
Snoop Dogg blir aksjeeier i Klarna og forvandles til Smoooth Dogg

Som kommunikasjonskonsept skal «Smoooth» være Klarnas kundeløfte i ett enkelt ord. All friksjon ved «betal senere» betalinger skal fjernes. For ytterligere å forsterke denne forpliktelsen har selskapet inngått et partnerskap med Snoop Dogg, en av klodens smoootheste mennesker. I den storstilte europeiske kampanjen «Get Smoooth» som lanseres nå skal han bli enda smoothere. Samarbeidet skal ta selskapets kommunikasjonskonsept «Smoooth» videre til nye høyder. For Snoop Dogg er dette et ledd i hans europeiske investeringsstrategi.
Snoop: Som skapt for hverandre
- Jeg har vært på utkikk etter en mulighet til å utvide min portefølje innenfor teknologiinvesteringer i Europa. Etter å ha sett hvordan Klarna opererer og utfordrer status quo, mener jeg vi er som skapt for hverandre Jeg er veldig begeistret for dette samarbeidet, sier Snoop Dogg.
«Get Smoooth» viser at om du er forbruker, butikkeier eller en verdensberømt smooth person som Snoop Dogg, så vil Klarnas produkter gjøre hverdagen din langt enklere og mindre stressende. Den går da fra å være smooth til smoooth.
Calvin Broadus, bedre kjent som Snoop Dogg, er en amerikansk rapper, plateprodusent, tv-personlighet og skuespiller. Hans musikkarriere startet I 1992 da han ble oppdaget av rapper og musikkprodusenten Dr. Dre. Snoop Dogg har siden det solgt mer enn 37 millioner album over hele verden. Snoop Dogg skal kjøpe Klarna-aksjene fra en eksisterende aksjonær i selskapet. Klarnas CEO, Sebastian Siemiatkowski, har allerede bekreftet samarbeidet på Twitter og legger til:
- Gir Klarna helt nye muligheter for videre vekst og utvikling
- Snoop er ikke bare en rap-legende, men også en vellykket forretningsmann med en genuin interesse for teknologi, detaljhandel og e-handel. Han er svært god kunnskap om forbrukeratferd og er ekstremt god når det gjelder merkevarebygging og markedsføring. Å spille på lag med en av de smoootheste personene i verden gir Klarna helt nye muligheter for videre vekst og utvikling av selskapet.
- Dette er et samarbeid vi har gledet oss til Det er veldig mange nordmenn som har vokst opp med og har et forhold til Snoop. At han nå er med på laget og skal hjelpe å gjøre de flere tusen norske nettbutikkene som bruker Klarna ennå smooothere blir veldig spennende, sier markedsdirektør i Klarna Norge, Thomas Elvestad.
Allerede i gang med sitt neste store samarbeidsprosjekt
Kort tid etter at «Get Smoooth»-kampanjen avsluttes vil Snoop Dogg og Klarna annonsere sitt neste store samarbeidsprosjekt – en unik produktserie som gjør at alle kan «Get Smoooth».
Reklamefilmene med Snoop Dogg som Smoooth Dogg finner du ved å trykke på linkene under:
The Coronation:
https://www.youtube.com/watch?v=i57wmNb92Qs&feature=youtu.be
Longest Toast:
https://www.youtube.com/watch?v=mKzShC6rq5M&feature=youtu.be
Silky Bed:
https://www.youtube.com/watch?v=Fz9NXMxm9p8&feature=youtu.be
**********
For mer informasjon:
Klarna:
Thomas Elvestad, Markedsdirektør, Norge
thomas.elvestad@klarna.com
+47 932 51 163
Om Klarna
Alt handler om smoooth (ja det er med tre ooo’er). Klarna er Europas ledende betalingsleverandører og en nylig lisensiert bank som ønsker å revolusjonere betalingsløsningene for forbrukere og virksomheter. Klarna ble etablert i Stockholm i 2005, og gir online-kunder flere muligheter til å betale senere og tilbyr en sikker, friksjonsfri og smoooth handleopplevelse. Klarna jobber nå med mer enn 100 000 handelssteder i Europa og Nord Amerika. Klarna har 2 000 ansatte og er aktive i 14 land. Klarna har investorer som Sequoia Capital, Bestseller Group, Atomico, VISA og Permira.
Om Snoop Dogg
Calvin Broadus, bedre kjent som Snoop Dogg, er en amerikansk rapper, plateprodusent, tv-personlighet og skuespiller. Hans musikkarriere startet I 1992 da han ble oppdaget av rapper og musikkprodusenten Dr. Dre. Snoop Dogg har siden det solgt mer enn 37 millioner album over hele verden.
Kontakter
Thomas ElvestadMarkedsdirektør
Klarna Norge
Bilder
Om Klarna
Siden 2005 har Klarna jobbet med å akselerere handelen med forbrukerens behov i sentrum. Med over 150 millioner aktive forbrukere globalt og 2,5 millioner transaksjoner om dagen, revolusjonerer Klarnas rettferdige, bærekraftige og AI-drevne betalings- og shoppingløsninger måten vi handler på nett og i fysisk butikk. De gir forbrukerne det som skal til for å handle smartere, tryggere og enklere. Globalt har mer enn 550 000 butikker, inkludert H&M, Saks, Sephora, Macys, Ikea, Expedia Group, Nike og Airbnb, tatt i bruk Klarnas innovative teknologi og markedsføringsløsninger for å drive vekst og lojalitet. For mer informasjon, besøk Klarna.com
Følg pressemeldinger fra Klarna
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Klarna på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Klarna
Kraftig økning i nettsalget av parfyme: Dufter til menn vokser klart mest6.6.2024 07:32:54 CEST | Pressemelding
Bare i løpet av årets første fire måneder har salget av parfyme og andre duftprodukter gjennom Klarna økt med hele 77 prosent fra samme periode i fjor. Duft til menn, og økt salg blant unge voksne, er blant de viktigste årsakene til den kraftige økningen.
AI hjelper Klarna med å redusere kostnadene til markedsføring med 100 millioner kroner29.5.2024 11:23:28 CEST | Pressemelding
Klarna, den AI-drevne globale betalingsleverandøren og shoppingassistenten, har redusert salgs- og markedsføringskostnadene med 11 prosent i 1. kvartal 2024. AI står for 37 prosent av kostnadsbesparelsene, eller rundt 100 millioner svenske kroner årlig.
900 norske nettbutikker har tatt i bruk Klarnas nye innloggingstjeneste: Enormt potensial28.5.2024 11:56:24 CEST | Pressemelding
Mer enn 900 norske nettbutikker tilknyttet Nordens største netthandelsplattform, Mystore, er nå live med Klarnas nye innloggingstjeneste, «Sign in with Klarna.»
Klarnas betalingsløsninger blir tilgjengelig i Nets kasse15.5.2024 10:01:02 CEST | Pressemelding
Klarna, den AI-drevne globale betalingsleverandøren og shoppingassistenten, og Nets, en del av den ledende europeiske betalingsleverandøren Nexi Group, meddeler i dag at de har inngått et partnerskap som gjør Klarnas populære betalingsmåte tilgjengelig for alle nordiske nettbutikker som selger gjennom Nets.
Klarnas AI-assistent håndterer 2 av 3 kundeservice-chatter etter en måned28.2.2024 08:32:25 CET | Pressemelding
Klarna presenterer nå sin nye AI-assistent – bygd på OpenAI-teknikk. Bare etter en måneds bruk av kundene, taler resultatene sitt tydelige språk: