Kolonial.no + Clas Ohlson = suksess

- Vi har hatt høye forventninger til samarbeidet med Kolonial.no og resultatet etter så kort tid viser at kundene setter pris på økt tilgjengelighet på våre varer. Det at smarte Clas Ohlson-varer finnes i en av ti handlekurver etter bare to måneder bekrefter at dette samarbeidet virkelig forenkler hverdagen for kundene våre, sier Stine Trygg-Hauger, administrerende direktør i Clas Ohlson Norge.
Kolonial.no har den siste perioden merket at julehandelen er i gang og ser en tydelig økning i antall handlekurver med varer fra Clas Ohlson.
- Vi er meget fornøyde med så fantastiske resultater etter så kort tid. Det er gøy at våre kunder setter så stor pris på å kunne få varer som ikke er naturlige å finne i tradisjonelle dagligvarebutikker. Julelys, pepperkakedeig, middag og ladekabler viser seg å være en veldig god match. De siste ukene har vi hatt en ytterligere vekst av Clas Ohlsons produkter i våre handlekurver, sier administrerende direktør i Kolonial.no Karl Munthe-Kaas.
Den svenske kjeden har siden i høst hatt ca. 200 av Clas Ohlsons varer tilgjengelige i Kolonial.no sin matbutikk på nett. Siden oppstart har det blitt lagt til nye produkter tilpasset sesong og etterspørsel.
- Vi ser at kundene våre ønsker å kjøpe alt de trenger til jul på et sted. Trenger du ternelys til Luciafeiringen i barnehagen eller dørkrans til jul er det både enkelt og tidsbesparende å kunne kjøpe det sammen ukens matinnkjøp, sier administrerende direktør i Kolonial.no Karl Munthe-Kaas.
Fremover vil Clas Ohlson forløpende øke sortimentet på Kolonial.no. Målet er å kunne tilby et større sortiment av dingser fra Clas Ohlsons før påske.
- Her blomstrer forholdet! Det er full klaff, både for oss og for kunden. Vi har siden oppstart lagt til nye produkter både tilpasset sesong og etterspørsel. Det er tydelig at utvalget fra vårt sortiment på Kolonial.no er en suksess og vi vurderer fortløpende en utvidelse av sortimentet på Kolonial.no, sier Trygg-Hauger.
Kontakter
Louise FuchsKommunikasjonsdirektør
Tel:90256948louise.fuchs@kolonial.noblogg.kolonial.noBilder
Om Oda
Kolonial.no er Norges største matbutikk på nett. Vi tilbyr et bredt utvalg dagligvarer og middagsretter, enten levert hjem eller til hentepunkt. Vi leverer til både privatpersoner og bedrifter. I samarbeid med REMA 1000 holdes prisene lave, og gjennom partnere som Strøm-Larsen og Brødverket, tilbyr vi et spennende, lokalt utvalg.
Selskapet ble startet i 2013 av 10 gründere med mål om å lage Norges beste handleopplevelse for dagligvarer og for å gjøre hverdagene friere og enklere. Nå er Kolonial.no det selskapet i sin kategori med raskest vekst i hele Norden.
Følg pressemeldinger fra Oda
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Oda på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Oda
André Knüppel blir ny administrerende direktør i Oda4.2.2025 11:00:00 CET | Pressemelding
Chris Poad går av som CEO i Oda Group. André Knüppel, som er nåværende COO i selskapet, blir ny CEO. Poad vil fortsette som rådgiver for styret. Fremover skal selskapet styrke veksten i Oda Norge og Mathem og øke fokuset på LaaS (Logistics-as-a-Service).
Oda velger Omnicom Media Group (OMG) som nytt mediebyrå i Norden. Avtalen skal ledes fra PHD i Norge23.1.2025 09:14:48 CET | Pressemelding
Det er god fart i PHD om dagen og fremover skal byrået lede kunderelasjonen til Oda med hele Omnicom Media Group (OMG) i ryggen. OMG er et av verdens største mediebyrånettverk med relevant erfaring og bred kompetanse som blir viktig for å skape videre vekst for Oda i Norge og søsterselskapet Mathem i Sverige.
Oda avslutter rekordåret med å knuse Kiwi på pris16.12.2024 11:51:27 CET | Pressemelding
Oda kom på andre plass i VGs matbørs i helgen og var bare 20 kroner bak førsteplassen. - Vi har jobbet knallhardt gjennom året for å kunne levere lave priser på døra, og dette resultatet er et bevis på det. Ekstra gøy er det jo at vi er hele 200 kroner billigere enn Kiwi, de som såkalt aldri gir seg på pris, sier kommersiell direktør i Oda, Anders Hansen.
Oda styrker fokus på Norge og Sverige og nedbemanner 150 i Oda Group Services4.6.2024 10:46:00 CEST | Pressemelding
Oda har mål om å nå lønnsomhet i både det norske og svenske markedet i løpet av 2025. Fremover ønsker selskapet å styrke fokus på det norske og svenske markedet og utsetter derfor videre internasjonal ekspansjon. I den forbindelse har selskapet varslet på et allmøte i dag at 150 ansatte vil bli nedbemannet i Oda Group Service, og at den svenske, norske og globale lederguppen vil bli slått sammen.
Oda har valgt Pol til å spisse lavprisprofilen6.5.2024 11:00:55 CEST | Pressemelding
Denne våren har Oda gjennomført en byråkonkurranse for å finne en samarbeidspartner som skal hjelpe Oda med å spisse lavprisprofilen. - Det var close race, men vi landet på Pol fordi vi opplever at Pol komplementerer teamet i Oda, men også utfordrer oss og har en tydelig forståelse av hvordan Oda bør kommunisere fremover, uttaler Nina Mikaelsen, markedsdirektør i Oda.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom