
Klarna åpner unik pop-up butikk i Oslo Sentrum

Klarna leverer sine betalingsløsninger til hele 5000 norske nettbutikker, og håndterer mellom en tredjedel og halvparten av all norsk netthandel. Nå utforsker selskapet hvordan fremtidens fysiske butikker kan komme til å se ut. Tidligere i år hadde de stor suksess med sin pop-up butikk i London. Nå står Oslo for tur.
- Internasjonalt er pop-up butikker en stor trend. Vi tror at denne typen butikker, som bare lever noen dager, er bra både for kundene og for nettbutikkene. I vår pop-up skal vi ikke bare selge spennende merkevarer, men også tilby intimkonserter, live podcast, filmpremierer og mye annet inspirerende, sier markedsdirektør Thomas Elvestad i Klarna Norge.
1000 kvadratmeter med spennende produkter og eventer
Fra torsdag 5. september klokken 10 og de tre påfølgende dagene vil Klarnas 1000 kvadratmeter store pop-up i Møllergata 6 i Oslo sentrum fylles opp med produkter fra butikker som YME Universe, F5, Varier Furniture, Koch Parfymeri og Maria Black. All betaling skjer friksjonsfritt og enkelt fra mobilen med Klarnas egen app.
- Pop-up butikker benyttes av de aller fleste store merkevarer og butikkjeder. Selv om netthandelen øker, ønsker fremdeles det store flertallet av kunder å kjenne og ta på produktene de kjøper. Pop-up butikker kan dessuten gjøre det mulig for mindre aktører å vise frem spennende produkter i områder hvor det er svært kostbart å leie permanente lokaler, sier Elvestad.
Pop-up stadig mer vanlig for de store motemerkene
Ifølge det anerkjente motemagasinet Vogue ser stadig flere eksklusive motemerker pop-ups som en sentral måte å øke salget sitt på. De ønsker blant annet å skape en mer spennende shoppingopplevelse.
- Klarnas egne undersøkelser viser at kundene ønsker seg fysiske butikker som er mer enn et forseggjort lager for klær og en kasse. Handleopplevelsen er det som vil gi lojale kunder i fremtiden. Det er en slik fremtidsvisjon vi ønsker å vise frem med Klarnas pop-up. Her inviterer vi kunden inn i vår verden, sier Elvestad.
Norge et spennende marked og utforske fremtidens fysiske butikker i
Norge er ifølge Elvestad et attraktivt marked å utforske konsepter for fremtidens fysiske butikker. Vi er blant de mest digitaliserte landene i verden og er langt fremme internasjonalt når det gjelder netthandel.
- Det er fremdeles slik at det aller meste av detaljhandelen skjer gjennom fysiske butikker. Pop up-butikker som kan by på noe mer enn en ordinær handleopplevelse er en bra anledning for butikker som vil møte kunder og vise frem produkter på en litt annen måte, sier Klarnas markedsdirektør.
Vil utfordre og gjøre ting annerledes
I løpet av de tre dagene skal det også være visning av filmklassikeren «Clueless», moteshow med den norske designeren HAiKW/ og Det Andre Teatret, skatefilmlansering med Herotic og live podcast med Isabelle Ringnes.
– De som kjenner Klarna vet at vi liker å utfordre status quo og å gjøre ting annerledes. Hele pop up-prosjektet skal med all tydelighet vise dette for alle som tar turen innom,. Det skal være en opplevelse i seg selv, sier Elvestad.
Kontakter
Thomas ElvestadMarkedsdirektør, fungerende salgsdirektør
Klarna Norge
Bilder
Lenker
Om Klarna
Siden 2005 har Klarna jobbet med å akselerere handelen med forbrukerens behov i sentrum. Med over 150 millioner aktive forbrukere globalt og 2,5 millioner transaksjoner om dagen, revolusjonerer Klarnas rettferdige, bærekraftige og AI-drevne betalings- og shoppingløsninger måten vi handler på nett og i fysisk butikk. De gir forbrukerne det som skal til for å handle smartere, tryggere og enklere. Globalt har mer enn 550 000 butikker, inkludert H&M, Saks, Sephora, Macys, Ikea, Expedia Group, Nike og Airbnb, tatt i bruk Klarnas innovative teknologi og markedsføringsløsninger for å drive vekst og lojalitet. For mer informasjon, besøk Klarna.com
Følg pressemeldinger fra Klarna
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Klarna på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Klarna
Kraftig økning i nettsalget av parfyme: Dufter til menn vokser klart mest6.6.2024 07:32:54 CEST | Pressemelding
Bare i løpet av årets første fire måneder har salget av parfyme og andre duftprodukter gjennom Klarna økt med hele 77 prosent fra samme periode i fjor. Duft til menn, og økt salg blant unge voksne, er blant de viktigste årsakene til den kraftige økningen.
AI hjelper Klarna med å redusere kostnadene til markedsføring med 100 millioner kroner29.5.2024 11:23:28 CEST | Pressemelding
Klarna, den AI-drevne globale betalingsleverandøren og shoppingassistenten, har redusert salgs- og markedsføringskostnadene med 11 prosent i 1. kvartal 2024. AI står for 37 prosent av kostnadsbesparelsene, eller rundt 100 millioner svenske kroner årlig.
900 norske nettbutikker har tatt i bruk Klarnas nye innloggingstjeneste: Enormt potensial28.5.2024 11:56:24 CEST | Pressemelding
Mer enn 900 norske nettbutikker tilknyttet Nordens største netthandelsplattform, Mystore, er nå live med Klarnas nye innloggingstjeneste, «Sign in with Klarna.»
Klarnas betalingsløsninger blir tilgjengelig i Nets kasse15.5.2024 10:01:02 CEST | Pressemelding
Klarna, den AI-drevne globale betalingsleverandøren og shoppingassistenten, og Nets, en del av den ledende europeiske betalingsleverandøren Nexi Group, meddeler i dag at de har inngått et partnerskap som gjør Klarnas populære betalingsmåte tilgjengelig for alle nordiske nettbutikker som selger gjennom Nets.
Klarnas AI-assistent håndterer 2 av 3 kundeservice-chatter etter en måned28.2.2024 08:32:25 CET | Pressemelding
Klarna presenterer nå sin nye AI-assistent – bygd på OpenAI-teknikk. Bare etter en måneds bruk av kundene, taler resultatene sitt tydelige språk: