
Synsam Group og Klarna lanserer nytt og innovativt linseabonnement i Norden

Synsam Group har mer enn 50 års erfaring med å forbedre menneskers øyehelse. Selskapet er i dag Nordens ledende optikerkjede med rundt 100 butikker i Norge og 500 totalt i hele Norden.
En av selskapets mest populære tjenester er Synsam Lifestyle Linseabonnement. Det inkluderer hjemleveranse og årlige linseundersøkelser. For å levere en bedre kundeopplevelse har Synsam Group og Klarna utviklet et nytt konsept. Det innebærer at kundene kan tegne linseabonnement i den fysiske butikken, samtidig som de administrerer hele abonnementet online.
Det nye, digitale konseptet for å tegne Synsam Lifestyle Linseabonnement har blitt svært godt mottatt, både av de butikkansatte og kundene.
Kundene trenger ikke å oppgi personlig informasjon som fødselsdato og personnummer. De trenger heller ikke å undertegne papirer. Ved å bruke mobiltelefonen og et par enkle knappetrykk godkjenner de villkårene og bekrefte sin identitet. Den månedlige betalingen for abonnementet gjennomføres akkurat slik kunden ønsker, enten direkte eller med faktura gjennom Klarna.
Jimmy Engström, Head of Digital Commerce & Contact Lenses, Synsam Group: «Synsam Group jobber hele tiden for å gi kundene de beste skreddersydde og helhetlige løsningene innenfor øyehelse og eye fashion. Det nye og allerede populære linseabonnementet er en enkel, bekvem og trygg måte for våre kunder å ta var på øyehelsen sin, få linser levert hvor og når de ønsker det og enkelt administrere abonnementet online eller i butikken. Løsningen som er utviklet sammen med Klarna passer perfekt inn i Synsam Groups arbeid med å binde sammen våre salgs- og servicekanaler gjennom digital innovasjon og samtidig gjøre kundeopplevelsen så sømløs som mulig.»
Christofer Marquart, kundeansvarlig, Klarna: «Vi er glade for sammen med Synsam Group å ha lagd en løsning som skaper en bedre opplevelse for både kunder og butikkansatte. Mange av våre kjøpmenn etterspør sømløse løsninger som kobler sammen digitale betalinger med fysiske butikker. Samarbeidet med Synsam Group er et godt eksempel på neste generasjons kundeopplevelse som er nyttig for alle parter. Kundene får en smidigere kjøpsopplevelse og Synsam Group får flere ordre.»
**********
For mer informasjon, vennligst kontakt:
Klarna:
Thomas Elvestad, Markedsdirektør, Norge
thomas.elvestad@klarna.com
+47 932 51 163
Synsam Group:
Jimmy Engström, Head of Digital Commerce & Contact Lenses
+46 (0) 72550 63 33
Om Klarna
Klarna er en av Europas ledende betalingsleverandører og en lisensiert bank som ønsker å revolusjonere betalingsløsningene for forbrukere og virksomheter. Klarna ble etablert i Stockholm i 2005, og gir forbrukerne muligheten til å betale nå, senere eller over tid. Klarna tilbyr en enkel, trygg og fleksibel handleopplevelse. Over 100 000 handelssteder er tilknyttet Klarna, og selskapet har 2 000 ansatte i 14 land.
Om Synsam Group
Synsam Group er en av Europas ledende aktører innfor optikerbransjen og tilbyr ulike løsninger innenfor både Eye Fashion og Eye Health. De har et bredt sortiment som bygger på kundens ulike livsstiler. Konsernet har et globalt nærvær, omsetter for cirka 3 milliarder SEK og har en EBITDA på ca. 20 %. Totalt har konsernet ca. 500 butikker som drives under varemerkene Synsam og Profil Optik. Siden 2015 har Synsam Group gjennomført en transformasjon av hele sitt tilbud og har med høy grad av digitalisering og andre innovative konsepter fått en vekst og utvikling i lønnsomheten som var blant de høyeste i Europa i 2017.
Kontakter
Thomas ElvestadMarkedsdirektør
Klarna Norge
Bilder
Om Klarna
Siden 2005 har Klarna jobbet med å akselerere handelen med forbrukerens behov i sentrum. Med over 150 millioner aktive forbrukere globalt og 2,5 millioner transaksjoner om dagen, revolusjonerer Klarnas rettferdige, bærekraftige og AI-drevne betalings- og shoppingløsninger måten vi handler på nett og i fysisk butikk. De gir forbrukerne det som skal til for å handle smartere, tryggere og enklere. Globalt har mer enn 550 000 butikker, inkludert H&M, Saks, Sephora, Macys, Ikea, Expedia Group, Nike og Airbnb, tatt i bruk Klarnas innovative teknologi og markedsføringsløsninger for å drive vekst og lojalitet. For mer informasjon, besøk Klarna.com
Følg pressemeldinger fra Klarna
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Klarna på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Klarna
Kraftig økning i nettsalget av parfyme: Dufter til menn vokser klart mest6.6.2024 07:32:54 CEST | Pressemelding
Bare i løpet av årets første fire måneder har salget av parfyme og andre duftprodukter gjennom Klarna økt med hele 77 prosent fra samme periode i fjor. Duft til menn, og økt salg blant unge voksne, er blant de viktigste årsakene til den kraftige økningen.
AI hjelper Klarna med å redusere kostnadene til markedsføring med 100 millioner kroner29.5.2024 11:23:28 CEST | Pressemelding
Klarna, den AI-drevne globale betalingsleverandøren og shoppingassistenten, har redusert salgs- og markedsføringskostnadene med 11 prosent i 1. kvartal 2024. AI står for 37 prosent av kostnadsbesparelsene, eller rundt 100 millioner svenske kroner årlig.
900 norske nettbutikker har tatt i bruk Klarnas nye innloggingstjeneste: Enormt potensial28.5.2024 11:56:24 CEST | Pressemelding
Mer enn 900 norske nettbutikker tilknyttet Nordens største netthandelsplattform, Mystore, er nå live med Klarnas nye innloggingstjeneste, «Sign in with Klarna.»
Klarnas betalingsløsninger blir tilgjengelig i Nets kasse15.5.2024 10:01:02 CEST | Pressemelding
Klarna, den AI-drevne globale betalingsleverandøren og shoppingassistenten, og Nets, en del av den ledende europeiske betalingsleverandøren Nexi Group, meddeler i dag at de har inngått et partnerskap som gjør Klarnas populære betalingsmåte tilgjengelig for alle nordiske nettbutikker som selger gjennom Nets.
Klarnas AI-assistent håndterer 2 av 3 kundeservice-chatter etter en måned28.2.2024 08:32:25 CET | Pressemelding
Klarna presenterer nå sin nye AI-assistent – bygd på OpenAI-teknikk. Bare etter en måneds bruk av kundene, taler resultatene sitt tydelige språk: