Kolonial.no passerer milliarden

Det norske gründerselskapet Kolonial.no er Norges største matbutikk på nett og det selskapet med raskest vekst i hele Norden.
-Veldig mange familier finner veien til Kolonial.no hver uke, og vi ser at de raskt blir lojale kunder. Det må bety at vi har bygget et produkt som treffer godt i markedet, sier administrerende direktør Karl Munthe-Kaas.
-Vi forsøker å ta kundene på alvor, og det virker. Nå har vi fjernet nesten alle plastposer og erstattet med 40% mer klimavennlige pappesker. Vi vokser som aldri før, sier Munthe-Kaas.
Rigget for kontrollert vekst
Kolonial.no har siden oppstart investert betydelig i teknologi for å bygge en ny infrastruktur for handel i Norge. I fjor prioriterte selskapet forbedringer på operasjonen for mer effektiv drift og bedre lagerkapasitet.
-Når vi vokser så fort som vi gjør er det viktig at vi både klarer å ønske mange nye kunder, og mange nye kollegaer velkommen på en bra måte, samtidig som operasjonen skal kunne håndtere så stor vekst. I år har dette gått veldig bra, sier Munthe-Kaas.
-Neste år blir enda mer spennende! Vi satser stort på kundeopplevelsen hos Kolonial.no med en stadig mer personlig handleopplevelse gjennom relevante anbefalinger. Målet er minst mulig tid brukt på å handle, avslutter Karl Munthe-Kaas.
Kontakter
Louise FuchsKommunikasjonsdirektør
Tel:90256948louise.fuchs@kolonial.noBilder

Om Oda
Kolonial.no er Norges største matbutikk på nett. Vi tilbyr et bredt utvalg dagligvarer og middagsretter, enten levert hjem eller til hentepunkt. Vi leverer til både privatpersoner og bedrifter. I samarbeid med REMA 1000 holdes prisene lave, og gjennom partnere som Strøm-Larsen og Brødverket, tilbyr vi et spennende, lokalt utvalg.
Selskapet ble startet i 2013 av 10 gründere med mål om å lage Norges beste handleopplevelse for dagligvarer og for å gjøre hverdagene friere og enklere. Nå er Kolonial.no det selskapet i sin kategori med raskest vekst i hele Norden.
Følg pressemeldinger fra Oda
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Oda på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Oda
André Knüppel blir ny administrerende direktør i Oda4.2.2025 11:00:00 CET | Pressemelding
Chris Poad går av som CEO i Oda Group. André Knüppel, som er nåværende COO i selskapet, blir ny CEO. Poad vil fortsette som rådgiver for styret. Fremover skal selskapet styrke veksten i Oda Norge og Mathem og øke fokuset på LaaS (Logistics-as-a-Service).
Oda velger Omnicom Media Group (OMG) som nytt mediebyrå i Norden. Avtalen skal ledes fra PHD i Norge23.1.2025 09:14:48 CET | Pressemelding
Det er god fart i PHD om dagen og fremover skal byrået lede kunderelasjonen til Oda med hele Omnicom Media Group (OMG) i ryggen. OMG er et av verdens største mediebyrånettverk med relevant erfaring og bred kompetanse som blir viktig for å skape videre vekst for Oda i Norge og søsterselskapet Mathem i Sverige.
Oda avslutter rekordåret med å knuse Kiwi på pris16.12.2024 11:51:27 CET | Pressemelding
Oda kom på andre plass i VGs matbørs i helgen og var bare 20 kroner bak førsteplassen. - Vi har jobbet knallhardt gjennom året for å kunne levere lave priser på døra, og dette resultatet er et bevis på det. Ekstra gøy er det jo at vi er hele 200 kroner billigere enn Kiwi, de som såkalt aldri gir seg på pris, sier kommersiell direktør i Oda, Anders Hansen.
Oda styrker fokus på Norge og Sverige og nedbemanner 150 i Oda Group Services4.6.2024 10:46:00 CEST | Pressemelding
Oda har mål om å nå lønnsomhet i både det norske og svenske markedet i løpet av 2025. Fremover ønsker selskapet å styrke fokus på det norske og svenske markedet og utsetter derfor videre internasjonal ekspansjon. I den forbindelse har selskapet varslet på et allmøte i dag at 150 ansatte vil bli nedbemannet i Oda Group Service, og at den svenske, norske og globale lederguppen vil bli slått sammen.
Oda har valgt Pol til å spisse lavprisprofilen6.5.2024 11:00:55 CEST | Pressemelding
Denne våren har Oda gjennomført en byråkonkurranse for å finne en samarbeidspartner som skal hjelpe Oda med å spisse lavprisprofilen. - Det var close race, men vi landet på Pol fordi vi opplever at Pol komplementerer teamet i Oda, men også utfordrer oss og har en tydelig forståelse av hvordan Oda bør kommunisere fremover, uttaler Nina Mikaelsen, markedsdirektør i Oda.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom