organisasjonen «Dress for Success». De jobber med å gi kvinner bedre muligheter ved å tilby et støttenettverk og utviklingsverktøy for en bedre hverdag, både på jobb og ellers i livet.
Følg med i Klarna-appen og på vår Instagram-konto @klarna.no for mer informasjon.
Kontakter
Thomas ElvestadMarkedsdirektør, fungerende salgsdirektør
Klarna Norge
Bilder









Om Klarna
Siden 2005 har Klarna jobbet med å akselerere handelen med forbrukerens behov i sentrum. Med over 150 millioner aktive forbrukere globalt og 2,5 millioner transaksjoner om dagen, revolusjonerer Klarnas rettferdige, bærekraftige og AI-drevne betalings- og shoppingløsninger måten vi handler på nett og i fysisk butikk. De gir forbrukerne det som skal til for å handle smartere, tryggere og enklere. Globalt har mer enn 550 000 butikker, inkludert H&M, Saks, Sephora, Macys, Ikea, Expedia Group, Nike og Airbnb, tatt i bruk Klarnas innovative teknologi og markedsføringsløsninger for å drive vekst og lojalitet. For mer informasjon, besøk Klarna.com
Følg pressemeldinger fra Klarna
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Klarna på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Klarna
Kraftig økning i nettsalget av parfyme: Dufter til menn vokser klart mest6.6.2024 07:32:54 CEST | Pressemelding
Bare i løpet av årets første fire måneder har salget av parfyme og andre duftprodukter gjennom Klarna økt med hele 77 prosent fra samme periode i fjor. Duft til menn, og økt salg blant unge voksne, er blant de viktigste årsakene til den kraftige økningen.
AI hjelper Klarna med å redusere kostnadene til markedsføring med 100 millioner kroner29.5.2024 11:23:28 CEST | Pressemelding
Klarna, den AI-drevne globale betalingsleverandøren og shoppingassistenten, har redusert salgs- og markedsføringskostnadene med 11 prosent i 1. kvartal 2024. AI står for 37 prosent av kostnadsbesparelsene, eller rundt 100 millioner svenske kroner årlig.
900 norske nettbutikker har tatt i bruk Klarnas nye innloggingstjeneste: Enormt potensial28.5.2024 11:56:24 CEST | Pressemelding
Mer enn 900 norske nettbutikker tilknyttet Nordens største netthandelsplattform, Mystore, er nå live med Klarnas nye innloggingstjeneste, «Sign in with Klarna.»
Klarnas betalingsløsninger blir tilgjengelig i Nets kasse15.5.2024 10:01:02 CEST | Pressemelding
Klarna, den AI-drevne globale betalingsleverandøren og shoppingassistenten, og Nets, en del av den ledende europeiske betalingsleverandøren Nexi Group, meddeler i dag at de har inngått et partnerskap som gjør Klarnas populære betalingsmåte tilgjengelig for alle nordiske nettbutikker som selger gjennom Nets.
Klarnas AI-assistent håndterer 2 av 3 kundeservice-chatter etter en måned28.2.2024 08:32:25 CET | Pressemelding
Klarna presenterer nå sin nye AI-assistent – bygd på OpenAI-teknikk. Bare etter en måneds bruk av kundene, taler resultatene sitt tydelige språk: