
Klarna lanserer “Boost” for å superlade små og mellomstore bedrifter

For entreprenører og småbedrifter er kontantstrømmen ofte et av de største hindrene når de ønsker å videreutvikle virksomheten. Å leie inn ekstra bemanning, designe en ny webside eller investere i en markedsføringskampanje blir fort en barriere fremfor en milepæl. Å få finansiering er ofte en tidkrevende og komplisert prosess.
Med Boost gir Klarna små og mellomstore butikker mulighet til å søke om forskuddsutbetalinger gjennom en rask og transparent prosess. Dette øker virksomhetens videre vekstpotensial.
-Hos Klarna ser vi på butikkeierne som partnere. Vi spør dem med jevne mellomrom hva vi kan gjøre for å gi dem en enklere hverdag. For små og mellomstore butikker er tilgang til finansiering, for eksempel til mindre oppdateringer av butikken, alltid på toppen av denne listen. Med lanseringen av Boost kan vi nå tilby dem en enkel låneprosess hvor alt fra søknadsprosessen til tilbakebetaling skjer friksjonsfritt og smoooth. Vi har testet dette produktet en stund, og butikkeiere i flere markeder har gitt oss svært positive tilbakemeldinger, sier Product Manager for Boost i Klarna, Robin Hammar.
Pengene kan utbetales dagen etter
Klarnas partnere kan på bare noen minutter be om et lån i Boost-seksjonen på Klarnas butikkportal på nett. Dette kan også gjøres gjennom en widget på tilsluttede partneres plattformer. Søkeren velger summen de ønsker å låne og hvor raskt de ønsker å tilbakebetale. Pengene kan utbetales så tidlig som dagen etter. Det er ingen omfattende søknadsskjemaer eller villkår å lese gjennom. Kostnaden for lånet er en fast sum som er synlig i appen. Ingen andre tilleggskostnader vil på noe som helst tidspunkt bli lagt til produktet.
Dette gjør det enkelt å få full oversikt over kostnadene allerede før søknaden er sendt. Lånet blir tilbakebetalt med en fast prosentandel som er knyttet til den daglige omsetningen i butikken. Det betyr at når salget øker, nedbetales lånet raskere.
I perioder med lavere salg intensitet reduseres den daglige nedbetalingen. Det gjør at butikkeieren alltid har nok penger til den daglige driften.
Forenkler finansieringen for butikkeiere
-Klarna har hjulpet tusenvis av butikkeiere å vokse ved å tilby kundene deres den beste shoppingopplevelsen. Med Boost har vi satt sammen et produkt for forenklet finansiering. Dette demokratiserer og forenkler tilgangen på kapital for små og mellomstore butikker. I dag er det ofte en tøff og omfattende prosess å få finansiering hos de mer tradisjonelle lånegiverne. Boost vil hjelpe butikkeierne med å konkurrere mer effektivt og oppnå vekst, sier Chief Commercial Officer i Klarna, Michael Rouse.
Boost er et av flere produkter som utvikles for små og mellomstore butikker. Klarna lanserte nylig en automatisk onboarding-prosess på en rekke plattformer for e-commerce. Den automatiske onboardingen gjør det enklere for butikkene å kunne tilby Klarnas friksjonsfrie betalingsløsning. Klarna har også lansert et verktøy som butikkeiere kan bruke til å analysere salgsdata for å bedre forståelsen av nåværende kunder og å få nye.
Boost er akkurat nå tilgjengelig for utvalgte butikkeiere i Norge, Østerrike, Danmark, Finland, Tyskland, Nederland og Sverige. Boost blir tilgjengelig for alle i starten av desember.
For mer informasjon:KLIKK HER
Logg inn på Merchant Portal her:https://eu.portal.klarna.com/
**********
For mer informasjon
Johanna Nyman, Senior manager Communications & PR
press@klarna.com
+46 (0) 72 855 83 29
Om Klarna
Klarna er en av Europas ledende betalingsleverandører og en lisensiert bank som ønsker å revolusjonere betalingsløsningene for forbrukere og virksomheter. Klarna ble etablert i Stockholm i 2005, og gir forbrukerne muligheten til å betale nå, senere eller over tid. Klarna tilbyr en enkel, trygg og fleksibel handleopplevelse. Over 100 000 handelssteder er tilknyttet Klarna, og selskapet har 2 000 ansatte i 14 land.
Bilder


Om Klarna
Siden 2005 har Klarna jobbet med å akselerere handelen med forbrukerens behov i sentrum. Med over 150 millioner aktive forbrukere globalt og 2,5 millioner transaksjoner om dagen, revolusjonerer Klarnas rettferdige, bærekraftige og AI-drevne betalings- og shoppingløsninger måten vi handler på nett og i fysisk butikk. De gir forbrukerne det som skal til for å handle smartere, tryggere og enklere. Globalt har mer enn 550 000 butikker, inkludert H&M, Saks, Sephora, Macys, Ikea, Expedia Group, Nike og Airbnb, tatt i bruk Klarnas innovative teknologi og markedsføringsløsninger for å drive vekst og lojalitet. For mer informasjon, besøk Klarna.com
Følg pressemeldinger fra Klarna
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Klarna på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Klarna
Kraftig økning i nettsalget av parfyme: Dufter til menn vokser klart mest6.6.2024 07:32:54 CEST | Pressemelding
Bare i løpet av årets første fire måneder har salget av parfyme og andre duftprodukter gjennom Klarna økt med hele 77 prosent fra samme periode i fjor. Duft til menn, og økt salg blant unge voksne, er blant de viktigste årsakene til den kraftige økningen.
AI hjelper Klarna med å redusere kostnadene til markedsføring med 100 millioner kroner29.5.2024 11:23:28 CEST | Pressemelding
Klarna, den AI-drevne globale betalingsleverandøren og shoppingassistenten, har redusert salgs- og markedsføringskostnadene med 11 prosent i 1. kvartal 2024. AI står for 37 prosent av kostnadsbesparelsene, eller rundt 100 millioner svenske kroner årlig.
900 norske nettbutikker har tatt i bruk Klarnas nye innloggingstjeneste: Enormt potensial28.5.2024 11:56:24 CEST | Pressemelding
Mer enn 900 norske nettbutikker tilknyttet Nordens største netthandelsplattform, Mystore, er nå live med Klarnas nye innloggingstjeneste, «Sign in with Klarna.»
Klarnas betalingsløsninger blir tilgjengelig i Nets kasse15.5.2024 10:01:02 CEST | Pressemelding
Klarna, den AI-drevne globale betalingsleverandøren og shoppingassistenten, og Nets, en del av den ledende europeiske betalingsleverandøren Nexi Group, meddeler i dag at de har inngått et partnerskap som gjør Klarnas populære betalingsmåte tilgjengelig for alle nordiske nettbutikker som selger gjennom Nets.
Klarnas AI-assistent håndterer 2 av 3 kundeservice-chatter etter en måned28.2.2024 08:32:25 CET | Pressemelding
Klarna presenterer nå sin nye AI-assistent – bygd på OpenAI-teknikk. Bare etter en måneds bruk av kundene, taler resultatene sitt tydelige språk: