Peugeot 508 Hybrid: Ladbar stasjonsvogn med lang elektrisk rekkevidde

Som et ledd i Peugeots elektrifiseringsprogram kommer nå merkets toppmodell som ladbar hybrid. I tillegg til en elektriske rekkevidde på henholdsvis 54 og 52 km, har den også fått CO2-tall på henholdsvis på 29 og 30 gram. Selv om det er ett gram forskjell i CO2, er begge karosserivarianter oppgitt til et forbruk på 0,13 liter per mil. Alle tall er i henhold til WLTP.
- Vi ser veldig frem til å tilby nok en ladbar bil, perfekt for norske forhold. 508 skiller seg fra andre biler i klassen ved å være både sportslig, lav, bred og kjøreglad. Siden de fleste ikke kjører mer enn rundt tre mil om dagen, vil 508 de fleste dager i året fungere som en nullutslippsbil. I tillegg er den en bekymringsfri langtursbil, sier Rune Hensel, direktør for Peugeot Norge hos Bertel O. Steen.
Begge variantene av 508 kommer med en motorpakke på 225 hestekrefter. Bensinmotoren er en 1,6-liters turbomotor med 180 hestekrefter koblet til en 8-trinns automatkasse. En elektrisk motor med 110 hestekrefter hjelper til med både ytelser og utslippsfri kjøring.
Batteriet har en kapasitet på 11,8 kilowatt og lades på 1 time og 45 minutter via normalladeinntaket på 6,6 kW.
En ladbar Peugeot 508 er dermed rigget både for utslippsfri kjøring og lengere turer, noe norske bilkjøpere gjerne ønsker seg. 508 er også klar til å løse alle oppgaver familien måtte ha. Til tross for ekstra batteri, motor og elektronikk er det ikke behov for løsninger som går ut over det praktiske. Volumet i kupé og bagasjerom er identisk med den ikke-ladbare versjonen av 508. Sedanen rommer 487 liter og stasjonsvognen har et lasterom på hele 530 liter. Peugeot tilbyr også tilhengerfeste på denne bilen.
Nye 508 Hybrid kommer i tre utstyrsnivåer: Allure, GT-Line og GT. Sistnevnte kommer med en ny variant Alcantara som er unik for ladbar GT.
På bilutstillingen i Genève i vår, ble også Peugeot 508 vist som ladbar firehjulstrekker. Den er en del av programmet «Peugeot Sport Engineered». Effekten er ikke bekreftet, men det antydes at den vil få oppunder 400 hestekrefter. Denne vil være på plass i Norge høsten 2020.
Nøkkelord
Kontakter
Stein PettersenPR og informasjonsdirektør Stellantis Norge
Tel:+4790080436stein.pettersen@bos.noBilder
Lenker
Om Stellantis Norge
Følg pressemeldinger fra Stellantis Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Stellantis Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Stellantis Norge
Klar for nye eventyr: Opel Grandland Electric AWD11.6.2025 10:19:05 CEST | Pressemelding
Opel tar et nytt grep i den viktigste delen av markedet med lanseringen av nye Opel Grandland Electric AWD – den første helelektriske Opel-modellen med firehjulstrekk. Med en kombinasjon av krefter, høy komfort og kjøreglede, er dette SUV-en for norske forhold og kjøreforhold året rundt.
Peugeot E-208 får klasseledende rekkevidde13.5.2025 08:44:11 CEST | Pressemelding
Europas mest solgte elbil i B-segmentet, Peugeot E-208, får økt rekkevidde og nye funksjoner, som integrert reiseplanlegger og Vehicle to Load (V2L)-funksjonalitet.
Ny helelektrisk Jeep Compass: Kraft, komfort og firehjulsdrift6.5.2025 11:37:19 CEST | Pressemelding
Jeep lanserer nå neste generasjon Compass – en helelektrisk og moderne SUV bygget for nordiske forhold.
Citroën ë-C5 Aircross: Elektrisk komfort på sitt beste30.4.2025 14:05:10 CEST | Pressemelding
Nye Citroën ë-C5 Aircross tar plass som en utfordrer i klassen for familie-SUVer, med opptil 680 km elektrisk rekkevidde og kompromissløs komfort.
Nye Jeep Compass er klar for produksjon4.3.2025 11:04:54 CET | Pressemelding
Den nye elektriske Jeep Compass nærmer seg – her er noen flere bilder i forkant av den endelige avdukingen.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom